Surfing & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Surfing & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Surfing & Byron Bay

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 Mei 2007 | Australië, Byron Bay

8 november 2006....Rebec stapt zoals jullie allemaal weten op het vliegtuig om mijn trip in Oz te starten....
Precies een half jaar later, 8 mei 2007, stap ik op de Oz experience bus om dan (eindelijk) de oostkust af te reizen.
Toen ik uit Nederland vertrok was mijn doel om alleen de oostkust te gaan zien!! Maar daar ga ik dus nu pas mee starten, hoe maf dingen kunnen lopen he :D Maar hey I enjoy every minute :D

Vertrek:
Nadat ik Tazzie nu echt voorgoed vaarwel gezegd had, een aantal dagen in Sydney vertoefd.
Ik kan er 1 woord over zeggen: BLEH!
Wat een hectiek weer! Iedereen loopt hier er altijd tip-top bij, nou ja ze lopen niet maar rennen...
Als je niet op past ga je in die hectiek mee (dus ook de roltrappen op en af rennen :s HALLOWW.... IK heb VAKANTIE haha!!).
Er wonen iets meer dan een miljoen mensen in Sydney dan in Melbourne (zo'n 5 miljoen) maar het voelt ZO anders!
Ik mis "mijn" Melbourne! Inderdaad de stad waar ik mijn hart aan verloren heb :)
Gelukkig kunnen ze nooit herinneren van je afnemen ;)
In Sydney een hostel geboekt en weinig gedaan. Nou ja mijn buspas gekocht en 2 tours geboekt voor "Fraser Island" & "The Whitsunday's".
T.z.t. zal ik wel vertellen wat beide inhouden, maar ow ow ow...wat kijk ik DAAR naar uit :D :D :cool:
Met Steve naar de Chinese tuin geweest, in hartje Sydney. Wat een rust daar! Ik had er wel dagen kunnen vertoeven haha ;)
Ook veel op internet gezeten in het internetcafe waar ik ook zat toen ik mijn trip begon.
Het voelt echt als de dag van gister alleen voel ik mijzelf vol met zelfvertrouwen en een stuk ervaren en wijzer (gelukkig wel na dat half jaar ;))
En ow ja, ik heb weer een nieuwe coupe. Bij een 5 sterren!!! kapper mijn haar laten knippen & kleuren voor een erg leuke aanbieding, lache natuurlijk!

Met Steve besloten om dinsdag op de bus te springen, dus zo gezegd, zo gedaan.
Dinsdag morgen sta ik in alle vroegte (6.30) op de bus te wachten die mij oppikt vanaf het hostel (wel zo makkelijk met die tas ;) hihi).
Ik jump met nog een aantal andere in de bus en we rijden naar het hoofdkantoor van de Oz experience.
Daar moeten we papieren tekenen en krijg ik mijn echte pas in handen :)
Nadat alles betaald is stappen we met 24 man de bus in...(nou ja de vrouwen overheersen met 18 stuks haha!)
Ned is onze gestoorde buschauffeuse. Een vrouw van midden 40 en verteld de mafste verhalen over aussie & haarzelf (sommige dingen WIL je gewoon niet horen :s)
Al snel is het duidelijk dat de bus gedomineerd wordt daar Engelsen.
Er zijn welgeteld 3 Zweedse meiden en ja 1 "dutchie" dus :)
Het is best gezellig maar als snel merk ik dat ik die Engelse toch wel heel irritant vind!
Ze zijn te luidruchtig, denken dat ze alles zijn en dan dat accent!! Je verstaat de helft niet, het klinkt heel bekakt maar ze gooien in elke zin wel het woordje "fuck", ja eruuggg intelligent dus allemaal :s

Surfcamp:
Onderweg stoppen we een aantal keer om wat eten te kopen en te tanken maar om een uurtje of 15.00 naderen we ons einddoel van de dag; SURFCAMP :D
Ja surfen is toch wel de nationale "sport" van Aussie dus moet je dat uiteraard geprobeerd hebben als je hier bent :D :cool:
We worden begroet door een aantal "surfdudes" en leren meteen het "WICKED" teken (een gebaar met je hand en betekend zoiets als relaxt, vet stoer, enjoy ;))
Tassen in de kamers gegooid, bikini aan en mijzelf in een "wetsuit" gehesen (heeel charmant :p hahha).
We krijgen eerst wat uitleg over het onstaan van golven en bla bla...maar ik kan niet wachten om het te proberen.
Dus met je surfbord onder je arm (jeemig dat ding is nog best zwaar!) naar het strand om droog te oefenen.
Liggen we dan in het zand te peddelen haha....
Dan worden we eindelijk "los gelaten" en met zijn allen storten we ons op de golven.
We hebben net geleerd hoe we in een aantal stappen op het surfbord moeten belanden....maar jee dat is makkelijker gezegd dan gedaan!!!
We nemen de brekende golven, want ja die zijn voor beginners het "makkelijkst".
Het is echt super gaaf, wat een ervaring!
Lig je dan te wachten op een goede golf en als de golf je bord raakt nog 4 grote slagen met je armen en dan moet je in een paar seconden staan en meegaan met de golf.
Het lukt, het lukt...bijna haha!
Als de zon langzaam wegzakt en het donker word, heb ik toch een aantal keer op die plank gestaan, JIPPIE :D

Terug in het kamp nemen we een lekkere warme douche en is er heerlijk voor ons gekookt :)
S'avonds gaan we met de groep richting het strand (met wijn onder onze arm) en bouwen een strandfeestje.
Gekke spelletjes, veel lachen en drinken :)
Tegen middernacht val ik moe maar zeer voldaan in slaap!

Byron Bay:
De volgende dag vertrekken we om 8.00 uit surfcamp en ik heb gewoon spierpijn in mijn armen van het opdrukken op het surfbord haha!
4 uurtjes later zijn we in Byron Bay.
De eerste nacht is al voor ons geregeld in het hostel en ik besluit met Steve en Louisa op dezelfde kamer te gaan voor 3 nachten. Daarna zien we wel verder.
Ook hier dumpen we onze tassen in de kamer, bikini aan en op naar het strand :)
Dat duurt alleen langer dan sommige in gedachten hadden aangezien we met een grote groep naar het strand gingen.
De een wil in die winkel even kijken, de ander wil daar nog even een broodje kopen en weer een ander besluit op het moment dat de groep bijna weer compleet is dat ie nog moet pinnen *zucht*....met Louisa loop ik samen alvast maar door.
Nu merk je goed dat ik het niet gewend ben om met zo'n grote groep te reizen en ik vind het ook helemaal niet zo leuk!
Laat mij maar lekker mijn eigen gangetje gaan of hooguit met een paar andere :)
Wat ben ik blij dat ik niet een georganiseerde groepsreis geboekt heb naar Cairns, ik zou GEK worden!
Merk dat ik de vrijheid toch wel reuze waardeer :)
Vandaar "even" lekker alleen op de pc gesprongen om deze blog te schrijven.
Vanavond gaan we met z'n allen ergens wat eten in een bar en daar zullen we ook blijven hangen.
Gezellig, maar na morgen zal ik niet meer zo met de hele groep op gaan trekken en de rest van mijn trip een beetje vast gaan leggen.
Aangezien de Oz bus alleen op bepaalde dagen weer verder trekt met een maximaal aantal stoelen, dus vol=vol!
Ik wil alles zo goed als vast gaan leggen (al kan ik hier ook altijd weer vanaf wijken gelukkig) maar wel zo'n prettig idee.
Want ik heb geen idee om ergens "vast" te zitten terwijl ik er niks meer aan vind.
Maar goed, de komende dagen ben ik nog wel in Byron Bay te vinden.
Het is een leuk & toeristisch plaatsje. Het staat bekend om het surfen en op elke hoek van de straat zie je daardoor dan ook wel een surfshop. Er wonen oorspronkelijk maar 2000 mensen maar gemiddeld bezoeken 1 miljoen mensen per jaar het stadje, zeer toeristisch dus!
Morgen eens kijken welke "trekpleisters" ik dus gezien MOET hebben hier :)

Dit was het tot nu :)
De foto's zal ik er zo snel mogelijk op zetten maar ga nu eerst lekker een douche nemen (ik zit namelijk nog zand te eten :p haha)

Nou inmiddels staan ze er dus op :)
Ook foto's toegevoegd van mijn mountainbike trip naar de vuurtoren en het oosterlijkste punt van het vasteland van Australie.
Het eten was gister GRATIS!! en we zijn aan de "jugs" bier gegaan voor 7 dollar!!
Tot vroeg in de morgen gefeest, was erg gezellig :)
Hele dikke knuffel & huggie van beccie
-xxx-

  • 09 Mei 2007 - 10:52

    Kelney:

    Hey Becky;)
    Leuk weer 's ff wat te lezen. Thnx voor je krabbel op hyves. Echt tof van je dat je zo'n leuke weblog bij houdt!! Kunnen we lekker meegenieten... Het wordt vas en zeker door iedereen erg gewaardeerd! :)
    Oooh ben echt jaloers op je dat je al hebt gesurft!! AAh ik wil ook! lijkt me echt supergaaf, golfsurfen! Wie weet in de toekomst...
    Veel plezier en goed om te horen dat je nog leeft!! haha XXXXX en veel HUGGIES from Holland. CIAO!!

  • 09 Mei 2007 - 12:35

    Oom Theo:

    8 November - 8 mei.
    Het eerste halfjaar zit er dus op. Nou je kan wel zeggen dat je wat beleefd hebt en wat je nog te wachten staat. Dat is ook niet mis.
    Ik kan me voorstellen dat je niks van een groepsreis wilt hebben. je bent en blijft een einzelganger. oh je dat is duits. nou ja weer eens iets anders.
    Lieve Rebecca geniet van het leven, het duurt maar even. Zaterdag is het groot feest. Bal champetre!!! Ik ben benieuwd naar je haar. Ik weet nog niet of er een foto van bij is.
    Lieve schat, heb veel plezier en maak veel lol nu het nog kan!!!
    Jouw
    Oom Theo

  • 09 Mei 2007 - 13:36

    Mamsie:

    Hey Lieverd,
    Na een half jaar, heel wat ervaringen rijker. En nu dus de grote trip. Eindelijk zon, zee, zand en surfen! Wat wil een mens nog meer. Ja, een nieuwe coup natuurlijk!! Ik heb je op de webcam gezien en het staat heel erg leuk. Toppie hoor!!!
    En wat grote gezelschappen betreft, daar gaat een ander maar mee op reis!!
    Geniet van je vrijheid en van het zand happen!! Ha, ha!!
    Ga maar lekker Byron Bay ontdekken (met een paar mensen).
    Zie uit naar je foto's.
    Liefs en een hele dikke knuffel XXXXXXX

  • 09 Mei 2007 - 13:59

    Little Loetje:

    na dit verhaal kan ik helemaal niet meer wachten see you in augustus ben me helemaal aan het voorbereiden op de lange trip hahahhahaa

    groetje kus Malu

  • 09 Mei 2007 - 16:12

    Debbie:

    Meissie!!

    Ik sluit me helemaal aan bij je moeder, je haar zit prachtig en het was heerlijk je te zien op de cam. Je staalde en ik met je mee, alleen dan aan de andere kant van de wereld.
    Oh, reizen in een groep. Ik heb het al als ik met een groepje van 3 vriendinnen op vakantie ga. Je kent de verhalen wel.
    Lekker zelf doen wat je wil doen, en de groep de groep laten.

    En nu hoor ik al de strand verhalen, hier is het weer koud en regenachtig. Dus... de rollen zijn weer omgedraait.

    En rebecca ik weet niet of je het weet, maar zand is om op te liggen niet om op te eten. Zo krap bij kas zit je toch niet, dan je zand moet gaan happen!!! (hihihi)

    Dikke dikke knuffel
    Debbie

  • 09 Mei 2007 - 19:27

    Lucy:

    Hoi Beccie,
    Al een half jaar waar blijft de tijd,dat zal jij zeker denken, super dat je het zo naar je zin hebt en wat er allemaal nog gaat komen.We hebben op aanraden van je moeder hartstocht gevolgd ( dat ga jij nog zien) en gezien waar jij naar toe gaat Cairns geweldig !!!!!!!!!!
    Great barrierereef is immens groot je kan je hart ophalen als je daar gaat duiken.Maar zover is het nog niet eerst maar met de golven mee surfen.
    We zijn ook zeer benieuwd naar je koppie maar niet teveel koppie onder.
    We kijken uit naar je foto's
    Verder heel veel plezier en tot de volgende blog.

    Veel liefs en dikke pakkerd Adrie en Lucy

  • 10 Mei 2007 - 07:52

    Ria Van Der Wal:

    Lieve Rebecca,
    Zojuist had ik al een reactie geschreven maar ik doe iets met alt en weg is alles. Dus ik begin maar weer even opnieuw. Het ging over dat ik opmaak uit je verhalen dat je met volle teugen van het leven in Australie(sorry van de puntjes) geniet. Wij genieten natuurlijk wel mee door al je verhalen. Een prachtig leven! Hou lekker lang vol. Die ervaringen en herinneringen nemen ze je inderdaad niet meer af. Wij blijven wel op je wachten. Veel liefs van Ria en Joop

  • 10 Mei 2007 - 18:15

    Agnes:

    wat heb je weer leuk geschreven als je terug bent moet je maar een boek uitbreng. we kijken weer uit naar je volgende belevennissen.heel veel plezier en veel zonneschijn het is hier nu prut de kachel kan weer aan. groetje agnes waalschut

  • 11 Mei 2007 - 02:36

    Demelsa:

    hi beccie!!!!

    ziet er gaaf uit!!!!
    heb ook weer zin in de oostkust!!! nog 8 daagjes en dan lekker genieten van alles!!! :-)
    tot snel

  • 11 Mei 2007 - 06:11

    Carola:

    he beach girl,
    Jij vermaakt je wel de komende tijd! Ech vakantie zo met die foto's. Gaaf hoor dat surfen.
    Veel plezieren en geniet van het zonnentje!
    Veel kusjes

  • 11 Mei 2007 - 14:04

    Bolle :

    Hey Rebec,
    Eindelijk gesurft! Fijn om te lezen dat het surfen leuk was. ;) Het had nat ook tegen kunnen vallen. Ik vond het leuk om afgelopen week even met je te cammen. Was best lache tog?! :p
    Ik heb nu lekker vakantie. Zit in me beoordelingsperiode op school :s dus heb het druk met school... En dat in me vakantie :s en het weer is echt verschrikkelijk hier!!! Gelukkig ziet het er bij jou wel lekker zonnig uit. ;)
    Geniet ervan! En kijk uit voor de haaien he :p
    hele dikke kus en knuffel Bolle :p ;)

  • 11 Mei 2007 - 21:02

    Vic:

    Hoi Hoi from W-Africa,
    Ja je broer is nog niet Kipnapped wie wil zo gek ook ook Kipnappen hahaha..... Zo dus eindelijk aan het surfen geslagen, Gewoon Snownboarden op water hahahah.. Maar dat is geen "Wicked teken" dat is het "Hang Loose" teken komt van het windsurfen dan heb je beide handen los van het surfscherm.
    Veel plezier verder, hier is het regenseizoen zachtjes aan gestart, elke dag nat tot mijn verschoening hahah...

    "Hang Loose" Vic

  • 14 Mei 2007 - 07:12

    Arjen Versluis:

    Rebecca,

    leuk verhaal, geniet er van.

    Met de kerst was ik in Zuid Afrika en ik ben net terug van twee weken Lissabon, ben daar ook naar de kapper geweest.

    Ik ben zelfs in Cape Town naar de kapper geweest, altijd leuk de kapper in het buitenland.

    je hebt gelijk, herinneringen kunnen ze je nooit afnemen, dus geniet er nu van zodat je later kan terugkijken op een fantastische tijd.

    Nederland is toch wel een kikkerlandje,

    groet,

    meester Arjen

  • 14 Mei 2007 - 12:17

    Daf :

    Haaa Rebec,
    leuk om weer wat van je te lezen :)!
    Ik zit nu weer voor drie daagjes even op school!
    Zaterdag feestje gehad van ome Theo, was weer zoals altijd gezellig en lekker gegeten, vooral de toetjes ;)!
    Joey heeft ook kennis gemaakt met de familie ;)
    Nou ik ga weer verder werken!
    heel veel plezier nog

  • 15 Mei 2007 - 12:54

    Hannie:

    hej meissie,
    lachuh, droog oefenen op het strand, gaaf hoor surfen! Staat de rest van je trip inmiddels al beetje vast? Laat je niet meenemen in de hectiek of whatever, geniet van je vrijheid/vakantie! Ik heb super gave bruiloft gehad van m'n zus!! echt genoten, gelachen, gehuild en het liep perfect! Was echt veel te snel voorbij, maar ben wel blij dat de drukte m.b.t. de bruiloft even voorbij zijn.(ceremoniemeester zijn, daar weet jij alles van)
    Geniet ervan! Big hug Hannie

  • 16 Mei 2007 - 10:54

    Pablo:

    Hey!

    Ik moet zeggen ik vind het tof dat je gesurft heb! Echt wicked! Het ziet er erg stoer uit jij op zo´n plank :).

    Veel plezier met je volgende avonturen!!!

    Groetjes Pablo

  • 16 Mei 2007 - 11:34

    Daf :

    Hee, ik reageer hier even op je krabbel van hyves, want het is namelijk niet onze schuld dat we te laat kwamen...ik zal het even uitleggen :D...kijk...je hebt een tomtomshitding in de auto, je krijgt als adres blablastraat nummer !!!91!!!...dat tomtomdingshit kent de straat wel maar het nummer niet, maar je rijdt maar heel de straat af (langs bospad met elke keer slagbomen dus moest je afslaan en weer omrijden voor het volgende stuk straat...je belt nog een keer je oom of dat echt wel het goede adres is..ja ja ja het is het goede..nou na drie kwartier bel je nog een keer en krijg je het nummer van het huis van de overkant, nummer 14 :S...huh 91 en 14...wat blijkt is het nummer 19, toen waren we er binnen 5 minuten...snap je! Dus het was niet joey zijn schuld maar van iemand anders ;) hahahah maar ja die hoeft geen punten meer te scoren gelukkig, dus kunnen er ook geen punten van af haha...maar het bejaardenlied was toppie joppie!
    hahaa
    succes met je uitslag!
    Dikke kus
    Je lieve nichtje whahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 37075

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: