Red Centre & Top End - Reisverslag uit Perth, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Red Centre & Top End - Reisverslag uit Perth, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Red Centre & Top End

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

21 Augustus 2007 | Australië, Perth

Hier dan mijn verslag van mijn outback-overlevingsgsavontuur :D hihi!

Vrijdag 3 augustus was het dan weer tijd om afsheid te nemen van mijn oude vertrouwde stekkie in Cairns. Alhoewel ik er voor mijn gevoel veelste lang gezeten had (maar ja ik moest geld verdienen) was het toch weer raar om afscheid van bepaalde mensen te nemen en van de omgeving.
De avond ervoor nog gezellig wezen stappen met mensen uit het hostel & Anna.
Mail adressen uitgewisseld en dan stap ik op het vliegtuig voor mijn 2 uur durende vlucht naar het midden van het land: destination Alice Springs.
Het is er koud dus besluit nog een extra trui en trainingsbroek te kopen en ik bezoek het rescuecentre voor little Joey's (baby-weeskangarootjes waarvan hun moeder door een roadkill om het leven zijn gekomen maar hun gered zijn).
Ik mag Joey Roger vasthouden, het is zo vertederend!!! (Helemaal als hij aan zijn eigen staarje begingt te zuigen hihi).
S'avonds alles in gereedheid gebracht (wassen, tas ordenen, boodschappen doen) en met een boek mijn bedje in.
De volgende dag word ik opgehaald door mijn tourguide genaamd Sparrow voor de komende 3,5 dag en we pikken 1 voor 1 de andere backpackers op. Het is een gezellige, rustige maar gevarieerde groep.
Een Italiaans stel (die geen woord Engels kennen en kunnen haha), een Duister genaamd Ben, een Japanse meid genaamd Emi, een meid uit Rusland genaamd Katja, 2 irritante Ameriakaanse jongens, 2 Japanse meiden, 3 Fransen en een Dutchie om het geheel compleet te maken :)
De eerste dag rijden we alleen maar om ons s'avonds te installeren in ons kamp bij Kings Canyon. We eten pasta, kletsen en zitten allemaal rond het vuur want het is KOUD, ja ECHT koud!!!
We krijgen tekst en uitleg over de welbekende "swag". Dit is een slaapzak met een soort grondzeil erin. Erg handig inderdaad en het is voor mij ook echt een uitdaging...totdat ik er daadwerkelijk inlig en zowat verga van de kou. Het uitzicht is prachtige sterrenhemel, zo mooi heb ik hem nog nooit gezien!!! Aangezien er in de verste verte geen licht/industrie te bekennen is, is het zo donker dat echt elke ster tot zijn recht komt!
Veel vallende sterren gezien en met een stel bevroren tenen en neus val ik dan uiteindelijk toch in slaap.
S'nacht word ik wakker want ja Rebec moet naar de wc :s ik probeer het nog uit te stellen totdat het licht wordt maar dat lukt helaas niet haha!
Ik kan mijn nek weer niet bewegen dus pak mijn opblaaskussentje (al heeft dat geen zin meer) en trek nog 3 paar sokken aan!!!
Ik ben zo blij als het licht wordt en we allemaal gewekt worden.
Daar staan we dan om 6.00 s'ochtends allemaal rond het kampvuur als een stel verkleumde penquins met een bakkie koffie in onze handen.
Nadat we het kamp opgeruimd hebben is het tijd om richting de KINGS CANYON te rijden voor onze ochtendwandeling.
Om 8.30 starten we en de 1e uitdaging is direct een steile hellng :s
Vraag me niet hoe maar Rebec komt uiteindelijk toch (als laatste) bovenaan.
Vergeleken met dat eerste stuk is de rest een "makkie".
Het mooiste vond ik de Garden of Eden. Midden in deze rotsenmassa is een prachtige tuin ontstaan :D!!!
Rond 11.30 zijn we weer bij het beginpunt en moe maar voldaan stappen we in de bus op weg naar onze lunch en daarna door naar de volgende campingplaats vlakbij Uluru.
Ook deze avond slapen we in een swag maar al iets beter voorbereidt (lees 2 broeken, 2 truien, 4 paar sokken en een sjaal) en ik slaap ook een stuk beter.
De volgende morgen weer vroeg uit de veren en op naar Katja Tjuta (oftewel The Olga's).
Ook hier hebben we een lange wandeling in het verschiet. Aangezien we de eerste groep zijn die de wandeling deze morgen gaat maken is het zo ontzettend rustig en indrukwekkend!!
Het lijkt wel alsof we met ons groepje op expeditie zijn :D
S'middags bezoeken we het Aboriginal cultureel centrum. Daar krijg je te zien hoe de oorspronkelijke "Abbo's" hier leefden, erg intressant.
Daarna laat Sparrow ons een waterplek zien bij Uluru en verteld het Aboriginal verhaal erachter. Achter elke plek hier schuilt wel zo'n verhaal.
S'avonds weer hetzelfde camp verhaal en de laatste morgen heb je de keuze om Uluru (Ayers Rock) te beklimmen of er omheen te lopen. De groep splitst zich op en ik besluit eromheen te lopen.
Mijn grootste drijfveer om eromheen te lopen is omdat de oorspronkelijke aboriginals dit als een heilige plek zien. Ze vergelijken het hier alsof je iemand zijn kerk gaat beklimmen.
Hmmm dat zou ik zelf ook zeer onrespectvol vinden, dus ik ga dr lekker omheen :D
Daarna hebben we een 5 uur durende reis achter de rug richting Alice Springs waar we als afscheid met zijn allen gezellig ergens gaan eten.
Ik zag er best tegenop maar als ik er op terug kijk heb ik er absoluut geen spijt van. Een hele mooie, typische AUSTRALISCHE ervaring :D

De volgende dag om 4.30am opgehaald door mijn volgende tourguide. Een 3 daagse tour van Alice Springs over de Stuart Highway naar Darwin.
Gelukkig had Emi dezelfde 10-daagse tour geboekt dus we zaten gezellig bij elkaar in de bus.
Helaas hadden we dit keer een groep van 22 (voornamelijk Engelsen :S die ik toch niet het leukste volk op deze aardbol vind) en we zaten opgepropt in een kleine Oz experience bus (die ik aan de oostkust meeeeeer dan genoeg gezien had van binnen :s).
Dit keer sliepen we in een soort vast campeerhuisjes en hadden we alle ruimte (en het niet koud!!).
Onderweg een aantal stops gemaakt en mooie dingen gezien;
- Devils Marbles (bekende rotsformatie)
- Tennant Creek
- Barrow Creek waar we een van de eerste telegraph station zagen
- Daly Waters
- Thermal Pool en daar natuurlijk heerlijk in gezwommen
- Katherine Gorge en daar wezen kanoen.
Gelukkig kwamen we de derde dag dan toch eindelijk in Darwin aan.
Het was voornamelijk veel in de bus zitten. Dat houdt voor mij in veel slapen, muziek luisteren, dvd'tjes kijken en de gossip blaadjes lezen :)
Met Emi s'avonds wat wezen eten aangezien we geen zin hadden om met de rest van de groep uit eten te gaan (zo leuk vonden we ze namelijk ook niet ;) haha!)
Weer wat boodschapjes gedaan, gewassen, gedoucht en weer vroeg ons bedje in, want morgen staat het laatste gedeelte van de 10 daagse tour op het programma.

De volgende morgen werden Emi en ik op verschillende tijden opgehaald, dat betekende dat we dus niet bij elkaar in de bus zaten :(
Maar tot mijn verbazing en grote vreugde bleek dat ik bij Ben (die Duitse jongen van de Uluru tour) in de bus zat.
Dat was echt een pak van ons hart want van de 16 mensen in de 4x4 outback bus waren er 6 Italianen die gebrekkig Engels spraken en 8 Franse familieleden die totaal geen Engels konden.
De eerste dag naar Litchfield gereden en 2 watervallen gezien en daar ook bij gezwommen, erg mooi!!!
De volgende 2 dagen waren we in Kakadu national park te vinden. Hier ook prachtige watvervallen gezien waar we alleen met de 4x4 bus bus hobbelend en shakend konden komen.
Helaas had ik de laatste dag echt vreslijke pijn in mijn nek dat ik gewoon zat te janken in die bus toen we een stuk offroad moesten rijden voordat we bij de Jim Jim falls kwamen (waar ook nog eens mijn fotocamera in het zand viel en mijn lens nu dus niet meer open wilt :S).
Op deze tour hoefden we ook niet in een swag te slapen maar in dezelfde tentjes als op de vorige tour.
Al met al veel lol gehad met Ben en de 2 Italiaanse jongelui.
Ook nog aboriginal art gezien & op een boot gecruisd over de wetlands waar we CROCS konden spotten.
Erg kick om salt en fresh water crocs op een paar meter afstand van je te zien liggen/zwemmen :D :D :D

In Darwin even "genoten" van het benauwde weer en het plaatselijke ziekenhuis maar weer eens "gezellig" opgezocht had om voor de laatste keer naar mijn nek te laten kijken.
Alles blijkt "goed" te zijn en het zijn "maar" mijn spieren :S
We houden moed :D

Inmiddels ben ik een week met Malu onderweg in onze WICKED camper.
We hebben al veel gereden en gezien, maar dat zal ik in mijn volgende log wel weer tikken.
We zitten nu in de plaatselijke bieb (in het plaatsje Carnavon) en we mogen hier helaas geen foto's plaatsen.
Jullie moeten dus nog even geduld hebben.
Verder alles goed met ons :D
De tijd gaat nu echt "tikken". Nog maar 3 weekjes in Ozzie, wel een raar idee.
Dus we GENIETEN nog volop :D
Hele dikke knuffel & kus en tot snel!!!

  • 21 Augustus 2007 - 06:27

    Debbie:

    He!!!

    Wat ben je toch een wereldmeid. Tof hoor zo in de buitenlucht slapen. Al die sterren en de rust het lijkt me echt de meeste toffe ervaring. Even helemaal niks om over na te denken alleen maar genieten van de overweldigende natuur.
    Doe rustig aan met je nekje hoor...we willen je natuurlijk wel weer heel huids thuis zien.
    Heel veel plezier met Loetje, lekker even samen genieten en bijkletsen.

    Dikke kus Debbie

  • 21 Augustus 2007 - 07:49

    Carola:

    Hoooooiiii.

    WAt gaaf zo trip! Is weer lekker wat anders dan de hostels! Alleen jammer dat het zo koud is en dat ja last van je nek kreeg! Maar je hebt het allemaal gedaan, toppie man! Echt girlpower!
    Veel plezier met loetje!
    kus

  • 21 Augustus 2007 - 20:26

    Ingrid:

    Hoi Rebec.
    Wat een bijzondere ervaring weer zeg,geweldig! ben heel benieuwd naar de foto's. Hier zijn de scholen en het werk weer begonnen. Ingmar heeft z'n eerste twee dagen als brugwup er al weer opzitten en hij vindt het super gaaf. Hij fietst nu dus ook elke dag van Steenbergen naar Bergen op Zoom. Op school zoekt hij geregeld Daphne op en maakt dan een gezellig praatje met haar. Hij trekt zich er niks van aan dat hij dan een volle kantine in moet waar allemaal zesde klassers enzo zitten. Hij is volgens Daphne ook helemaal niet bang van al die oudere kinderen en trekt zich nergens wat van aan. Volgens haar zeggen loopt hij de hele dag met een big smile op zijn gezicht door het gebouw. We hebben gefilosofeerd dat hij natuurlijk altijd gewend is met groten om te gaan (zijn zussen, nichten en neven, tennispartners etc). Hij zegt zelf ook: Daphne is de oudste van de school en haar vind ik ook nog gewoon een kind dus waarom zou ik van al die andere kinderen die nog jonger zijn, onder de indruk zijn. Ach ja, lekker hoor als je zo bent!
    Deborah heeft vandaag haar eerste stage dag gehad. Ze werkt nu op Vrederust, een psychiatrische inrichting in halsteren. Ze vond het vandaag erg relaxed vergeleken met haar vorige stage in het verpleeghuis.
    Hans combineert zijn werk met het klussen in huis.De bijkeuken hebben we helemaal veranderd en ik ben er echt verliefd op.Hij moet ook weer één of ander examen doen waar hij beslist voor moet slagen anders moet hij weer binnenwerk gaan doen en moet hij weg bij zijn starsky en hutch baan. Denk echter maar niet dat hij veel leert. Wij schieten in de stress omdat hij geen stress heeft, het is zot maar waar.
    Daphne is nu ook kei en keihard aan het werk geslagen voor school. Ze doet examen in januari en moet nog heel veel doen.
    Nou tot zover de belevenissen bij de Snijdertjes in Brabant. Veel plezier met je vriendin in de camper.
    Veel liefs van ons allemaal.

  • 27 Augustus 2007 - 16:44

    Agnes:

    het is toch wat wat je allemaal meemaakt geniet nog maar even ervan nu gaat het hard. mijn vakantie was niet zo spannend hoor maar wel lekker ruim 3 weken luxemburg niet lachen he. we hebben veel in de bossen gelopen en daar vele rots partijen gezien en kleine watervalletjes.de groetjes en tot ooit agnes

  • 28 Augustus 2007 - 09:11

    Demelsa:

    Hi mate!!!

    Klinkt allemaal weer top alleen jammer van je nek, hopelijk gaat het vanaf nu beter!!!
    Nu maar weer wachten op de foto's!!!
    Enjoy girl!!!

    Kus Demelsa

  • 31 Augustus 2007 - 15:09

    Mamsie:

    Hey Lieverd,

    Wat is het weer genieten van al die foto's. Dat was weer een spannend avontuur naar de uluru. Best een zware tocht, maar zeer de moeite waard. De verkleuringen zijn heel goed zichtbaar.
    En het is ook goed te zien, dat je weer indrukwekkende dingen hebt gezien/meegemaakt. En behoorlijk hebt moeten afzien.
    Zat die kameel trouwens lekker??
    Aandoenlijk die kleine kangaroe in je armen!!
    Laat die ziekenhuizen en dokters nu maar links liggen (of daar rechts?)!!
    Geniet nog maar lekker van je "no-worries mate" instelling.
    Samen met Malu in jullie wicked camper en nog een paar super weken te gaan in Aussie!!!
    knuffel, knuffel, knuffel en dikke kus

  • 02 September 2007 - 11:08

    Oom Theo:

    Ja,ja, het is gelukt.Nu moet ik weer het een en ander tikken, dat valt niet mee.
    Ik weet niet meer wat ik aan jou geschreven heb. Ik weet ook niet meer waar ik begonnen ben.
    Oh Ja, Ma is 4 dagen bij mij geweest.
    Zaterdag zijn wij naar Deurne geweest bij de vrienden die wij hebben ontmoet op onze Donaureis. Wij hebben daar
    's-avonds heerlijk gegeten en hebben tot 24.00 uur buiten bij de open haard heerlijk zitten keuvelen .
    Zondag is Ma met Mieke (mijn mantelzorgster) naar de hei gefietst. het was in een woord schitterend.
    Maandag zijn wij samen heerlijk gaan een bij "Listers".
    Ma nam zalm en ik sole meuniere. Vooraf Capaccio en tot slot een wit wijf met een bruin tintje, Heerlijk!!!
    Als je eens in Geldrop komt gaan we samen daar ook een keertje smullen.
    Donderdag op de verjaardag van Rietje kwam Rein met Augusta op de koffie.
    Met Rein gaat het vrij goed na zijn val van de trap. Augusta moet in oktober geopereed worden. De galblaas moet eruit.
    Je kunt merken dat wij de winter ingaan.
    Het is 17-18 graden en ik heb 's-avonds de verwarming aan.
    Toe slot geniet van de mogelijkheid die je nu hebt, want het nog maar 5 weken en dan zien wij elkander weer. Of verlang je niet naar je vertrouwde stekkie in Gouda. Je bedje is uitstekend want daar kan ik over meepraten.
    Lieve Rebecca, een dikke kus en knuffel van jouw
    Oom Theo

  • 03 September 2007 - 15:14

    Jeanette:

    Net als ome theo is mijn reactie niet goed gegaan. Heel vreemd misschien zijn er nog meer zulke gevallen. Dus lieve mensen kijk nog een keer opnieuw of hij wel gepakt is. Effe checken of hij er nu op sta Lieve schat nog een leuke tijd

  • 03 September 2007 - 20:34

    Demelsa:

    HI gekke (ex)reisgenoot!!!

    Foto's zien er weer super uit!!!
    Was top je even weer gesproken te hebben via de telefoon!!! TOT SNEL!!!
    have fun en gedraag je :-P

    kus

  • 11 September 2007 - 15:16

    Jeanette:

    Hoi Lieverd

    Wat een laaste avonturen samen met je vriendinnetje Te gek.Het is nu echt aftellen.Geniet Geniet.Dikke kus

  • 13 September 2007 - 13:06

    Daf :

    Hee rebec!
    veel plezier nog je laatste weekjes daar hé!
    Tot 5 oktober!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 37013

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: