Laatste stuk oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Laatste stuk oostkust - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Laatste stuk oostkust

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

29 Juni 2007 | Australië, Cairns

Hallo lieve lezertjes,

Nou het duurde (alweer!) even voordat het hele verhaal op de site stond. Begin ik na 8 maanden dan toch de Ozzie mentaliteit over te nemen??
Beetje hectisch geweest hier ivm werk zoeken ed.
Ik stond in dubio om naar Perth te vertrekken (waar het koud is maar veel banen zijn) of hier in Carins te blijven (waar de zon nu eindelijk goed doorkomt en ik al wel een baantje heb...maar niet het aantal uren dat ik zou willen).
Ik heb maar besloten om hier te blijven. Ik kan het zonnetje weer omarmen, daar hebben we tijdens onze trip aan de oostkust zo naar uitgekeken!!
Nu werk ik weer als schoonmaakster in een 4 sterren appartementen/hotel complex en het verdient erg lekker.
Inmiddels heb ik ook een baantje voor gratis accomodatie & eten in mijn hostel waar ik nu verblijf.
Ik moet van 17.30 tot 21.00 werken.
Ik moet een beetje de badkamers & keuken schoonmaken en mensen van de "Greyhound" en "Premier" bus zien over te halen naar mijn hostel te komen haha.
Dus ik fungeer nu ook als propper :p hihi!
Voor elke persoon die ik binnen haal krijg ik aan het einde van de week een drankje, mmmm....dat wordt veel bier drinken ;) hihi!!
Is best gezellig werk en hoef helemaal niet hard te werken.
Ik ren nu alleen van de ene naar de andere baan en heb aan het einde van de dag geen rug en voeten meer over hihi.
Maar goed, daar worden we hard van he ;) Die gasten van de receptie zijn ook zo gek als een deur dus heb het prima naar mijn zin :D

Dus nu komt dan eindelijk het langverwachte verhaaltje. Ik begreep dat de foto's eigenlijk al wel voor zich spraken, maar toch :)

Daar zit ik dan in Cairns....alleen zonder Demelsje...
Mijn reismattie van de afgelopen weken heeft mij verlaten om mij in te ruilen voor mooie mannen op Fiji hihi!
Nee aan alle goede dingen komt een eind en dus ook aan het samenreizen aan de oostkust.
We hebben een super tijd gehad en duizenden foto's om op terug te kijken!!
Meid ik mis je, maar dat wist je al ;)

Zo weer genoeg sentimenteel gedaan :p haha. Waar waren we in mijn dagboek gebleven...ow ja Magnetic Island oftewel "Maggie" (maar alsjeblieft dan wel op de Engelse uitspraak haha!)
Nadat ik aan de zware pillen gegaan was (voor de allergie) verdween het uiteindelijk langzaam en voelde ik mij weer de oude beccie gelukkig :D
Op Maggie 3 dagen verbleven en toen was het weer tijd om op de ferry te springen en daarna in de Oz bus die ons naar Mission Beach zou brengen.
Daar een zeer goede (lees goedkope) deal voor een twin room gekregen in een zeer rustig & chill hostel.
Ons laten informeren over de verschillende trips en al snel hadden we een dag geboekt om te RAFTEN!!!
We werden met een busje opgehaald, papieren getekend (want ja, er kan altijd iets fouts gaan he...) en na een veiligheidsfilmpje gekeken te hebben bereikte we het punt aan de Tully river waar onze boten klaar lagen.
De plaats Tully is overigens de natste plek in Australie. Vorig jaar was er 8 meter water gevallen!!
Je ziet hier ook overal bananenbomen, die dan met plastic zakken bedekt zijn zodat ze allemaal evenveel warmte/water krijgen en evengroot worden!
We kwamen in de boot met 3 Israelische jongens. Onze "hoofd" instructeur was een Kiwi (een Nieuw Zeelander) en onze mede instructiese was een Zweedse.
Lekker gemengd gezelschap dus, waar Engels de hoofdtaal is (behalve als we bang waren he Demels, dan gingen we snel Nederlands praten haha).
Lifejacket aan, helmpje op, peddel in je handen en de verschillende "moves" oefenen voor tijdens de trip en daar gingen we dan, KICKE!!!
Het lijkt veel enger dan het is, maar wat een ervaring. Gelukkig niet omgeslagen met de boot, dan zou ik hem denk ik wel hebben geknepen haha.
Onderweg veel mooie natuur gezien (oa watervallen) en op een stuk kon je zelf het water inspringen en je dan met het water mee laten gaan. Pfff dat was eng!!
Kopje onder, kwam je weer boven, slok water naar binnen en daar kwam de volgende golf al weer aan. Gelukkig overleefd haha en was het tijd om van een hoge rots af te springen (oww ik ben echt een held op sokken, maar wel gedaan haha).
Na een vermoeide maar zeer geslaagde dag bereikte we het vaste land weer. We hebben ook een dvd van de tour gekocht, dus als ik terug kom kunnen jullie kijken hoe stoer het echt was :D

In Mission Beach was verder niet veel te beleven en na 2 dagen op de laatste rit van de Oz experience bus gesprongen die ons naar Carins zou brengen.
Onderweg gestopt bij een crocodille farm.
Daar gingen ze die beesten voeren en kon je een kleine krokodil vasthouden. Zijn mond zat vastgetapt dus we wilden het ook wel proberen. Die beesten voelen vies aan, heel ruw!
Een van die verzorgers ging op de rug van de grootste krokodil zitten, wat een gek haha!
Er waren ook slangen, maar daar is Rebec maar met een grote boog omheen gelopen.
Wel met een baardagaam op de foto geweest, leuk beestje :D
Terug in de bus ook een cassowarry in het wild gezien. Dat is een grote vogel die alleen voorkomt in het regenwoud en de vegetatie op peil houdt.
Hij heeft een groot en scherp ding op zijn kop. Die gebruikt hij om de bladeren door te snijden als hij door het regenwoud rent, maar hij kan je er ook een flinke stoot mee geven als hij je aanvalt!!!
Oppassen dus voor die beesten!

S'avonds kwamen we dan aan in Cairns, onze laatste eindbestemming aan de oostkust.
Met de groep wezen eten in "The Woolshed" echt zo'n backpackers cafe, maar wel gezellig en goedkope "jugs" bier :)
Daar afgesproken met de Israelische boys van het raften en gefeest tot in de late uurtjes (of vroege...het is maar net hoe je het bekijkt ;)).
Aangezien we maar een paar dagen samen in Cairns zouden zijn, hadden we een druk programma.
De volgende dag op weg naar A.J. Hackett voor een bungeeswing.
Demels had mij overgehaald om dat te doen en zo eng zag het er niet uit in de folder (hoewel ik trek wel een gekke bek op de foto haha) totdat ik daadwerkelijk ingesnoerd werd en op 40 meter hoogte in het regenwoud hing, slik...
Het ergste van alles was dat ik aan het touw moest trekken zodat we gelanceerd werden, maar het touw in eerste instantsie weigerde, zie je het al voor je??!!!
Na een paar seconden (wat uren leken) schootte we dan toch als 2 gillende keukemeiden door het regenwoud, WOW!!!
Gaaf!!! Eenmaal uitgeswingd besloten om het nog een keer te doen. Nu wisten we wat er ging komen en mocht Demels aan dat touw trekken haha. Nu konden we ook genieten van het mooie uitzicht.
Eenmaal weer op de grond waren we helemaal in de stemming om ook de bungeejump te doen, maar (helaas) we hadden geen geld meer bij ons.
Wie weet dat ik dat ooit nog in een gekke bui zal doen....
S'avonds bijgekomen in de biopscoop met Shrek the third, leuke film :D

Op zaterdag een georganiseerde tour naar Cape Tribulation gemaakt. Het was zonnig toen we s'ochtends de bus in stapten, maar ja het zou het regenwoud niet zijn als het niet zou REGENEN!!
Het kwam met bakken uit de hemel zetten.
Maar het was ondanks dat prachtig. Mossman gorge & Daintree gezien.
De gids nam ons mee naar de mangrove (ala Expeditie Robinson) en we bezochten ook een soort dierentuin. Daar met 2 schattige wees-baby kangarootjes op de foto. Zeer hoog knuffelbaar gehalte zoals je begrijpt!!
Daarna in een bootje gesprongen waar we op krokodillen & slangen jacht gingen :s
Verschillende krokodillen langs de waterkant zien liggen in verschillende maten (baby's tot zeer groot, scary!!).
Er was ook een boomslang gesignaleerd, ieeuwwwww!!!!! (Maar heb hem lekker wel op de foto gezet, goed he haha).
Op de terug weg door Port Douglas gereden, een bekende vakantieplaats voor de Ozzies.

Na dat alles was het wel weer tijd om te stappen en met een grote dubbeldekker bus een kroegentocht gedaan. We waren met 120 mensen en gingen 3 kroegjes en 2 discotheken langs.
Het begon om 6.00 pm en duurde zo lang als je wilde (lees: laat!!).
Er werden ook spelletjes gedaan waarmee je leuke prijzen kon winnen.
Demels was de klos bij het eerste spel (een condoom oppompen) en ze had nog gewonnen ook haha!!
Ik deed mee met een ander spel waar een jongen mij op moest tillen en we verschillende standjes moesten doen (helaas niet gewonnnen haha).
Was erg gezellig en leuke mensen leren kennen :D :cool:

Toen Demelsa was vertrokken op zoek gegaan naar een ander hostel (een twin room is iets de duur voor deze backpackster haha).
Ik zit nu aan de esplanade, tegenover de lagoon (ze hebben hier in de stad namelijk geen strand).
Helaas nog geen gebruik van kunnen maken omdat het weer ook hier van slag is.
Maarreeee sinds 2 dagen schijnt de zon (waarom zit ik dan deze blog te tikken :p haha) dus er is hoop :cool:
Deze week mocht ik gratis mee met een vliegtuigtrip over het Great Barrier Reef.
Simon en Juliana wonen hier namelijk (Simon zijn vader woont in Gouda en die kent mijn moeder weer, handig al die connecties :D) en haar vader is de piloot. Was echt super!
In een 4 persoonsvliegtuigje, lijkt in het begin wel een beetje eng maar het uitzicht was super.
Al die kleuren van het rif is niet te beschrijven: donker groen, licht groen, donker blauw, licht blauw.....
Op de foto's is het ook veel minder mooi dan dat het in het echt was.
Gister uitgenodigd om bij hun te komen eten. Was erg gezellig en er was erg lekker gekookt. Goede maaltijd in tijden voor mij (aangezien ik koken nog steeds niet als een hobby van mij kan beschouwen).
En ja Simon & Juliana de foto staat er dus lekker wel op :p hihi!
Bedankt voor de gezellige uurtjes gister :D

Ik heb net een trip van 10 dagen geboekt voor 4 augustus. Dan zal ik vanaf Alice Springs naar Uluru gaan (die bekende grote rots midden in de woestijn), door de outback omhoog naar Darwin en daar de nationale parken bezoeken. Dat zal me een trip worden! Ben zeer benieuwd.
Vanaf Darwin zal ik dan doorvliegen naar Perth en daar zal Malu gelijktijdig aankomen.
We hebben een wickedcamper gehuurd voor 3 weken, waar we de westkust mee langs gaan crossen. Als laatst op naar Sydney en dan nog 2 weken Fiji.
Er staan dus nog erg leuke dingen in de planning :D :D :D
Tot die tijd hier hard schoonmaken en Aussie flappen verdienen.

Nog iets meer dan 3 maanden te gaan, de tijd vliegt maar mis jullie allemaal echt wel hoor!!
Nou dit waren mijn avonturen wel weer van de afgelopen tijd.
De komende maand zal het rustig worden, veel werken (af en toe wat feesten en shoppen hihi ;)) en hopelijk bruin worden!
Voor jullie allemaal een fijne vakantie!!! Enjoy every minute off life (even when you're missing me ;))!!

Liefs en dikke knuffel
Beccie

Last but not least: MAMA GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!
Hou van je!!!

  • 24 Juni 2007 - 11:07

    Oom Theo:

    Hallo Rebecca,
    Gefeliciteerd met het verdwijnen van je allergie. Ik ben daar heel gelukkig mee.
    Eindelijk kun je weer genieten waarom je in Australie bent. Je bemt natuurlijk nieuwgierig over onze reis naar de Donau.
    Ik kan daar heel kort over zijn Super, Super, Super. Wat hebben wij genoten!!!
    En wat een culturele reis. Het hoogte punt was het klooster in Melk. Een en al Berok, en wat voor Barok!!! Onbeschrijfelijk, dat moet je gezien hebben. Ik zou allen van mijn vrienden, als ik dat betalen kon mee willen nemen.
    Ook Boedapest, Bratislava, Wenen zijn onvoorstelbare steden. Ook op de boot was het uitstekend. Prima verzorging en goede bediening. Ook de hut was uitstekend met air-condition. De hut had 2 eenpersoonsbedden waarvan er een overdag als opklapbed diende en de andere als bank overdag gebruik kon worden. Zelf mochten we daar niets aan doen maar werd door het personeel iedere dag verzorgd. Ook de Panoramabar hebben wij ieder dag gebruik van gemaakt. Daar kon je (iets) drinken. Verder hebben wij Op het bovendek iedere dag gelegen want het was prachtig weer. Je kan je moeder niet meer terug.
    Als we weer in een stad aanmeerde en daar een bezoekje brachten zei Elly op de terugweg of het nog een beetje ging.
    Ik weet nog heel goed dat wij op een avond bij de boot kwamen dat mijn benen op gevulde koeken leken en dat de pit in de weg zat. ha ha ha. Ook Elly heeft het goed naar haar zin gehad. Ik ben heel gelukkig dat ik haar dit heb kunnen geven want zij doet zo veel voor mij.
    Het is een schat. Je kan je voorstellen dat ik daar heel zuinig op ben. Ze heeft 550 foto's gemaakt. Het was allen jammer dat ze de laatste dag bij een excursie het fototoestel in de toeringcar heeft laten liggen. Je kan je voorstellen dat dit op de boot veel paniek veroorzaakte. Maar gelukkig is dat toestel gevonden en wordt door de leiding van de boot opgestuurd. Afwachten maar.!!! Het is alleen wennen thuis. Ik moet nog acclimatiseren. Een kopje thee moet ik nu zelf zetten want op de boot had je maar te knippen met je vingers.
    Lieve Rebecca, Ik ga eindigen want ik kan wel blijven typen want ik ben nog lang niet uitgelu.....
    Schat, geniet nogmaals van alles en oh ja, bedankt voor de foto's. Ik kan weer gaan printen hoera!!!
    Jouw Oom Theo

  • 24 Juni 2007 - 12:09

    Heej Beccie:

    wat heb je weer veel avonturen meegemaakt, leuk blijft het om het iedere keer te lezen.
    Raften ook echt te cool om te doen de kinderen hier vinden het wel eng, en vinden je dus ook stoer. ik heb ze allemaal verteld dat ik naar jou toe ga aangezien het voor hun ook raar is dat maarten niet meegaat.
    morgen afstuderen spannend maar moet nog even werken vandaag is ook beter voor de zenuwen toch, maar genoeg over mij hoe is het bij jou???
    ik denk goed we zijn gelukkig allebei weer pukkelvrij en kunnen dus lekker gaan genieten straks.
    waarschijnlijk pak ik de nacht vlucht naar perth maar laat het je voor de zekerheid nog weten.
    ik spreek je gauw weer
    kus little loetje

  • 24 Juni 2007 - 14:08

    Anita:

    heey meis!!

    Super hoor dat raften, lijkt me ook erg leuk om te doen, en bungee swing stoer best wel heavy lijkt me, maar wel een hele coole ervaring!!
    Al die wilde dieren die je ook elke keer tegen komt, echt gaaf!

    Gelukkig ben je weer helemaal de oude en is je allergie weer weg!

    Jammer dat je reismaatje weg is, je kon het wel heel goed met haar vinden volgens mij! maarja wat je zelf al zei aan alles komt een einde! Maar je gaat jou weg weer verder en gaat weer vanalles meemaken!

    Heel veel plezier weer verder!
    en ik zie het volgende bericht wel weer, ben benieuwd wat je weer allemaal gaat ervaren en meemaken!!

    Dikke knuf anita

  • 26 Juni 2007 - 19:32

    Agnes:

    wat een belevenissen weer ik heb weer genoten van je verhalen. wel rot dat je ziek bent geweest dat kan je er niet bij hebben. wat is dat raften gaaf zeg.nou geniet er nog maar vol op van het is zo voor bij. groetje agnes en vele knuffels van waalschut kids zijn je nog niet vergeten.

  • 27 Juni 2007 - 13:55

    Mamsie:

    He avonturierster, wat heb je weer een hoop spannende dingen gedaan, en prachtige dingen gezien. Ik ben blij dat je weer "de oude" bent. En nu moet je weer zonder je maatje Demelsa je weg vinden. Gaat ook wel weer lukken hoor!!! Veel plezier in Cairns en we wachten op je volgende berichten. Hele dikke knuffel en ik zal je missen op mijn verjaardag!!!xxxxxxx
    Bedankt voor je mooie kaart en foto's.

  • 28 Juni 2007 - 07:16

    Daphne :

    Hee Rebec! Eindelijk van je allergie af ;) lekker hoor! Ik zit nu in Kreta, het is gemiddeld 40 graden maar goed te doen..lekker bruin ;) en nog geen eens rood, goed he!
    Zijn eergister bij de reclame van bounty geweest (waar het in opgenomen tenminste)echt geweldig om te zien lijkt wel een een paradijs! Straks weer terug naar huis ,wara het nu regent bah bah! ,aar ik ga hier nog even genietn van de zee, zon en lekkere eten!
    veel plezier nog daar! Dikke kus

  • 29 Juni 2007 - 05:37

    Debbie:

    Meissie wat zie je er weer goed uit op de foto's weer helemaal fit.
    En.. je moet je verhaal wel snel helemaal af tikken anders kan je Oom Theo niet verder met zijn boek.
    Zo te zien waren je laatste dagen met Demel wel heel erg leuk en hebben je het op een toffe manier afgesloten.
    En die Goudse kaas deed je zeker helemaal thuis voelen daar aan de andere kant van de wereld. Hahaha.
    De luchtfotos vind ik de prachtigste tot nu toe samen met de foto's van het blauwe meer of zo iets van een hele tijd terug ik denk een maand of 5. Hihih wat gaat de tijd snel he.
    Die rustig aan want hier is het prut met het weer, we zien je wel verschijnen als de zon weer schijnt hier in Nederland.

    Kus kus

  • 29 Juni 2007 - 10:16

    Carola:

    Hoi,hoi,
    Ja, dit zijn nou echt de fotos van ausie. Een slang en de krokodillen in het wild! Nou nog een grote vette harige spin tegen komen en je kan naar huis! Hihihi, ben blij dat ik hier zit, ik zou me rot gillen als ik zo slang tegen kom. In belgie kwamen we een heeel klein slangentje tegen, is niks vergeleken bij die van jou!
    Ik had het wel willen zien bij dat jumpen dat het touw niet los ging! Maar super stoer hoor!
    En wat een unieke kans om in zo vliegtuigje te zitten? De fotos zijn super maar ik kan me goed voorstellen dat in echt nog mooier is!
    En dat raften lijkt me super spannend.
    Zo te lezen verveel je nog lang niet!
    Geniet ervan! Dikke kus


  • 30 Juni 2007 - 03:29

    Demelsa:

    beccieieieeieieieiei ik mis je hier op fiji!!!!!! maar we hebben in ieder geval een super tijd gehad!!!! die goede herinneringen zullen voor altijd blijven hangen!!!!
    meis ik wens je heel veel plezier met de rest van je trip, wat ook zeker gaat lukken jou kennende ;-P!!! weet inmiddels al meer van je dan dat me soms lief is haha (je weet vast wel wat ik bedoel!!!)
    we keep in touch!!!!!!

    kussie

  • 04 Juli 2007 - 16:21

    Pablo:

    Hey Rebecca,

    Fijn dat je het zo gezellig heb in Aussie met je vrienden en dat alles weer goed gaat. Raften ziet er echt kicken uit je bent echt stoer!

    Succes met je reis en tot over 3 maanden :)

    Groetjes Pablo

    PS: Ik vraag me af of die Goudse Kaas van Vergeer Kaas is? :P

  • 05 Juli 2007 - 12:25

    Mamsie:

    Wat ziet het er boven dat rif schitterend uit; het koraal, die kleuren en dat hart. Jij boft maar en dan nog een heerlijke maaltijd toe!!!
    Maar nu dus weer flink poetsen in appartementen en hostel! $$$$$$$$$$.
    En de volgende tour is ook alweer geboekt.
    Mijn verjaardag was erg gezelli. En de volgende dag met bijna de hele familie naar Concert at Sea. Heel gaaf.
    Geniet van de weken Cairns en de zon.
    Een hele dikke kus XXXX en een hele stevige knuffel van mij.
    En natuurlijk de groetjes van mij aan Simon en Juliana.

  • 09 Juli 2007 - 13:23

    Hannie:

    Hej meis, die Ozzie mentaliteit valt toch wel mee als je van baan naar baan rent...nou lekker $$$ verdienen!!! Wat heb je weer veel spannende dingen gedaan! Raften, springen, krokodillen 'aaien', boomslangen op de foto zetten, bungeeswing, vliegen 't kan niet op joh.... geniet van je avonturen en het zonnetje!
    jij ook gefeliciteerd met je mamsie en uhh zwaai de nieuwe rebec nog ff uit ;-)
    Dikke kus Hannie

  • 09 Juli 2007 - 21:48

    Ecco:

    Hej Meid, Ken je mij nog? damnnn heb je eindelijk kunnen vinden..

    Wanneer kom je nou terug ghehehe. Ik ga nu effe al je posten terug lezen..

    Ow jah..ben echt jaloers op je.. vertel ik je nog wel ;)

    veel plezierrrr daarzo

    tot snel..
    xxx

  • 11 Juli 2007 - 17:46

    Oom Daan:

    WAT HEB JE MOOIE FOTOS GEMAAKT IK HEB ER ECHT VAN GENOTEN MAAR JIJ NOG VEEL MEER WANT JIJ HEBT VAN AL DAT MOOIS VAN HEEL DICHTBIJ GEZIEN IK HEB VAN JE MOEDER DAT ADRES GEKREGEN ZODOENDE DAT IK JOU DIT BERICHTJE KAN OVER KAN STUREN IK ZIJ NOG TEGEN JE MOEDER ZITTEN JULLIE NIET IN ANGST JE BROER WEG EN NU ZIJ NOG IK HAD HET NIET MEER TOEN JE MOEDER ZIJ DAT JE NAAR AUSTRALIE WAS HET WAS OF ZE ZIJ DAT JE NAAR DEN-HAAG WAS GEGAAN POE POE. MAAR NU IK DE FOTO'S HEB GEZIEN ENORM KNAP WIJ OOK TANTE ROOS WIL JE TOCH SNEL WEER TERUG ZIEN BLIJF GEZOND EN TOT ZIENS KUSJES VAN ONS BEIDEN DOEI.

  • 12 Juli 2007 - 22:11

    Oma & Opa:

    Hallo Lieve Rebecca,

    Alweer 8 maanden ben je weg, en er is in die tijd heel wat gebeurd. Bij jou en hier leuke dingen en minder. Elly met Theo die hebben het geweldig gehad. Zaterdag zijn we naar Steenbergen geweest. Opa is naar Ingmar zijn tennissen gaan kijken, en hij speelt erg goed. Ingrid had allemaal bijzondere hapjes gemaakt, en verder eten voor een weeshuis. Maar het was heel gezellig en mooi weer. Zondag hebben we tante Annie haar 90ste verjaardag gevierd. Prachtig weer, heerlijk eten, heel gezellig en schitterend uitzicht, we hebben echt genoten. Vandaag is het snert weer. Op sommige plaatsen valt er veel water. Omdat het niet waait, en hier is het al 2 uu aan het onweren. Nou live schat we genieten van alles wat wij over je horen en de foto's geweldig.

    Een lieve kus en veel Liefts

    van Opa en Oma

  • 19 Juli 2007 - 21:55

    Scheetje:

    hi opperscheet!!!

    kan nu natuurlijk niet achterblijven met een berichtje!!!!
    meisie!!! mis je echt, je bent echt een vriendinnetje geworden!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 37070

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: