Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

28 Mei 2007 | Australië, Hervey Bay

Na Noosa stapten we in de bus naar Rainbow beach.....die naam deed zich helaas geen eer aan (of wel??) want het kwam met bakken uit de hemel zetten toen we onze tassen uit de bus moesten pakken en naar het dichtsbijzijnde hostel moesten rennen.
Daar een paar dagen vertoeft. Niet veel te beleven. Beetje op het strand liggen en socialisen met andere backpackers tot diep in de nacht :) best gezellig zo'n nachtelijke duik in het zwembad haha!
Donderdagmiddag weer op de bus naar Hervey Bay. Vanaf daar zouden we de volgende morgen vroeg vertrekken naar FRASER ISLAND :D :D :cool:
S'avonds pakken we onze kleine rugzak in. Ja wat gaan we daar nou eens in stoppen?
Niet veel dus haha! Onze badhandoeken en schoenen in een andere tas en we waren klaar voor het avontuur.

In alle vroegte eerst een film gekeken over de campeer-en verkeersregels op het eiland.
Daarna werden de groepen verdeeld en was het tijd om de auto in te laden (campingspullen) en de boodschappen te doen.
Om 10 uur zaten we dan afgeladen op de pont. In een grote 4WD met 9 mensen; 6 meiden (uit Canada, Engeland en de 2 Dutchies) & 3 jongens (uit Frankrijk, Israel en Ierland).
Een zeer gevarieerde groep en al snel hadden we voorkeur voor bepaalde mensen (dat waren in ieder geval niet de popjes uit Engeland en de scary variatie van mister Bean uit Israel).
Na 3 kwartier hadden we weer land onder onze voeten, FRASER ISLAND.
Onze bandenspanning veranderd ivm het zand en rijden maar. Het eerste gedeelte was meteen op een hobbelig zandpad. De auto schudde als een gek en ik moet eerlijk bekennen dat ik hem de het eerste kwartier behoorlijk kneep :?
Die auto is topzwaar en je hebt het gevoel dat je makkelijk om kan vallen.
Uiteindelijk beloond met het welbekende LAKE MCKENZIE.
Een duik genomen in dit prachtige blauwe meer. En dan dat zand!! WOW!! Zo wit heb ik het nog nooit gezien.
Genieten dus van de prachtige natuur.
Daarna een campeerplek opgezocht vlakbij het strand met de andere 3 groepen die gelijk met ons vertrokken waren.
De tenten opgezet en lekker bbq-en (kangraoo!!).
S'avonds met de hele groep drankspelletjes gedaan en de Ier uit onze groep voorzag ons met muziek uit zijn doedelzak, lache!
Zelf ook geprobeerd, dat was me toch een partij moeilijk!! Wat een longinhoud moet je dan hebben, respect voor hem!
Wandelen over het strand en dan toch maar eens ons slaapzakje opgezocht.
We sliepen met de 2 Engelse popjes in een tent maar 1 had besloten dat het wel lekker warm zou zijn als ze nog een jongen mee zou nemen. Dan zou het ook wat knusser zijn :? Wat een dom kind!!
Heel slecht geslapen en s'ochtends zag ik eruit als een zombie.
Na een ontbijtje alle spullen weer in de auto en even een normaal toilet opgezocht, heerlijk hahah!
Want ja, bij camperen in het wild moet je toch echt een kuil graven en je wc papiertje toch netjes in de vuilnisbak gooien.
Op het eiland leven namelijk ook zo'n 250 Dingo's. Dat zijn wilde honden en je mag niks rond het kamp laten slingeren. S'avonds kwam er trouwens een heel dicht bij het kamp.

Na ons toiletbezoek op zoek naar het "scheepswrak". Deze is in 1935 gestrand en is nooit weggehaald. tegenwoordig is het een zeer toeristische trekpleister op het eiland.
Het wrak staat op de foto in de regen (heel toepasselijk!) maar helaas voor ons, regen, bleh :?
Op naar INDIAN HEAD en gelukkig klaarde de lucht weer een beetje op. Een klim de berg op en vanaf daar een prachtig uitzicht over de zee en het strand.
Daarna snel weer naar beneden want de vloed kwam opzetten en onze auto stond daar beneden op het strand (en de auto mocht absoluut niet in het zoute zeewater rijden!).
Na de lunch richting de CHAMPAGNEPOOLS.
Een stuk waar je veilig het water in kunt gaan (aangezien er veel haaien rond Fraer Island zijn wordt het streng verboden hier te zwemmen).
Het is een soort "bad" dat wordt afgeschermt door rotsen. Als de vloed er is, slaan de golven over de rotsen en hierdoor krijg je een hoop schuim (vandaar de naam champagne).
Erg leuk maar wel erg koud!
Daarna weer op zoek naar een nieuwe campeerplaats. Demelsa kwam met het geweldige idee om in de auto te slapen vanacht (aangezien we niet weer zo'n nacht wilde hebben).
Zo gezegd, zo gedaan. Alle spullen eruit en we hadden ons zelf genesteld op de banken. Prima geslapen!
Die avond met de plaatselijke bevolking/vissers aan de bier en de "gun" (de welbekende goedkope wijn onder backpackers uit een doos).
De volgende morgen voor de laatse keer de tenten weer in de auto geladen en een Engels ontijbtje (pannekoeken!!) en toen was het onze beurt om het zandeiland te trotseren. Echt super gaaf om over het strand te rijden maar vooral de stukken in het binnenland!! Plassen, creeks, hobbels, gaten, tegenliggers......wat een ervaring!!
Naar LAKE WABBY gereden. Na een wandeling een overzicht over een grote zandvlakte, een meer en weer een bui op onze kop.
Naar de ferry, de tentspullen ergens uitgeladen en richting hostel gereden.
daar stond een lekkere warme douche op ons te wachten (na 3 dagen!!) en een "luxe" stapelbed haha.
Na het CRAMPEREN waardeer je zelfs zo'n hostel weer, waar het allemaal niet goed voor is he ;) haha!
Met de hele groep s'avonds pizza gegeten en rond 9 uur vielen mijn ogen zowat al dicht. Dus lekker naar bed en heerlijk uitgeslapen.
Het was echt een super avontuur!!!

Morgen vertrekken we naar the Town of 1770. Daar blijven we 3 dagen en gaan we weer verder.
Ik houd jullie op de hoogte!

Dikke knuffel & kussie
Rebecca

• 28 Mei 2007 - 07:49

Debs:

Lache, ik zie het Cramperen al helemaal voor me. Oh, van die engelse kutje die te dom zijn voor woorden. Goed plan van Demel lekker tukken in de auto.
    Gaaf dat je ook zo geniet van de natuur. En hoezo weer een bui op je kop... 'Wat doe jij daar allemaal??' toch geen dingen doen die ik ook niet zo doen he!?
    Geniet maar lekker van je ook zo luxe stapelbed. Ik lig moet nog zker 3 maanden op een stretser liggen. Dus... elke morgen stap ik met krakende gewrichten uit mn bedje, en dan denk ik aan jou!! Hahahah.

Dikke knuffel en geniet!!

• 28 Mei 2007 - 10:18

Mamsie:

Ja, dat is dan inderdaad echt kreperen. En dan die opdrachten: eerst een klein rugzakje mee en dan weer boodschappen doen voor zoveel mensen. Waar je maar een 1/2 uur de tijd voor krijgt(dus opdrachten verdelen). Dan al die kuilen graven, geen toilet in de buurt. Het lijkt Peking en Robinson wel, haha
    Maar wat hoor ik kan jij rijden als een truck-driver!!!Kan je altijd nog op het buitenland gaan rijden!!!
    En kangaroo's zijn leuk om naar te kijken maar ook om te eten?? Ja, je moet wat.
    Gelukkig ben je geen haaien tegengekomen!
    Wat heb je weer veel gezien en gedaan. Spannend allemaal!!!
    Op naar het volgende avontuur. Dikke kus.

• 28 Mei 2007 - 11:01

Lucy:

Hoe jij hier terug in Nederland ooit weer in het gareel moet komen daar dat zal heel moeilijk worden na al die vrijheid daar!!!! Helemaal super wat je allemaal onderneemt aleen die piercing, nou ja in het oor gaat nog maar geen tattoo hoor.
    Je neemt wel heel veel mee in je rugzak en dan bedoel ik al die dingen die je hebt gezien en beleefd super gaaf,zeker als ik lees hoe je geniet van de natuur .Verder weer heel veel plezier en genietse.

Heel veel liefs Adrie en Lucy

• 28 Mei 2007 - 11:38

Oom Theo:

Lieve Rebecca,
    Wat ben je toch aan het ondernemen. Niet normaal meer. Hoe moet het straks als je weer thuis bent, dan ben je niet meer te handhaven.Maar dat maakt niks uit. Wie dan weer leeft dan weer zorgt. Je hebt nu de kans dus pakken maar. Hier gaat alles normaal door. Dinsdag is Ma met Oma
    onverwacht nog hier geweest met de auto waar Elly dik tevreden over is. 's-Avonds hebben wij vis gegeten. Nog 2 weekjes en dan verdwijnen wij van het scherm. Heerlijk, helder Heineken. Ik ben de koffer al aan het pakken. Lieverd, geniet met volle teugen van je reis en ik zie je 5 oktober weer, Deo Volente. Elly heedt de camera mee om te oefenen.
    Dikke kus en knuffel van jouw
    Oom Theo

• 28 Mei 2007 - 19:38

Little Loetje:

heej schat,
    ik heb ook zin om zo'n leuke tijd tegemoet te gaan ik stuur je nog een mailtje met alles erop en eraan je weet wat ik bedoel toch?????
    momenteel zit ik goed in de lappenmand met afstuderen etc, maar heb momenteel heb ik toen ik nog kleiner was niet gehad de waterpokken dus ik verveel me ook echt te pletter mag nergens heen je kent het wel, maar goed kan ik inlopen met school werk toch hahahahaha
    ik heb geen zin om te kramperen hoor dat doe ik nu al van de jeuk, maar goed beter nu als straks als ik bij jouw ben toch overal maar het goede van inzien, ik kijk met veel plezier naar je foto's en lees je verhalen nog twee en een halve maand wat gaat de tijd snel toch
    ik lees je volgende keer weer
    x little loetje

• 29 Mei 2007 - 03:33

Demelsa:

tsja het was wel een hele ckrampeer ervaring, maar wel onwijs gaaf!!! de vele foto's als goede herinnering!!!
    Nu maar lekker saampjes verder genieten van de oostkust!!!

• 29 Mei 2007 - 09:24

Sander:

Hey zo heb de foto's gezien hoor nu, volgens my toen ik ophing was je gelijk klaar met die foto's ;)

ik heb je Blog weer een keer gelezen nu even op het gemak,je maakt echt van alles mee wel leuk,alleen is het niks voor my :D

ik spreek je snel,ik geef wel weer een belletje :)

Knuffel & Dikke Kus

• 29 Mei 2007 - 09:27

Sander:

owja je wou weten op hoeveel foto's je nu zit

op 493

dus je kan er nog aardig wat op knallen ;)

kus

• 29 Mei 2007 - 10:37

Hannie:

hej lief backpackers juffie!
    Al het idee gehad dat je op een 'onbewoond'eiland zit ;-) Land onder onze voeten.... zand bedoel je, haha. En dan lake mckenzie moet echt wel een van de mooiste plekjes zijn.... Geniet van de natuur. En dat kramperen wat een avontuur! Op naar town of 1770, misschien is er nog wel een één of 't ander beeld van James Cook daar...
    En alweer leuke foto's! Ik geniet van je verhalen! Be carfull! Dikke Kus Hannie

• 29 Mei 2007 - 20:19

Bolle:

hey nicht,
    ik heb ook even in je fotobestand gekeken vandaag. Van je andere fotos... die ene met die aap.. wist je dat er in blijdorp een aap ontsnapt was en die heeft een vrouw meegesleurd. Was groots nieuws de kranten stonden er vol mee :P
    ik denk ik hou je even op de hoogte.. van het laatste spectaculaire nieuws in NL. ;)
    bedankt voor je engelen smsje... Ik kon weer is nix terug sture met btg was weer eens op... :( maar bij deze bedankt :)
    ga nu douche en naar bed. Oja heb me nieuwe stage plek gekrege voor volgend jaar.. Vrederust! das een psygiatrische inrichting. Echt super cool!!! vind ik het.NOu hele dikke kus
    van je springlevende :P familielid
    ...bolle...

• 30 Mei 2007 - 11:02

Carola:

Hoi,hoi,
    Dat cramperen staat je goed hoor!Lache man. Is het niet wat te krap met z'n allen in zo busje! Het ziet er wl lekker knus uit.
    En de zee man ziet er echt helder uit. Je hebt geen woord te veel gezeg. Geniet van de natuur, have fun!!!!!
    Dikke kus

• 03 Juni 2007 - 14:09

Jeanette:

Effe snel tussen de bbq,s door je site gelezen. Wij hebben alleen geen kangaroe op de bbq. Waar smaak het naar of is het nergens mee te vergelijken. Opa´s verjaardag zit er weer op. Je wordt echt een natuur freak.ik hoop niet dat het gras_ en akkerland saai voor je gaat worden.Met gewone koeien.Je heb alleen het weer beetje tegen. Groetjes aan je vriendinnetje en groetjes van allemaal dikke kus van Pablo en Mike Pas goed op je zelf