Life in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Life in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Life in Cairns

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

01 Augustus 2007 | Australië, Cairns

Ja hoor daar is ze weer :D :cool:

Zoals verwacht pas nu weer een blog uit Aussie land. Ik ga mijn laatste daagjes hier in Cairns in en ga dan voor mijn gevoel EINDELIJK weer verder reizen!!
En wat voor reis er nog te wachten staat!!!!
Vrijdag morgen vlieg ik dan naar Alice Springs. Ik heb hier ontzettend naar uit gekeken, maar nu de tijd (bijna) rijp is, vind ik het toch wel spannend worden hoor.
Ik ben gewend aan mijn vrijheid hier en zelfs met de Oz experience bus was je op een manier ook "vrij" en werden er geen dingen opgelegd.
Nu ga ik een 10 daagse tour maken en geen idee wat mij te wachten staat.
Ik weet in ieder geval wel dat ik in een "swag" ga slapen, een speciale dikke slaapzak waar je mee in de outback kan slapen.
Het hoort allemaal bij het avontuur en laat het maar gewoon of me af komen he (stoere ik he :p hahah) :D
Alles is geregeld (zelfs tot aan de citytour in Seoul) dus nu is het nog "maar" 9 weekjes genieten!!!!
Het laatste stuk van mijn reis is begonnen, maar het zal omvliegen en voordat jullie het weten (maar vooral voor mezelf zelf vrees ik) sta ik weer op Schiphol!
Ik heb in totaal nog 6 vluchten te gaan (en heb er al 6 gemaakt).

Tourdag:
Om weer in het "tour" ritme te komen heb ik gister een tour gemaakt naar de Millaa Millaa Falls & Paronella Park.
Het zonnetje scheen, een goede tourguide en gezellige mensen op de bus maar vooral de "attracties" waren in 1 woord AMAZING!!
Ik heb echt heel erg genoten.
Eerst Curtain Fig Tree gezien. Deze boom heeft zijn wortels boven de grond en is echt mega groot.
Daarna naar Millaa Millaa Falls, echt heel mooi!! Een van de weinige watvervallen die hier heel het jaar is. In de zomer is de vochtigheidsgraad zo hoog en is het zo droog dat veel meren en watervallen zonder water staan.
Weer de bus in waar we de "Tablelands" inrijden en een lekkere lunch hebben bij een organic farmhouse (en cheesecake na!)
Weer onderweg een snelle stop waar we een mooi overzicht hebben over een rivier en dan sjeesen we weer verder tussen de bananenbomen aan de linkerkant en het suikerriet aan de andere kant van de weg door.
Dan komen we aan bij onze top "attractie" van de middag; Paronella Park.
Dit landgoed was ongeveer 80 jaar geleden gebouwd door een Spanjaard die een kasteel voor zijn vrouw wilde bouwen aan de "Bruce Hwy".
Voor zijn tijd was hij zeer vooruitstrevend; ze hadden als eerste in Queensland stromend water en verlichting. Er waren tennisbanen, secret gardens, een balroom met de allereerste discobal en een bioscoop.
Na wat familiedrama's is dit landgoed inmiddels eigendom van 2 Australiers die er nu een "attractie" van gemaakt hebben om het landgoed te kunnen behouden en Jose zijn droom voort te laten leven.
Door een aantal cyclonen (oa cycloon Larry in maart 2006) is het behoorlijk beschadigd maar het is nog steeds zeer indrukwekkend!!
Tot slot afternoon thee in een nationaal park (thee met melk & tim-tam's) bij de "Boulders". Een indrukwekkende rotsmassa in een rivier waar een aboriginal mythe bij hoort.
Ze zeggen dat er een jonge vrouw verdronken is en nog steeds wacht op haar verloofde. Inmiddels zijn er een stuk of 12 jonge mannen overleden (maar goed elke nuchtere Nederlander ziet dat dat komt omdat het veelste wild water is ;)).
Een zeer geslaagde dag!!

Werken:
Afgelopen weken had ik dus 2 baantjes; 1 betaalde baan bij "Il Centro" en de andere baan was voor gratis accomodatie in mijn hostel "Esplanade Backpackers".
Beide baantjes waren in de housekeeping en ben inmiddels een kei geworden in queen & king size bedden op te maken,
de badkamer met bleek te behandelen (en daar hoort het behandelen van je zwarte broek uiteraard ook bij ;) :p hihi), vieze backpackers keuken te laten glimmen, eten of andere spullen wat in mijn ogen "zooi" is weg te gooien en lol te maken met mijn collega's :D
Bij het werk van Il Centro had ik 3 mede schoonmakenmutsen (Anna, Yollie & Maria). Met Maria had ik altijd de meeste lol en waren we "partners in crime" hihi.
Uitleg hierover kan naderhand gevraagd worden ;)
Mijn bazin (Lucielle) was een schat en op mijn laatste dag had ze sandwiches als lunch voor iedereen gekocht :) lief!!
Bonnie die achter de receptie zat had mij naar huis gestuurd omdat ik last van mijn nek had maar zelf te eigenwijs was om niet mijn werk af te bellen, ook erg lief.
Ik werkte hier ongeveer 5 dagen per week (de weekenden waren sowieso mijn vaste dagen).
Het was hard werken en de tijdsdruk was in het begin heel zwaarm maa al met al erg naar mijn zin gehad!!!

Bij mijn andere baantje heb ik een nieuwe "ik" gevonden. Mensen ompraten en mee slepen naar mijn hostel.
Mocht ik in Nederland als juf niet aan de bak komen, weet ik in ieder geval dat ik een super goede verkoopster/propper zou zijn haha!
Mijn andere "partner in crime" bij de receptie van het hostel was Archie :D
Archie is nou een Turk die WIJ in Nederland zouden moeten hebben, maar helaas :(
Hij zorgde voor korting op mijn laatste tour, gratis eten en als hij werkte was ik altijd na 2 uurtjes al klaar :D Heel relaxt en gezellig :D
Dan hadden we nog Michael en de nieuwe Nederlandse manager Janine die de andere ontzettende #@# manager vervangen heeft, pak van mijn hart :D hihi!!!

Doktersbezoek:
Ja je leest het goed. Rebec is inmiddels ook weer ingeburgerd in de gezondheidszorg van Cairns. 2 keer naar de dokter geweest omdat ik vreselijk pijn in mijn nek had (niet meer kunnen bewegen en omdraaien in je slaap :o :doubt: )
Totdat ik maar besloten had om naar een fysiotherapeut te gaan en had ik dat maar eerder gedaan :s
Het schijnt dus wel deels een zere spier te zijn (wat de dokters elke keer beweerden maar het verder afscheepten met wat medicijnen) maar het zijn 2 wervels die niet meer soepel kunnen bewegen doordat ze tegen elkaar aan gedrukt te zijn (door een verkeerde slaaphouding of zwaar lichamelijk werk).
Geen grote schade, het is gewoon heel pijnlijk.
Ik heb nu oefeningen gekregen om het losser te maken en vind het fijn dat het bevestigt is dat het niet "maar" een zere spier is (want s'nacht ga ik zowat dood van de pijn :cry: auww).
Met die oefeningen moet het met een paar dagen toch wel over zijn en dat is mooi want ik moet met die tour mee.
(Maar die pijnstillers stop ik toch maar stiekem in mijn tas ;)).

Hostel:
Esplanade backpackers was de afgelopen weken dus mijn "thuis".
In reef (oftewel kamer) 1 stond mijn bedje met 7 andere bedden (4 bunkbeds dus).
De 1e weken had ik 2 vaste roommates (uit Nieuw-Zeeland & Melbourne) daarna kreeg ik 3 andere vaste roommates (uit Sydney, Engeland, Scotland) en ja het waren allemaal mannen.
De andere roommates wisselden zich af met verschillende nationaliteiten (en ja ook vooral mannen!)
Erg handig om als enige meid op een kamer met allemaal mannen te liggen. Je mag de badkamer gebruiken zolang als je wilt (dat hadden ze wel door na de 1e boze blik :p haha nee hoor) je kan zeggen dat ze hun zooi op moeten ruimen (en dat ook nog doen ook!!!) en de meeste behandelen je met veel respect.
De meeste ja, want er was 1 week een mindere leuke groep op "mijn" kamer.
3 jongens kwamen 2 nachten achter elkaar s'nachts laat thuis. Niks mis mee, Cairns is een partyplace en begrijp het goed dat je wilt stappen....maar houd dan wel een beetje rekening met de mensen die de volgende morgen vroeg op moeten om te werken.
Nou ja, dat werd dus niet gedaan. Na 2 nachten wakker te zijn gehouden (en oeiiiii dan wordt Rebec mega chago :p :badgrin: ) vriendelijk maar wel seriues verzocht om dat niet meer te doen!
Ja uiteraard, ik kreeg groot gelijk....tot ze om 4 uur s'nachts de hele kamer aan het verbouwen waren!!!
Ik stond echt te KOKEN!!!!
Aangezien ik voor het hostel werk had ik de receptie al ingelicht en ja....ze waren de volgende morgen dan ook goed de #@# :D hihi!!!
Het enige nadeel aan mannen is....dat GESNURK :s om gek van te worden haha!!

Verder heb ik niet veel uitgespookt in Cairns.
Toen Onno hier nog was (een Nederlandse jongen die Demels en ik onderweg hadden ontmoet) zijn we met een paar andere wezen bbq bij de lagoon.
Er staan hier overal openbare bbq's, echt geweldig. En ja, daar MOET je inderdaad wel een keer gebruik van gemaakt hebben :D
Met Anna (een Fins meisje) een aantal keer wezen stappen en zonnen bij de lagoon maar mijn dagindeling was voornamelijk: werken, internetten, douchen, werken, eten, slapen :D
Verder kijk ik niet meer op van grote vleermuizen die over de pleinen vliegen, kakerlakken die echt overal vandaan komen, "geschreeuw" van gekleurde cacatoes in de bomen en de Aziatische mensen hier (ik zal ze nog gaan missen in Nederland :p haha).

Ik zal de komende 10 dagen hoogstwaarschijnlijk geen telefoon- en internet verbining hebben.
Maar NO WORRIES MATE'S!
Ik zal genieten van het zand happen in de woestijn, het krokodillen voeren in Kakadu en vooral van die duizenden mozzie's :s ieuuwwwww!!

Liefs beccie
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Augustus 2007 - 07:34

    Debbie:

    He Lieffie!

    Als eerste moet ik je even zeggen dat petje staat je goed. Je gaat er steeds meer uit zien als een echte toerist.
    Hihih!!
    Zo te horen waren het dus weer even zwaren weken met veel werken maar je werd wel gewaardeerd. Kan ook niet anders met zn harde werker. Ook nog stappen en genieten. Oh oh, wisten die gasten niet dat Beccie niet uit haar slaap moet halen. Dat is namenlijk 1 van haar grootste hobbys. volgende keer maar een bordje ophangen ''mijn hobby is slapen'' of zo iets. En als Beccie boos wordt zorg maar dat je weg bent. Hahahah.
    Heel veel plezier, geniet, geniet, en geniet.
    Dikke dikke kus

  • 01 Augustus 2007 - 15:27

    Mamsie:

    Nou nou dat was weer een verhaal. En zijn we inmiddels helemaal "bij". Leuke roommates, hard werken in een prachtig appartement, een mooie tour (vooral die laatste foto vind ik geweldig). Van super nanny, via super cleanster naar super propper (dus van alle markten thuis haha). Balen van die wervels (maar hopelijk gaat het vanaf nu beter). Ja en die slaap (daar moet jij genoeg van hebben anders....) Zo flexibel als wat geworden (nou zo moeilijk was je ook weer niet) en nu komt er weer een spannende tour aan!!. Een super gave tijd daar in de out-back. Wij genieten mee met je!!!
    Liefs, liefs liefsxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Augustus 2007 - 17:37

    Lieke:

    Hey Rebecca,

    Kakadu is echt super!!! Wou dat ik met je mee kon. Heb toevallig gisteren nog eens wat foto's zitten kijken. Heerlijk.
    Outback is ook gaaf. Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.

    Heel veel plezier weer de komende tijd. Denk aan ons, want het regent mij hier veel te veel. :)

    Groetjes Lieke

  • 02 Augustus 2007 - 09:14

    Demelsa:

    hi poepie!!!!

    klikt allemaal weer leul, behalve je nek dan, maar voor jou leken de afgelopen weken eeuwen te duren!!!! Nu nog maar 9 weekjes genieten!!!! Uluru en Kata Tutja waren top, alleen die wandeling zijn best zwaar :-(!!! MAAR ZEKER DE MOEITE WAARD!!!! nou meisie genieten er maar van!!!!!

    kussie

  • 03 Augustus 2007 - 19:05

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,

    Het is nu vrijdagavond 3 augustus, de dag dat Oom Henk jarig zou zijn. Helaas heeft hij het net niet gehaald. Zoals je wellicht weet wordt hij morgen begraven.
    Maar wij moeten niet treuren, want als hij in een verzorgings tehuis moet was het leed niet te overzien geweet.
    Het is goed zo.
    Ik ga morgen naar de begravenis en blijf dan een paar dagen in Gouda en slaap ik in jouw bedje, als je het goed vindt. Zo niet, dan doe ik het toch!!!
    Mijn koffertje is al gepakt!!!
    Dat was het eerste nare bericht. Want er komt nog veel meer.
    Het was maandagavond 11.30 uur en ik hoorde een enorme klap. Ik ben op het balcon gaan kijken maar zag niets. Toen naar de voorkant, ook niets.
    Ik dacht dat kan niet het was vlakbij.
    Ik keek toen door het raam van de voordeur van mijn buurman Pastor Rein van Bavel en zag licht op de overloop branden. Ik heb 2x gebeld en werd niet open gedaan. Het was wel laat en je gaat niet zomaar bij iemand naar binnen op dat late uur.
    Ik dacht, kom pak toch de sleutel maar.
    Toen ik terug kwam stond de deur een kiertje open. Ik riep Rein is bij jou alles OK en hoorde gekerm. Hij was van de trap gedonderd. 112 gebeld en zijn zuster die woont in Geldop. De broeder van de GGD zei: U hebt geluk gehad anders had je buurman jou morgen ochtend dood aangetroffen en was je leeggebloed.
    Hij is gelukkig weer uit het ziekenhuis en bij zijn zuster in Geldrop. Dit zijn ook voor jou geen leuke berichten, maar dat hoort nu eenmaal bij het leven.
    Lieve Rebecca, Hoe gaat het met Jou? Ik heb begrepen dat je nek weer wat beter wordt en ga je de laatste rit maken.
    Ook heb ik nog een mooie kaart gehad van
    Millaa Millaa. Wat dat presentje betreft dat ik je gestuurd heb: dat zit wel goed hoor!!! Als ik maar in jouw bed mag slapen. HAHAHA!!!
    Wat gaat de tijd toch snel.Nog 10 weken en dan is het alweer zover.
    Geniet nog dubbel op van die laatste weken en hoop jou weer gezond en wel terug te zien in oktober.
    Een dikke knuffel en een dikke pakkerd van
    Jouw Oom Theo

  • 08 Augustus 2007 - 21:34

    Jeanette:

    Hoi moppie

    Als ik het berichtje van ome Theo leest weet ik wel van wie je dat schrijven hebt. Alles is prima verlopen bij ome Henk. We hebben met elkaar ook veel lol gehad. Juist met de gedachten aan ome Henk.Onze vakantie zat er snel weer op. Jij sta weer voor een groot avontuur. IK weet zeker dat we straks weer kunnen genieten van hele mooie foto`s.

    liefs van de Rosenboompjes

  • 15 Augustus 2007 - 18:42

    Charissa:

    Hey wijffie!
    Zo te lezen gaat het super goed, daar ben ik blij om! Hier in Nederland ook alles goed. Lekker vakantie en zo nu en dan redelijk weer! En ik ben verhuisd!!! Zit nu anderhalve week in mijn huisje en heb net internet, dus meteen even gekeken of je nog een blog had geschreven. Ik heb echt weer zitten genieten! Geniet van die laatste paar weken, ze zijn om voordat je het weet! helaas!!!
    Ik mail je snel!
    Dikke kus,
    Charis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 37013

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: