Home sweet home! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Rebecca - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Rebecca - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

29 Oktober 2007 | Nederland, Gouda

Na mijn Fiji avontuur mocht ik weer in het vliegtuig stappen voor een 10 uur durende reis.
Gelukkig was het niet druk in het vliegtuig en had ik 2 stoelen tot mijn beschikking, kan je toch nog een keer een andere positie innemen. Wel zo lekker :D
Rond een uurtje of 5 landde ik op de luchthaven van Zuid Korea.
Door de douane, bagage ophalen en op zoek naar een Engels sprekende Koreaan, lastig te vinden :p hihi!
Bij de vliegtuigmaatschappij waar ik mee vloog (Korean Air, ja hoe kan het ook anders) na veeeeeel hoog en laag springen uiteindelijk een gratis nacht in een hotel toegewezen gekregen.
Ja Beccie ging daar toch ECHT niet weg voordat dat geregeld was (dan hadden ze mij dat eerder in het jaar niet toe moeten zeggen).
De eerste (lichtgevende) indrukken van Seoul schoten langs het beregende raam toen ik in de taxi naar het hotel zat.
Wat gegeten, op zoek naar een supermarkt en een internetcafe.
Uhhm ja hoe maken we duidelijk aan 50 rokende en game verslaafde Koreanen dat ik alleen even gebruik wil maken van het internet??
Met handen en voeten!!!!
Daarna uitgebreidt in bad en mijn ingevlochten vlechtjes uit mijn haren halen wat ik op Fiji had laten doen. Toen lekker mijn (luxe!!) 2 persoonsbed ingedoken en de volgende morgen vroeg op.
Ik had een citytour geboekt maar die bleek uiteindelijk niet door te kunnen gaan, BALEN!!!
Maar Beccie zou Beccie niet zijn als ze dan niet zelfstandig de city zou gaan ontdekken ;)
Zo gezegd, zo gedaan (nou ja bijna zo gedaan hihi).
Een kaartje gekocht voor een bus die de bekende "attracties" in de stad langs gaat.
Uitgestapt in een winkelstraat en wat souvenirs ingeslagen.
Daarna naar een typisch Koreaans dorp gegaan wat midden in de stad staat.
Hier komen ook veel kinderen van basisscholen naar toe als een soort uitje...dus KLIK daar stond een lachend Koreaantje op de foto :D
Weer op zoek naar de bushalte en een half uur geobsedeerd gekeken naar al dat drukke verkeer!!!
Duizenden scooters (die echt de gekste dingen vervoeren zoals stapels kranten, kippenhokken en gasflessen) schieten langs hoofdzakelijk dure auto's.....en het gaat allemaal goed!!
Er wordt continu getoeterd, vooral de mannen die op de scooters zitten met een peuk in hun mond!
Amazing om te zien!!!
(Het viel mij trouwens ook op dat veel Koreanen een bril dragen, ik denk bijna 50%. Uhhmm ja soms vallen rare dingen je op als je aan het wachten bent hihi)
Daarna op weg naar een museum waar ik allerlei kledingdrachten, de geschiedenis en rituelen zie. Achter het museum ligt het Gyeongbokgung paleis. 1 van de vele paleizen hier in de stad.
Heel indrukwekkend om te zien en kijk mijn ogen uit. Ook hier kijken (vooral de kinderen) hun ogen weer uit naar die enige blanke.
"Heb ik wat van je aan ofzo?!!" hihi!
Het standbeeld van Admiraal Yi op de foto gezet, een opstandje tegen de regering gezien (inclusief de politie, televisieploegen en een fotograaf undercover uit Nederland ;) hihi) en nog wat rondgelopen in Cheonggye Plaza.
Moe maar zeer voldaan kom ik na een lange dag weer bij mijn hotel aan.
In bad, mijn tas nog een keer voor de laatste keer inpakken en naar bed.
De volgende dag vroeg op.

Het is DE grote dag, vrijdag 5 oktober 2007.
Hier heb ik 11 maanden op gewacht! De dag dat ik weer naar huis toe kan :)
Tuurlijk heb ik het reuze naar mijn zin gehad en is het afgelopen jaar 1 groot avontuur voor mij geweest, het is fijn dat je weer naar "huis" kan!!!!
Vooral omdat je weet dat er dan mensen op je staan te wachten die je bijna een jaar lang hebt moeten missen (en zij jou).
Dat senario heeft zich in mijn hoofd wel duizend keer afgespeeld. In positieve zin en ik haalde er kracht uit als ik het even niet meer zag zitten daar in dat verre land (hoe gek het ook mag klinken).
Rond 11 uur lokale tijd stap ik voorlopig voor het laatst het vliegtuig in (ik kan ff geen vliegtuigmaaltijd meer zien :p haha).
Heel toevallig (nou ja inmiddels weten we wel dat toeval niet bestaat he ;)) komt er een Nederlandse jongen naast mij zitten.
We kletsen gezellig en al snel blijkt dat het niet druk is in het vliegtuig en hij duikt naar het midden van de rij stoelen.
Zo heb ik lekker weer 2 stoelen tot mijn beschikking :)
De vlucht is lang en doodvermoeiend. Hoe graag ik ook wil slapen, ik kan het gewoon niet :s
Ik probeer niet teveel aan Schiphol (en vooral de mensen die er zullen staan) te denken, anders lopen mijn traanbuizen alweer vol...
Ik kijk elke nieuwsuitzending, documentaire en film om de tijd een beetje te doden.
Na zeker 11 uur zet de piloot de landing in en zie ik een prachtig langschap verschijnen; we zijn in NEDERLAND :D :D :D
Als een speer schiet ik het vliegtuig uit op weg naar de douane. Helaas heb ik de pech dat er 3 Koreanen voor mij staan die uiteindelijk niet de juiste papieren bij zich hebben. En de Nederlandse tolerantie zie je direct weer. Overal in de wereld zijn er aparte loketten bij de douane's voor mensen die in het land zelf wonen en voor "bezoekers".
Uiteraard is dit in Nederland niet het geval :s Stel je voor dat je mensen verschillend zult behandelen!
Maak je niet druk zeg ik nog en ga op zoek naar de bagageband.
Een kanariegele flightbag rolt over de band en voor de laatste keer haal ik mijn backpack eruit, gooi hem op een karretje en rij nog een keer langs de douane (nee hoor ik heb helemaaaaaaaal niks aan te geven :p stttt ;) haha)
Dan gaan de schuifdeuren open........mensen staan te gillen, met spandoeken te zwaaien en zie overal ballonnen :D
Ik schrik mij helemaal kapot en sta te trillen op mijn benen!!
WOW!!! Zo'n ontvangst kwam in mijn stoutste dromen nog niet voor!!!!!
Allemaal lieve familie en vrienden!!!!
Heerlijk al die knuffels & zoenen :D

Nu 3 weken later ben ik inmiddels wel van de schrik bekomen en is de cultuurshock langzaam maar zeker verdwenen.
We gaan weer proberen om in het gareel te komen ;)
Maar met een WERELDERVARING rijker :D

Ik wil iedereen echt mega bedanken voor alle lieve steun en bemoedigende woorden terwijl ik daar aan de andere kant van de wereld zat.
Ieder deed het op zijn eigen manier en waardeer(de) het ontzettend!!!
Zonder jullie had ik het niet gered en zeker niet zo lang volgehouden!!!

Voor de laatste keer vanaf deze site een dikke zoen &
knuffel van Rebecca!!!!!
ps. als je de zoen en knuffel nog niet ontvangen hebt, kunnen ze deze week nog afgehaald worden ;) hihi!!

Wordt vervolgt met een nieuwe site????? Who knows.....deze meid is in ieder geval nog LANG niet uitgereist ;)

  • 30 Oktober 2007 - 07:59

    Little Loetje:

    wat een super afsluiter van je site...
    ik bel je van de week even kunnen we weer eens even daten....
    ook de foto's cd's etc

    kijk jij maar even wanneer je weer een gaatje hebt
    hoe was je sollicitatie????
    x malu

  • 30 Oktober 2007 - 11:17

    Carola:

    Plannen we nog een dag of twee om alles te zien en te horen!
    Maar verlopig moet je nog maar even hier blijven!
    Je bent super!

  • 30 Oktober 2007 - 12:54

    Demelsa:

    hi girl!!!

    super afsluiter van je weblog!!!
    nog een weekje en we kunnen even weer goed bijkletsen!!!

    kus

  • 31 Oktober 2007 - 03:43

    Jackie:

    Wat een reis zeg..kan wel zeggen dat de meeste Australiers dat nooit gedaan hebben dus..haha.
    Was heel te gek om je te ontmoeten en gelachen hebben we zeker ..gezelig!!!!
    Doe de groetjes aan je familie en aan Malu en Vic..kom je zeker opzoeken als ik weer keertje die kant opga ..Mijn trannen komen ook in me ogen want ik mis Holland soms toch wel hoor!!Koud of niet..no worries mate haha.

    Take it easy chicka ..BIG KISS.
    Doeiiiiiii : )


  • 31 Oktober 2007 - 11:08

    Mamsie:

    Wat een geweldige ontvangst op Schiphol. Super al die familie, vriendinnen en vrienden!!!! Eindelijk mag ik je echt knuffelen!! Heerlijk.
    Inderdaad we zijn weer compleet. En ik ben zo dankbaar dat je weer heelhuids thuis bent gekomen, na al die maanden in Aussie!!
    Heel leuk om nog even je log bij te werken. We willen toch tot het laatst weten hoe je ook Korea hebt beleeft. En wat er natuurlijk door je heen ging op weg naar Nederland, naar ons dus!!!
    Eind goed, al goed!!! Je hebt het geweldig gedaan!!!!!
    Je backpack is inmiddels uitgepakt en wacht nog maar even voor je hem weer gaat gebruiken!!! Ha, ha, want ik wil je voorlopig niet missen.

    Je krijgt zo meteen een knuffel van me,
    JE BENT EEN KANJER!!!!!!!!!!!!!!

    XXXX VAN EEN TROTSE MOEDER!!!!!

  • 01 November 2007 - 13:35

    Lieke:

    Hey Rebecca,

    Goed om te lezen dat je weer veilig in terug bent. :)
    Wat is de tijd toch snle gegaan he?
    Succes met het wennen aan Nederland en denk net als ik nog vaak terug aan die mooie tijd daar ver weg.

    Groetjes Lieke

  • 07 November 2007 - 09:04

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,

    Welkom,welkom, welkom in het jouw wel bekende kikkerland. Wat een feest was het op Schiphol. Nu maar weer wennen aan de dagelijkse sleur. Maar gelukkig ben je geslaagd om een baan te vinden om weer zo snel mogelijk in het gareel te komen. Ik bedank je nog zeer hartelijk voor de foto's uit Australie. Ik hoop dat je ze nog menigmaal zult bekijken om die oude herinneringen weer op te halen.
    Ik heb er nog 36 uit Korea. die kom je bij gelegenheid maar ophalen. Ik vond het wel jammer dat ik niets meer op de computer vind want het was voor mij een aardige bezigheid om al die foto's uit te printen. Heb je voor die 5 mappen nog een plaatsje kunnen vinden?
    Lieve Rebecca, nog een laatste knuffel en een dikke kus van
    jouw Oom Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2138
Totaal aantal bezoekers 37013

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: