Eastcost here i come!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Eastcost here i come!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Eastcost here i come!!!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

30 April 2007 | Australië, Sydney

Het moet toch niet gekker worden.....zit je in Australie en is het 14 graden :shock: !!!! Wat 14 graden????? JAAA 14 graden!!!!! Grrr :evil: !!!
Ik heb nog even goed afscheid kunnen nemen op de Tazzie manier, dat betekent dus met KOUD weer!!
Het is maandag morgen (een zonnige Queensday in Nederland in aantocht!) en ik zit met een warme chocomel deze nieuwe blog te schrijven!
Nou ja, goed...je kunt niet alles hebben he en ik gun jullie het zonnetje allemaal van harte hoor :D :D :D !!!
Wordt allemaal alvast maar lekker bruin..dan is het tegen de tijd dat ik terug kom er vast wel weer af :p en ow ja...Rebec komt dan net terug gevlogen van een subtropisch oord ;) (:badgrin: hihi)
Is alles weer eerlijk recht getrokken dacht ik zo ;)
Maar goed, zover zijn we nog niet...

Melbourne:
11 april was het tijd om afscheid te nemen van mijn vertrouwde stekkie in Melbourne.
Ook al had ik mega zin in het volgende avontuur...ik moest toch even slikken toen ik s'avonds voor het laatst de skyline van de stad zag :cry:
Sean had mij mee uit eten genomen bij een leuke tent aan de waterkant en daarna zijn we het casino in gedoken. We snapten er allebei geen zak van maar gelachen dat we hebben om al die gekke Aziaten daar :lol: !!
Een paar dagen eerder afscheid genomen van Demelsje & Marie, THANKS voor de super tijd die we met elkaar gehad hebben meiden!

Zaterdag was dan mijn "officieele" verjaardag.
Lekker in het park gelegen en geshopt en mijzelf gektrakteerd op wat nieuwe truitjes en een spijkerbroek :)
S'avonds een grote kip gekocht en met Mik en Steve opgepeuzeld.
Steve zat al die tijd dat ik in Bakpak zat in hetzelfde hostel. Aangezien allebei onze vriendjes & vriendinnetjes vertrokken waren, zochten we elkaar de laatste dagen een beetje op.

1e paasdag in alle vroegte (ja 9 uur was vroeg voor mij ;) hihi) naar de kerk gegaan.
De grote cathedrael op de hoek bij Flinders Street station.
Bijzondere mis en liet alle (engelse!!)indrukken maar op mij af komen (af en toe hoorde je zelfs een tram voorbij komen).
De communie ging anders dan we gewend zijn. In een groepje van 6 mensen moest je voor het altaar knielen, kreeg je een hostie en een slokje wijn! Bijzonder of niet! Nou ja, ik vond het in ieder geval heel speciaal en toen ik weer op mijn plekje zat moest ik wel even een traantje weg pinken....jeemig wat miste ik thuis ineens vanuit het diepste van mijn hart :cry: !!
De laatste dagen nog wat rondgehobbeld en foto's gemaakt.

Tazzie:
Woensdag 11 april 10.45 stond ik weer op Tasmaanse bodem. Ik werd warm onthaald door Kylie en de meiden. Zoe had al 2 dagen lang tegen iedereen gezegd dat Becca weer kwam (en dan moest Kylie uitleggen wie dat dan weer was, erg grappig!)
Ook door de crew en familieleden weer warm onthaald. Dagmar verklaarde me alleen voor gek dat ik weer terug gekomen was in dit ongestructureerde gezin, maar ze knuffelde mij zowat dood hihi :p.
Met een Duitse Woofer de Tahune Airwalk gedaan. Ik had super geluk want de eerste week was het hier nog erg lekker weer. Met haar ook op een vrijdagavond naar de bioscoop in Hobart geweest. Goeie film gezien (Perfect Stranger) maar dacht even dat Patje naast mij zat, dus ik in het Nederlands lullen...zie ik dat het die duitse meid is!! S@#T :doubt: !!!
(Ja Patje we gaan ons idd weer goed misdragen aan bioscoopbezoeken en pizza-avondjes als ik terug ben ;) )
Daarna een nachtje in de kerk geslapen, wat eigenlijk niet meer "eng" was :)
Verder alles weer oud & vetrouwd in het gezinnetje. Lange dagen maken maar deze keer had ik Kylie's auto continu tot mijn beschikking.
Hierdoor kon ik leuke dingen met de kids doen; naar het strand in Kingston en Max de hond ging ook mee, naar het zwembad samen met Zoe, naar een overdekte speeltuin, wat drinken bij de Margate train en gezellig boodschapjes doen samen met Zoe.
Wel maf, iedereen denkt dat Zoe mijn kind is als we samen door de supermakrt heen cruisen. Zoe voorin het karretje en heeft dan hele verhalen. Gelukkig gedraagd ze zich keurig als ze met mij mee mag hihi :D

Afgelopen zaterdag een verlaat feestje van Zoe & Bella in 1 gehad door alle kinderen van het kinderdagverblijf en Bella's "kinderprep" (kleuterschool) uit te nodigen voor een ritje op de boot.
GEKKENHUIS zoals je begrijpt. Overal kids en ouders rond "Watermans Dock".
Rebec was de fotograaf en de cameravrouw en moest ondertussen die kids in de gaten houden en een beetje entertainen. Komt die Spw/Pabo opleiding toch nog een beetje van pas ;) hihi

Volgende reisplannen:
Na 3 weekjes in Tazzie vertoefd te hebben vlieg ik woensdag morgen naar Sydney toe.
Ik wil dan zo snel mogelijk weer vertrekken en met de "Oz Experience" (Bruce pass) de oosktust af reizen :cool:
Oz Experience is een busmaatschappij gericht op backpackers en het hanteert het "hop on- hop off" idee.
Ik kan dus overal uitstappen waar ik maar wil.
De site is www.ozexperience.com.au als je wat meer wilt zien wat ik ga doen.
Dus het wordt niet in 3 weken met een organisatie de oostkust langs, wat mijn vorige plannen wel waren.
Hoogstwaarschijnlijk zal ik wat langer in Byron Bay blijven hangen, aangezien ik daar gebruik kan maken van de accomodatie in de kerk van de Kylie en Glen.
In Sydney zal ik Steve weer ontmoeten en we gaan proberen om dit weekend de reis samen te starten.
Daarna zien we wel weer verder hoe het loopt.
Heb er echt reuze zin in!!!
So EASTCOST HERE I CAME :cool: :D !!!

Kus &
knuffel &
zwaai &
knipoog ;) &
een traan :cry: (want ja ik mis de meeste van jullie toch wel heeeeel erg!!)
Love Beccie

Ps. Vanavond ben ik dan te zien op tv met Demels en de andere Becky in de uitzending van "The Rich List" lache haha!

Ps2. Op WWW.WILDTHINGADVENTURES.COM.AU staat de UITZENDING van "THE GREAT OUTDOORS" die de Wildthing boot kwamen filmen toen ik de vorige keer in Tazzie was!
Het is op nationale tv geweest en als je goed kijkt, zie je mij ook nog een paar keer voorbij flitsen (en als ik van de boot afstap aan het einde)!!!

• 30 April 2007 - 06:20

Patje:

ziet er allemaal weer super uit!!
    je kan zo bij de regionale krant werken met zulke fotos hahaha.
    ik hoor de bios en de pizza al roepen dus dat komt wel goed, ik ben al aan het aftellen.
    Helemaal nu het mooi weer is heb ik ook als eens gehad dat ik je wilde bellen om mee te gaan naar het strand, maar is een beetje ver denk je ook niet!!
    dat zijn echt van die gewoontes.
    veel plezier en dikke knuf,
    Patje.
    en ook van Ash. natuurlijk!

• 30 April 2007 - 09:05

Oom Theo:

Hallo lieve Rebecca,

Eindelijk na +3 weken weer eens een levend bericht van jou. Als dit zo door gaat krijg ik nooit de 3 klappers vol die ik gekocht heb. Maar ja, niet getreurd er is weer een levend teken van mijn schatje daar doe ik het maar mee.
    Ik kan mij echt voorstellen dat je het in de kathedraal met Pasen wat moeilijk hebt gehad. Ik ken dat nog uit mijn Duitse tijd in Duitsland.
    Ik denk wel dat je op de hoogte bent wat ik met Mama gaan doen op 11 juni. Leuk he.
    De auto heb ik weggedaan. Het was niet meer verantwoord om te blijven rijden. Hij is nu bij een heel lieve kennis die alles maar dan ook alles voor mij doet.
    Daar heb ik vrede mee.
    Nog 2 weken dan is het feest. Jammer dat je er niet bij kan zijn maar als je weer in Holland bent doen we het nog een keertje over.
    Ik lees dat het koud weer is in Tazzie.
    Kom hier maar een beetje warmte halen want wij kunnen wel wat missen 29'.
    Ik krijg vanmiddag de 2 Franse vrienden op bezoek. Ik had ze uitgenodigd vooe mijn feest maar zijn dan weer op de terugtocht.
    Lieve Rebecca hou je goed en als je het wer eens moeilijk hebt denk dan maar aan mij dan is het zo weer over.
    Lieverd, een dikke vette knuffel en een kus van
    Jouw Oom Yheo

• 30 April 2007 - 09:54

Ingrid:

Hoi Rebec, Van al je foto's en verhalen spreken die van Tasmanie me altijd het meeste aan. Wat ziet dat land er prachtig uit zeg, echt geweldig!het is hier inderdaad heerlijk weer en dat blijft het gelukkig de rest van de week ook nog. Ingmar gaat namelijk op schoolkamp, de vaste traditie voor groep 8. Ze gaan op de fiets naar Ossendrecht en het thema is cowboys en Indianen. Ze slapen met z'n zessen in een Wigwam. Ben benieuwd. Hij is ook aan het oefenen voor de eindmusical, hij heeft de rol van ene Karel Kakker, maar als je hem hoort lijkt het wel karel homo. Gister en eergister zijn we naar de toneelvoorstelling van Daphne en Deborah geweest. deze keer een thriller en Daphne bleek uiteindelijk de moordenaar te zijn. Het is nog steeds aan met Joey, ze heeft inmiddels een record. Deborah gaat dinsdag op sollicitatie gesprek als 'oppas'bij een spastisch en geestelijk gehandicapt kindje. Dit wordt vergoed vanuit de PGB. Ben benieuwd. Hans heeft het prima naar z'n zin in z'n nieuwe functie. Altijd buiten, zelf je dagdeling bepalen, veel sporten en geen gezeur meer.lekker in een jeep langs de Zeeuwse kusten rijden. Van de week z'n eerste nachtdiensten weer, kijken hoe dat gaat.Nou rebec, we hebben jou ook gemist met de pasen tijdens het familiediner. Hetw as erg gezellig en geloof het of niet iedereen heeft gespeeched op het eind. Nog twee weekjes en dan hebben we gezellig feest, ome Theo 85! Echt kpap dat hij het gewoon weer viert, ik bewonder zijn doorzettingsvermogen en weet zeker dat tante Riet dat ook doet. Nou lieverd succes bij je volgende onderneming en tot mails. Dikke kus Ingrid

• 30 April 2007 - 10:49

Mamsie:

Hey Lieverd,
    Na al die weken weg uit Melbourne (de plaats waar je je hart aan hebt verpand) en nu al weer bijna weg uit Tazzie. Het moet niet nog sneller gaan hoor!!
    Ze zullen je daar wel weer gaan missen, ook Max en Fluffy.
    De foto's spreken weer voor zich: gaaf die dolfijnen en heerlijk om die kindertoetjes te zien en natuurlijk het prachtige landschap, het water is net zo blauw als de lucht!
    Zo te zien geniet je er weer met volle teugen van. En ja, oliebollen eet je niet bij 29 graden dus de temperatuur moest wel omlaag ha, ha!! Hopelijk wel weer snel weer omhoog voor je hoor!!! Want het is hier inderdaad een heerlijke zonnige koninginnedag!! Maar dat zal wel gaan lukken daar aan de oostkust.
    Trouwens leuk om die telefooncel te zien, van waaruit je me met van alles om de hoogte hebt gehouden. Je ziet er heel gelukkig uit: met starbuck en shake! Blijven genieten hoor!!!! Sydney here she comes again!!
    Dus we gaan weer backpacken??? op die schattige slippertjes!!!
    Lots of fun!!!
    Goeie vlucht toegewenst voor woensdag.
    Knuffel, Knuffel, Knuffel!!!!!!!!!!!!!

• 30 April 2007 - 11:47

Sander:

Hey bec , goed om te horen dat het allemaal goed gaat , ik had je toch nog wel willen bellen , maar heb het zoals gewoonlijk weer te druk met werken sorry :)
    en ik dacht ik zal ook maar een berichie achter laten ;)
    ik spreek je in iedergeval snel weer

groetjes

Dikke kus

Sander

• 30 April 2007 - 11:51

Debor:

hey rebec,
    Leuk om weer ff wat van je te lezen!
    Ik heb het filmpje gezien, ziet er gaaf uit man! Tis hier heerlijk weer, lekker warm! Ik ben gister met ronald en debby naar koninginnen nacht in gouda geweest. Was gezellig! pablo, diana en mike waren er ook. En het was helemaal niet koud. Verder heeft me moeder de nieuwste ontwikkelingen al verteld zag ik ;)
    dikke kus debor

• 30 April 2007 - 14:29

Debbie:

Liefste liefste van de hele wereld!!

Heerlijk om je koppie ff te zien op de foto's en je ziet er stralend en goed uit. Tazzie doet je goed, al hoe wel je stekkie in M.. was het natuurlijk ook! Nu weer verder en de rest van Aussie bekijken.
    Hier gaat alles goed, net klaar met weer een klus dag en ik moet zeggen, soms zit het mee en soms zit een tegen en dat kost de nodige tranen en als je dan eenmaal gaat janken kan je niet meer stoppen.
    Ach, het wordt uiteindelijk een pracht huisje.
    En als je terug bent kom je maar lekker bij ons op de bank hangen.
    Van de week stuur ik je weer een mail.
    Nu gaan we bbq en genieten van de zon.
    Denk aan je elke dag, en mis je elke seconden...
    love you
    Zoen!!!

Deb

• 30 April 2007 - 19:27

Carooltje:

hoi vriendinnentje,
    Wat gaat de tijd toch snel. Ik dacht dat je nog wel even zou blijven in Taz. maar niet dus. Leuke foto's van die meiden
    Gaaf hoor, om zo ruime planning te hebben. Ik blijf jaloers op je omdat je dolfijnen gezien hebt! En straks nog een duikbevret halen is natuurlijk helemaal te gek! En het weer mag wel weer even wat minder zijn, want je hoeft niet te bruin terug te komen, we moeten je wel herkennen 5 oktober!
    Ik ga nog even op de site kijken wat je de komende weken ga doen.
    Geniet ervan. En je moet weten ik wel elke dag eventjes aan je denk!
    Een stevige knuffel. En kusjes

• 01 Mei 2007 - 03:53

Lieke:

Hey Rebecca,

De oostkust is super kan ik je vertellen. Vooral de Whitsunday Islands moet je echt doen. :)
    Weet je trouwens dat de OZ experience vanaf Brisbane erg druk is en je soms 1 tot 4 weken moet wachten tot je weer op kan stappen. Ik hoop dat je je data dus al vast hebt gelegd bij het boeken van je OZ exp. trip.
    Veel plezier. :)

Groetjes Lieke

• 01 Mei 2007 - 06:37

Annika:

hoi,

zo te lezen heb je het prima naar je zin, goed om te horen lekker hoor geniet er maar goed van. Alleen een beetje koud daar, nou ik ben net een kreeft haha ja enorm verbrand gisteren op de boot. Nou met de kleine man gaat t enorm hard/goed. Hij heeft nu 2 tandjes en kruipt sinds vd week ja lees goed in zijn achteruit haha zijn vooruit moet hij nog even gaan ontdekken. Nou meissie ik wens je heeeel veel plezier daarzo geniet ervan!!

dikke kus annika en stephan

• 01 Mei 2007 - 11:24

Diana:

Heeyy rebec! Eindelijk weer een berichtje van jou :) Gelukkig heb je het nog super naar je zin!! echt superleuk dat je zo leuk weer verwelkomt bent in het gezin. heel leuk voor je :) Hier is het (zoals je al gehoord heb) super lekker weertje. deze week wordt het wel weer ietsje minder, maarja .. Gister natuurlijk koninginnedag ! dat heb je daar natuurlijk niet! Pablo en ik zijn met m'n broer en vrienden naar Amsterdam Museumplein geweest. Was echt superleuk :) allemaal bekende artiesten joh! maar drukkkk :p niet normaal. maar wel gezellig. Vanavond ga ik naar Tarzan (musical) Heb er echt zin in. Ik vind het heel leuk voor je dat je zoveel meemaakt en zoveel onderneemt ! echt knap :p Nou rebec, we kijken met z'n allen uit naar 5 oktober :) maar daarvoor nog heel veel plezier maken en genieten van je mooie tijd daar :D liefss Diana

• 01 Mei 2007 - 12:22

Little Loetje:

heej schat,

wat leuk om weer zo'n verhaal te lezen en super dat je nu naar de oostkust gaat, hier was koninginnendag een beetje gewoon wij hebben niks gedaan maarten kwam terug uit curacao en heeft reren beetje last van een jetlag maar goed niks getreurde het was leuk om elkaar weer eens te zien nog bedankt voor je sms ik ben de weken aan het aftellen en kijk zo uit om jouw weer te zien en natuurlijk ook om australie te zien hahahah hier mis ik je ook zeker toen maarten op vakantie was ik kon je gewoon niet even bellen om te kletsen ik heb lonely planet van heel australie deze neem ik mee....
    ik spreek je gauw weer nog 3,5 maanden dan zien we elkaar weer.....

groetjes dikke kus ....
    little loetje natuurlijk ook een kus van maarten

• 02 Mei 2007 - 14:34

Hannie:

hej lieverd!
    Super weer om je verhalen te lezen!
    Ja meid tijden van feestjes vieren en afscheid nemen... (K)
    Ziet er goed uit die Ozexperience, op naar 't toppie>Cape York? Heel veel plezier!!!En hopen op net zo lekker weer als hier! Jammer dat we zo niet ff een terrasje kunnen pakken in Gouda city...
    Geniet ervan! Liefs Hannie
    Leuke slippers & foto's trouwens!

• 03 Mei 2007 - 06:35

Demelsa:

yeah ik kan samen met je reizen vanaf noosa tot aan cairns!!!! zullen we onze 'streken' uit melbourne weer moeten hervatten!!!! :P

• 04 Mei 2007 - 15:23

Jeanette:

Hoi gekke griet

Weer heel wat anders waar je je nu begeeft. Ik denk dat dat ook het leukste is dat je overal komt en zulke verschillende dingen meemaakt. De kindjes zijn ook plaatjes om te zien zeg.Jij ook hoor moppie. Met je verhalen en je foto´s beleven wij het avontuur ook mee. Ik zou wel laarzen kopen als ik jouw was en je slippertjes even in de koffer houden. Is een stuk warmer.Wij gaan zo eten en blijven trouw sporten.
    Dikke kus van nico en van mij.

• 05 Mei 2007 - 17:06

Alex Brandt:

Heeeeejjjjj eindelijk dan je berichtje ;-) sorry sorry sorry... leuke foto's! ik heb weer genoten van je verhaaltje... sjonge wat ben ik jaloers op jou zeg!
    Maar aan de andere kant ben ik blij als je weer terug bent, dan kunnen we weer snel gezellig bijpraten ! Ben echt benieuwd naar al je verhalen en natuurlijk naar jou zelf! hahahha... nou heel veel plezier nog, schrijf vooral nog veel verhalen en ik spreek je snel weer ! Groetjes Alex

• 08 Mei 2007 - 10:53

Oom Theo:

Lieve Rebecca,
    Bedankt vooe je goede wensen bij gelegenheid van mijn 85'verjaardag en bedankt voor de mooie foto's. Het is jammer dat je er zaterdag niet bij kan zijn maar we doen het nog een keertje over als je terug bent. Verder gaat het alles goed met jou. Tasmanie is achter de rug en nu maar verder trekken. Je weet inmiddels dat Elly en ik wat gaan ondernemen. Ben benieuwd. Het zal me een feest worden. Maar we houden je op de hoogte zij het wat in bedrukte termen.
    Jammer!!! Maar niet getreurd.
    Lieve groetjes en een dikke vette knuffel van
    Jouw Oom Theo

• 08 Mei 2007 - 12:10

Daf! :

Hee Rebec, even snel een berichtje! Leuk om weer wat te lezen van je! Een geluk voor je: hier regent het ook weer, net nu ik lekker meivakantie heb..beetje jammer..hopelijk komt snel de zon weer...zaterdag feestje van ome theo :)..joey gaat ook mee, ben benieuwd :)! Veel plezier nog en veel lol maken hé! Kus

• 16 Mei 2007 - 10:55

Pablo: