The Goldcoast & Sunshinecoast - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu The Goldcoast & Sunshinecoast - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

The Goldcoast & Sunshinecoast

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

19 Mei 2007 | Australië, Noosa Heads

Ik was al snel uitgekeken op Byron Bay.
Het heeft echt een naam, daar MOET je geweest zijn!!
En vind je het niet leuk??? Dan ben je niet goed wijs....nou ja dat ben ik ook niet ;) :p haha!
De laatste dag dat ik er was regende het...en ja....wat ga je dan eens doen in Byron :? (aangezien alles om het strand draait)....
In mijn "stoere bui" maar besloten om dan eindelijk een piercing te laten zetten boven in mijn oor :)
Ieeuwww had wel een beetje kriebels toen ik in die stoel zat en die getatoeerde meneer op mij af zag komen met een naald :?
Maar goed, het leek meer dan dat het was en het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf :)
De volgende dag was het tijd om mijn bedoelinkje weer bij elkaar te rapen en de locale bus op te zoeken.
Aangezien de Oz experience bus al weken vol geboekt zat, was het ook wel een uitdaging om zelf naar mijn volgende bestemming te komen.
Moet nu toch niet meer zo moeilijk zijn. Mijn Engels is inmiddels al redelijk goed (ik kreeg van die gekke Engelsen namelijk veel compimentjes :) ) en na een dik half jaar, ben ik (bijna :p) nergens bang meer voor hihi!
Zo gezegd, zo gedaan.
Een paar uur later stond ik in het transit centre van Surfers Paradise.

Surfers Paradise:
In surfers paradise start de "goldcoast" en zoals de naam al doet vermoeden...een "walhalla" voor surfers!
De eerste nacht had ik al een hostel geboekt. Die lag een stuk van het centrum vandaag maar gelukkig kwamen ze mij met een busje ophalen.
Het was echt een schattig en huiselijk hostel maar zo ver van de stad vandaan! Ik wil juist de deur uit kunnen lopen wanneer ik dat zelf wil (en niet op hun busje moeten wachten dat om de 2 uur eens richting de stad gaat).
Weer met de locale bus richting centrum gegaan (dat blijft iedere keer een uitdaging als je ergens nieuw bent!) wat boodschappen gedaan en mijn verdere reis met de Oz bus uitgestippeld en vastgelegd.
Daar dus 1 nacht geslapen en de volgende dag snel weer weg.
Toen bleek ik terecht te zijn gekomen in een soort motel :) 2 stapelbedden, eigen badkamer, koelkast en een TV!!!
S'avonds dus lekker vanuit mijn bedje Australische tv series liggen kijken terwijl buiten de regen met bakken uit de hemel kwam!
Ik vond surfers al een veel leuker plaatsje dan Byron!
Gewoon een ander sfeertje (en niet zoveel backpackers haha).

Brisbane (Sunshinecoast):
Na 2 dagen in Sufers te zijn geweest weer verder ricihting Brisbane.
De derde grootste stad in Aussie (na Sydney & Melbourne).
Lekker rondgedwaald en weer genoten van de grote winkelcentrums.
Met de locale bus naar een uitkijkpunt op een berg waar je uitzicht had over Brisbane.
Verder niet veel gedaan, behalve dan nog een keer een bezoek aan de dokter.
Ik kreeg in Sufers ineens allemaal rare rode bultjes die vreselijk begonnen te jeuken. Het blijkt dat ik een allergie heb. De dokter kon helaas niet vertellen van welk soort voedsel maar ik vermoed van sushi.
En dat is zo jammer, want sushi kan je hier overal kopen, het is gezond, niet duur en super lekker.
Maar goed ik laat het dus maar even staan en dan hoop ik maar dat die allergie daar afkomstig van was.
Tot die tijd maar zalfjes smeren.
Donderdag morgen met de Oz bus richting Noosa.
Onderweg een stop gemaakt om een klim te maken naar een "firestation" waar je een mooi overzicht had over de omgeving.
Daarna wat eten, de bus in en een beetje muziek luisteren en een dutje doen.
Om half 11 kwamen we aan in Noosa.

Noosa:
Met een Engels meisje (dat ook in mijn startgroep zat) een hostel gevonden in het cemtrum(pje) en dicht bij het strand.
Heerlijk liggen bakken :cool: hier op het strand (maar nee helaas nog steeds niet bruin haha).
Noosa is een super leuk strandplaatsje (ja het zijn alleen maar strandplaatsjes die ik ga zien hier aan de oostkust, maar er is dus wel onderscheidt in ;))
Het is alleen wel super duur en niet veel te beleven.
Er lopen allemaal van die rijke ouwelui, bleh....maar toch vind ik het gezellig.
Woensdag besloten om naar de Zoo te gaan met die Engelse meid.

Australian Zoo:
Home of the crocodille hunter (Steve Irwin)...alleen ja...die is er niet meer.
Toch draait het hele gebeuren nog steeds om Steve. Overal zie je foto's en er was een herdenkingsmuur met allemaal t-shirts met teksten erop.
Wel heel apart om te zien, die man was echt een held hier!
Eindelijk met een koala op de foto geweest, zo schattig!!
Alleen jee wat stonk dat beest zeg haha.
Gelukkig had ik een anders shirtje bij mij en kon ik me verkleden haha!
In het park kon je kangaroos eten geven en mee op de foto.
Wel leuke beesten hoor!
Een show gezien met slangen (ieuuwww!!!), vogels en krokodillen.
Verder waren er nog olifanten, tijgers en veel reptielen en vogels.

Verdere reisplannen:
Zondag komt Demelsa (je weet wel 1 van die meiden uit Melbourne ;)) naar mijn hostel en dan gaan we samen de oostkust afreizen!! Super veel zin in!
Je ontmoet onderweg genoeg mensen (in de bus en in de hostels) maar veel mensen reizen toch al samen of met een groepje en dan is het lastig om daar "tussen" te komen.
Maandag vertekken we naar Rainbow beach. Vanaf hier kunnen we de eerste glimp op vangen van Fraser Island, dus ik ben zeer benieuwd.
Daarna naar Hervey bay en dan is het onze beurt om in een 4wd het grootste zandeiland ter wereld te trotseren :)
Daarna nog heel wat stops en activiteiten en onze eastcoast trip zal op 11 juni eindigen in Cairns.
Ik hou jullie op de hoogte!!

Hele dikke knuffel & kus
BECCIE

  • 19 Mei 2007 - 05:16

    Debs:

    Nou, nou je maakt voldoende mee. Lekker zonnen, regen, filpjes kijken, shoppen, naar de Zoo.
    Trouwens dat beest leek vanaf de foto ook behoorlijk schrepe nagels te hebben. Dat het stonk kon ik 'helaas'(hihih) niet opmerken.
    En je oor zag er prachtig uit!
    Wat heerlijk om voor ogen te hebben dat je nog een aantal weekjes op en rond het strand te vinden ben. Dus, probeer maar bruin te worden!!

    Lieverd!!! een hele hele dikke kus voor JOU!!

  • 19 Mei 2007 - 09:08

    Ingrid:

    Het blijft toch een raar idee, jij daar op het meest oostelijke puntje van Australie en wij hier. En dan toch gewoon contact hebben, dat is toch wel super. Ik heb nog steeds veel bewondering voor wat je allemaal onderneemt in je eentje. Ik denk dat je alleen daar al mee iets heel belangrijks in je rugzak hebt gestopt: Rebec redt het wel! En net als alle anderen blijf ook ik zeggen: geniet wat je kan. Veel liefs van ons allemaal.

    Ingrid en de rest van de snijdertjes in brabant

  • 19 Mei 2007 - 09:46

    Mamsie:

    Hoi moppie
    Eindelijk je oorpiecing!! Ik weet dat je er al heeeeel lang over nadenkt. Leuke herinnering aan Aussie. En straks kan er een leuke bling-bling in!!! Hou jij wel van, haha!!!
    Wat gaaf die foto van je met die koala!!Beetje jammer dat hij stonk. Maar je bent zeker die slangen uit de weg gegaan, want dat vindt jij maar helemaal niks.
    En wat wordt je als maar handiger om "dingen" te regelen en uit te stippen. Toppertje!!!!!
    Ik hoop dat je gauw van die allergie af bent!!!Morgen komt Demelsa,en dan gaan jullie samen de oostkust afstruinen. Heel veel plezier!!! Genieten maar!!!
    KNUFFEL KNUFFEL KNUFFEL!!!!!

  • 19 Mei 2007 - 10:29

    Diana:

    Heyy Rebec! Je onderneemt zo veel in je eentje! Dat vind ik echt heel knap :) Leuk dat je dat meisje uit Melbourne weer ziet. Kan je de avonturen die je ondertussen heb beleefd met elkaar uitwisselen :p Hier is alles wel goed hoor! Het zonnetje begint weer een beetje door te breken. Ben van de week naar t ziekenhuis geweest. Mijn verstandskiezen moesten getrokken worden. Heb de hele week al een hamsterwang en nu begint ie ook nog beetje blauw te worden.. :( maarja.. twee zijn eruit! nu de andere twee nog :s Ik hoop dat je weer een superavontuur beleefd! Geniet ervan ! Ben benieuwd naar de foto's
    Liefsss Diana

  • 19 Mei 2007 - 12:30

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,
    Wat was ik blij met de foto met coala beertje. Ook de foto met piercing. Het feest van mij was werkelijk uitzonderlijk
    Elly was de ceremoniemeester. Prima !!!
    We gaan ons nu voorbereiden voor de trip.
    Ik heb gisteren een camera gekocht:Canon.
    Power Shot 550. Want we moeten toch iets vastleggen. Voor mijn verjaardag heb ik wel 40 kaarten gehad. Hoe ik foto's naar jou wil zenden moet ik nog informeren maar daar kom ik wel uit. Het weer is hier bewolkt 18'niet hoog, maar het is droog. Zuster Augusta ligt in het ziekenhuis en moet geopereerd worden aan de gal. Maandag komt er iemand van Argonaut. Dat is een controle inrichting voor mijn scoot-mobiel want lopen gaat hoe langer hoe moeilijker. De ellende is dat je alles moet vragen zelfs voor een postzegel en dat ben ik niet gewend. Maar ja , als ik die scootmobiel heb kan ik zelf boodschappen doen. hiep hiep hoera!! Onafhankelijk zijn. !!!
    Ik steek de vlag uit!!
    Lieverd, geniet, geniet, geniet!!!
    Veel lieve groetjes en een dikke kus van
    Jouw Oom Theo

  • 20 Mei 2007 - 12:53

    Little Loetje:

    ik lees het al je verveelt je niet, had ik ook niet anders verwacht ik wordt ook steeds nieuwschieriger en ga hier de laatste dingen regelen voor mijn tripje vergeleken bij jouw dan.
    momenteel ben ik aan het werk maar het is lekker rustig ook de kinderen vonden de foto van je erg leuk, het was er maar eentje hoor die hier aanwezig is.
    verder alles goed met je????
    ik kijk nog even of ik een video camera kan mee nemen dan kunnen we daar een leuke dvd van maken...
    we mailen snel weer en laat weten als alles rond is.

    groetjes en dikke kus

    LL

  • 21 Mei 2007 - 02:55

    Lieke:

    Hey Rebecca,

    Oh wat klinken je verhalen bekend in de oren. :) Ik kwam Demels in Darwin tegen. Dat is heel raar om iemand zo ineens tegen te komen. Even kort bijgekletst over het reizen.

    Ik zit nu op Seoul te wachten tot in weer inmag stappen. Ik had hier een stop va 20 uur. Kon een gratis overnachting krijgen van Korean Air. Was in een super groot hotel icl. maaltijden. Mocht je dus een lange stop hebben op de terug we, informeer van te voren naar een overnachting. Is echt super!

    Heel veel plezier met de rest van de oostkust!

    Groetjes Lieke

  • 21 Mei 2007 - 12:36

    Hannie:

    Hej Girl!!
    Tlijkt Polsbroek wel als er een busje om de 2 uur gaat richting stad... hihi ik blij dat ik een auto heb... Ideaal als je daar geen rekening mee hoeft te houden!
    Om zelf naar je bestemming te reizen is inderdaad leuke uitdaging! Is aan jou toevertrouwd!
    En al afkickverschijnselen van de sushi?
    of nog gekenmerkt door rode bultjes?
    Goed doktersbezoek heb je ook meegemaakt...Ik hoop dat je er verder niet hoeft te wezen hoor!
    Wat een leuke beestenboel daar... en leuke foto's! Ze zijn liever dan de ontsnapte gorilla in Blijdorp!
    Leuk dat je samen met Demelsa de oostkust af gaat, geniet van de leuke strandplaatsjes!! Dikke kus Hannie

  • 21 Mei 2007 - 16:25

    Opa En Oma:

    Hallo Rebecca
    Wij zijn inmiddels helemaal bij met die belevenissen van jou. Iedereen geniet mee en je kan het zo goed verwoorden. Het is geen wonder dat iedereen daar naar uitkijkt!
    Jammer dat het laatste telefoongesprek niet goed ging, volgende keer beter. Ik loop een beetje te sukkelen en verzin steeds wat nieuws. Maar het komt goed hoor!! Van oom Theo een mooie grote foto gekregen, van jou met dat Koala beertje. Prachtig!!!!!
    Nou lieverd doe voorzichtig.
    Een lieve kus en groetjes van Opa en Oma

  • 22 Mei 2007 - 14:53

    Carola:

    hoi,hoi,
    Ik niks anders zeggen dat de fotos er weer goed uitzien en je verhalen zijn weer fantastisch.Geniet van je vrijheid!
    Dikke kus!!!!!

  • 22 Mei 2007 - 19:53

    Anita:

    heey lieve meid!!!

    echt super waar je allemaal komt!!
    echt gaaf in de zoo zo met al die dieren, zo dichtbij!
    Wel baluh joh van je uitslag, helemaal omdat je sushi zo lekker vind, maarja het voornaamste is dat het weggaat en dat je er geen last meer van heb!
    Ook lekker dat het engels zo soepel gaat!

    Ik heb gistere mijn trouwjurk gekocht, ben er echt super blij mee :)
    verder zijn we nu allelei dingen aan het regelen!

    Ik wens jou heel veel plezier weer de komende tijd, en geniet lekker van alles en lekker bruin worden, dat wij hier jaloers gaan worden hahah!!!


    dikke kus anita

  • 27 Mei 2007 - 16:21

    Nico:

    Hoi lieve nicht,

    Leuk die piercing nu nog een kleine tatoe? Van een klein kangaroetje. ik begrijp dat je het nog heerlijk na je zin hebt.En uit alles blijk dat je heel veel ervaring op doet.Hier gaat alles zijn gangetje. Mike heeft ook een piercing genomen waar Jeanette helemaal niet blij om is namelijk een tepelpiercing. Zit het in jullie genen soms? Lekker morgen extra vrij. Misschien even met je moeder naar ikea.Geniet nog het tot het volgende berichtje. dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 37073

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: