Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Grampians - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Grampians

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

04 April 2007 | Australië, Melbourne

Zoals iedereen wel weet: nog minder dan 1 weekje en dan is Rebec voorgoed weg uit Melbourne.
Ik heb er een super tijd gehad...maar na 9 weken kan je begrijpen dat ik het er ook helemaal mee gehad heb.
Elk hoekje van de straat in de city ken ik op mijn duipmje...en ja dat betekent als backpacker dus...WEGWEZEN :) !!!

De afgelopen weken is er nog een hoop gebeurd:

* De andere beccie heeft ons "verlaten" samen met de Nederlandse boys Zennel & Floris die vaak gezellig gratis! in onze meidenkamer sliepen haha!
Nadat (black) beccie een auto gekocht had waren de plannen snel gemaakt. Als ik uit Tazzie terug zou komen zouden we naar Sydney rijden....
Helaas in de parkeergarage begaf de auto het al en het was te veel geld om hem te laten maken. Tijd voor nieuwe plannen dus...

* Straks ga ik naar Korean Air om mijn ticket te wijzigen. Officieel kom ik nog steeds terug op 22 juni....maar dat ga ik niet meer halen :)
Nu heb ik wat anders in de planning staan, maar ja zoals jullie inmiddels ook wel weten...plannen zijn er om gewijzigd te worden en dat gebeurd hier dan ook volop hihi.
Maar goed, volgende week naar Tazzie voor 2 a 3 weken en daarna vlieg ik terug naar Sydney. Dan zo snel mogelijk daar weer weg en hoogstwaarschijnlijk met een georganiseerde groepsreis in 21 dagen heel de oostkust langs.
Dit zou sneller gaan dan ik gepland had, maar dan heb ik ook meer dan genoeg tijd om mijn duikbrevet bij Cairns te gaan halen en te genieten van het Great Barrier Reef ;) :D
Dan door vliegen naar Perth voor 2 maanden ongeveer. Daar moet ik dan ook weer werk zoeken maar ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het daar heel makkelijk is, no worries dus :)
Op 18 augustus landt Littje Loetje dan in Sydney en komt ze mij gezellig een maandje opzoeken!!
Zij vliegt dan ook door naar Perth waar we een camper gaan huren en dan omhoog rijden om de westkust te gaan zien.
Vanuit Darwin een busreis naar Uluru en vanuit het midden van de woestijn terug vliegen naar Sydney.

Pff wat een planning he hihi maar ja de tijd gaat nu toch al een beetje "dringen" aangezien ik al 5 maanden weg ben!!!
Voor jullie waarschijnlijk allemaal een abracadabra ivm alle plaatsnamen :) Maar het komt er dan op neer dat ik alle plekken in Aussie gezien heb :D :D :D :D

* De wereldkamioenschappen van het zwemmen (FINA) was in de stad. Een kaartje gekocht voor de finale van het vrije duet synchroon zwemmen op vrijdagavond.
De wedstrijden werden gehouden in de Rod Laver Arena, waar normaal de Australian Open wordt gespeeld!
Het was best grappig om te zien :)
Er deden ook 2 Nederlandse meiden mee; Bianca & Sonja van der Velden. Helaas waren ze 12de (laatste!) geworden.

* The Grampians:
Afgelopen weekend hebben we om "de sleur" te doorbreken een auto gehuurd en zijn we richting The Grampians gereden.
Een nationaal park dat ongeveer 3 uur rijden van Melbourne vandaan ligt.
In het donker kwamen we aan in Halls Gap en daar stond Tim (de eigenaar) ons op te wachten om ons huisje te laten zien. Voor een paar dollar meer hadden we ipv een vieze hostel kamer een eigen huisje met keuken, tv, stereo en badkamer (waar je wel even voor naar buiten moest tussen de wilde beesten haha) :)
Echt het centerparks idee hahah.
Ik dacht dat ik mijn portomonee onderweg kwijt geraakt was, maar geen zorgen die was na heeeeel lang zoeken weer terecht (ja wie stopt dat ding dan ook in een geheim dashboard kastje :p ...)
De volgende morgen vroeg uit de veren en op pad. Met onze warme sokken, truien, jassen en sjaals stonden we een paar uur later op de welbekende "Balconies" & bij de "Boroka lookout".
S'middags klaarde het weer op en konden we de wandeling naar de MacKenzie Falls maken.
Naar beneden ging nog aardig maar al die trappen weer terug op, pfff!
Het was wel voor een goed doel, prachtig was het daar beneden!!
S'avonds alvast mijn verjaardagsfeestje gevierd omdat we niet wisten of we volgende week nog bij elkaar zouden zijn.
Met slingers, ballonen, toeters en een CHOCOLADE taart was mijn party compleet.
De tv uitzending van The Great Outdoors gezien van de Wildthing boot uit Tasmanie. Dat was opgenomen voordat ik weg ging uit Tazzie en ja hoor Rebec kwam aan het einde in beeld :D hihi!!
Daarna nog getracht een fimpje te kijken, maar toen het einde naderde was ik toch al in dromenland :)
De volgende dag alles weer ingepakt en terug gereden naar de drukke stad.
FF gestress aan het einde, want we moesten de auto op een bepaalde tijd inleveren en we moesten nog tanken en onze bagage dumpen in ons nieuwe hostel..maar ook dit hebben we weer overleefd :)
Het was een super gezellig weekendje!

* Ja, ja zoals de meeste ook wel zullen weten staat mijn verjaardag voor de deur. Afgelopen weekend dus al uitgebreid met die meiden gevierd, maar zaterdag doen we het gewoon nog eens dunnetjes over. Ja je word tenslotte maar 1 keer in je leven 24 en dat ook nog in Australie ;) haha!
Bedankt voor iedereen die kadootjes en/of kaartjes opgestuurd hebben!

* Afgelopen zondag was het 1 april en dat kon ik natuurlijk niet onopgemertk voorbij laten gaan zoals een aantal van jullie wel gemerkt hadden ;)
Ik kon het niet iedereen aan doen om op te bellen met de vraag of ze mij per direct op konden komen halen van Schiphol.....dan hadden er een aantal in blijven hangen denk ik.
Nou ja, dat gebeurde nu ook al bijna en ik kreeg al aardig wat scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd hihi...
Nee sorry meiden, jullie moeten toch ECHT nog 5,5 maand wachten tot ik weer in die aankomsthal sta :)
Nu weet ik iig wel hoeveel jullie van mij houden en mij ECHT missen hihi :p

* Vorige week zondag was er een cultuurfestival in de stad. Gelukkig was het mooi weer maar verder was er niet veel te beleven.
We hadden besloten om eindelijk eens te gaan "disco" bowlen (ja patje nu kan ik ook met jullie mee als ik terug ben haha :p).
Je moest 1 drankje kopen en dan zou je gratis kunnen gaan bowlen.
Op straat liepen we een stel gekke Nederlandse boys tegen het lijf die besloten om mee te gaan :)
Gelachen dat we hebben :) en samen met Rudy toch nog een potje gewonnen :D haha!
De jongens vertelden dat ze werkten in een Nederlands plaatje genaamd Monbulk (uurtje van Melbourne vandaan) en dat er werk was in de bloemenkweek ofzo.
Eergister (3 april) naar toe gegaan en we hadden meteen een gezellig afscheidsfeestje van 2 jongens.
De volgende dag besloten om toch maar met ons handeltje terug te keren naar de stad aangezien er nu niet echt werk te vinden was.
Dus nu breng ik mijn laatste weekje alsnog door in Melbourne.
Dat wordt dus nog 1 keer goed stappen voor mijn verjaardag en de laatste dingetjes regelen hier.

Het volgende bericht zal wel weer uit Tazzie komen.
Ik heb er zin in om mijn vertrouwde gezinnetje weer op te zoeken voor die paar weekjes.
Take care!!!

Love from Beccie
-xxx-


Ow ps. ik wil het jullie niet onthouden dat ik nog een keer gewerkt heb op een begraafplaats!
Ik moest nieuwe graven schoonpoetsen zodat ze glommen als ze in gebruik genomen worden.
Raar idee he haha. Maar goed, zo ben je van "alle markten thuis" he :p

  • 02 April 2007 - 15:24

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,

    Hè hè. eindelijk een levend teken
    vele groetjes en een knuffel
    jouw oom Theo

  • 02 April 2007 - 22:44

    Cindela:

    hey bec! wat gaaf ben je bij de kampioenschappen van het wedstrijdzwemmen geweest? als je het ff eerder melde, had ik zitten speuren tussen het publiek. wist wel dat het in melbourne was...

  • 02 April 2007 - 22:45

    Cindela:

    oh hahaha ik reageer te snel en zie nu dus dat het geen westrijdzwemmen was...hahaha maar schoonzwemmen.was het leuk??

  • 04 April 2007 - 10:59

    Oom Theo:

    Hartstikke bedankt voor de mooie Paaskaart en de foto"s. Ik was er erg blij mee. Heb je mijn post al ontvangen, oh nee dat kan nog niet want ik heb ze gestuurd naar Tasmanie. Heel veel geluk en voospoed van jouw
    Oom Theo

  • 05 April 2007 - 05:18

    Demelsa:

    jaja het afscheid nemen van elkaar komt dichtbij!!! aar we hebben een super tijd gehad hier in melbourne!!! en zeker the grampians niet te vergeten!!!
    we gaan onze tijd in melbourne in ieder geval nog wel even op gepaste wijze afsluiten!!! alcohol, stappen en misschien nog wel een lekker ding aan onze arm!!!

    Veel plezier in Tazzie!!!

  • 05 April 2007 - 09:12

    Little Loetje:

    heej, leuk om weer van je verhalen te lezen ik ga hier ongestoord mijn diploma pakken en dan kom ik eraaaan ik ben dus niet de enige die erin is getrapt hahahaha goeie grap was het maarten vond het ook erg leuk je krijgt de groeten van hem al is hij natuurlijk wel jaloers op jouw dat ik met je een maand ga reizen maar goed komt hij wel weer overheen hij leest je verhalen ook graag en krijgt een beeld wat we gaan doen.

    ik spreek je gauw dikke kus
    little loetje

  • 05 April 2007 - 10:22

    Diana:

    Hee rebec! Echt super om weer een verhaal van je te lezen! Het avontuurtje in Melbourne is bijna voorbij, maar je gaat nog vele avonturen beleven daar! Fijn om weer even terug te gaan naar Tasmanie. Alvast supergefeliciteerd met je verjaardag! Je wordt inderdaad maar 1x 24!! We zullen op je proosten zondag! Dan gaan we namelijk naar Steenbergen om pasen te vieren. 5 oktober! WOWW dat is wat later dan gepland, maar dat maakt niet uit. Als je het maar naar je zin hebt daar! Echt super zo'n avontuur. Grijp alle kansen ;) We missen je wel hoor! Hier gaat alles goed. Het zonnetje begint door te komen :) heerlijkk ! Heb het wel echt super druk met school, maar dat komt ook wel weer goed. Volgende maand ga ik naar de musical Tarzan :) Echt superveel zin in. Nou meis we houden contact. Zal wel raar zijn om weer zonder die meiden te zijn !! Geniet nog van je super reis en je verjaardag :) Veel liefs Diana

  • 05 April 2007 - 16:06

    Debbie:

    Lief Lief Lief meisje,

    Nou ja, een vrouw van bijna 24 jaar dan!!
    Hahaha, ff plagen.
    Wat goed om je plannen te lezen, en volgens mij gaat het helemaal goed komen. Heerlijk dat je dan alles in 'aussie' hebt gezien. Natuurlijk ook wel een klein beetje jammer voor mij dan, want verlang toch wel naar die stevige knuffel van mn vriendinnetje.
    Achhh, we wachten. Maar de 5de sta ik daar hoor, wees maar niet bang.
    En Loetje, idd je was niet de enige. Wat een grap. Ik vond het eerst niet zo grappig hoor. Schrok me rot, dacht dat er van alles en nog wat aan de hand was.

    Veel plezier in 'tazzie' knuffel maar lekker met die meiden.

    En voor jou een dikke dikke kus.

  • 06 April 2007 - 06:51

    Lucinda:

    He meis, wat krijg ik de kriebels van al die verhalen zeg!! Super om te horen dat je ook de westkust gaat doen!! Dat mag je niet missen! Vergeet niet om naar exmouth te gaan om in het ningaloo reef te snorkelen, echt geweldig!!!! Have fun!!! And No Worries Mate! :)

  • 07 April 2007 - 07:09

    Mamsie:

    HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY DEAR REBECCA,HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!!!!!!!!!!!
    lIEVE SCHAT 24 jaar!!!!!!!!
    Ik wens je een gezegend,liefdevol, gezond, plezierig nieuw levensjaar toe!!
    En een hele fijne tijd nog in Aussie en dat God je tot ons weerzien zal bewaren in zijn heilzame rechterhand!!
    GOD LOVES YOU SO MUCH AND SO DO I!!
    Fijne Paasdagen en daarna bye Melbourne. Goeie weken in Tazzie, van Super-Cleanster naar Super-Nanny. (NEEM WEL JE BEDSOKKEN MEE).

  • 07 April 2007 - 16:59

    Pablo:

    Hey Rebecca.!
    Gefeliciteerd met je 24ste verjaardag. Heel bijzonder dat je nu jarig bent in Australie ik denk niet dat veel Nederlanders dat kunnen zeggen. Ik wens je dit jaar weer heel veel avontuur, geluk en liefde toe. Alvast fijne Paasdagen en succes met je reis in Tasmanie.

    Groetjes Pablo

  • 08 April 2007 - 09:48

    Diana:

    Hee rebec !! alsnog gefeliciteerd met je verjaardag !! ik weet t.. ik ben een dag te laat. Gisteren dacht ik oohw jaaa rebecca jarig, even een berichtje sturen maar later is het me helemaal ontgaan totdat ik op mijn werk was , haha. sorry! maar 24 jaar! wow! ik hoop dat je een supergezellige dag heb gehad in aussie! hihi. veel plezier in tasmanie. veel liefs diana

  • 09 April 2007 - 10:56

    Sander:

    Hey bec , nou hier bij deze omdat het van je moet ;)
    even een berichie :D

    ik heb je nog niet bedankt voor je telefoontje op zondag 1 april met ik sta op schiphol , ik trapte er nog in ook :D

    ik spreek je nu weer op msn :D

    Dikke kus

    Sander

  • 09 April 2007 - 12:23

    Debor:

    hey rebec,
    Ik weet eigenlijk niet of ik je nou gister nog gefeliciteerd heb door de tel. Maar anders alsnog bij deze...GEFELICITEERD!!! Ik vond het fijn gister je stem weer even te horen;)Zo was je er toch nog een beetje bij;)
    dikke kus debor

  • 23 April 2007 - 19:35

    Patrick & Petra:

    heeee rebecca,
    ik sprak stephanie en weet nu dat je in australië zit. patrick en ik vinden het ontzettend leuk dat je dit doet. hadden wij ook moeten doen....... dapper ook dat je toch alleen bent gegaan. heel veel plezier meis en geniet van elke dag. veel liefs
    xxx
    P&P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 37073

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: