Melbourne 2e maand - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Melbourne 2e maand - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Melbourne 2e maand

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 Maart 2007 | Australië, Melbourne

Hallo lieve trouwe lezertjes!!

Inmiddels ben ik al 5 weken in de metropool Melbourne te vinden, dus ik vind dat ik jullie wel een beetje informatie verschuldigd ben.
Melbourne is de hoofdstad van Victoria (de zuidelijkste staat van Australie).
Het werd ontdekt door Tasmaanse kolonisten in 1835.
Melbourne wordt beschouwd als de culturele en modehoofdstad van Australië. Er zijn veel festivals, (kunst)expostities en activiteiten.
De stad is bijzonder multicultureel (ongeveer een derde van de bevolking is niet in Australië geboren). Zo zijn er Griekse, Italiaanse, Turkse, Chinese en Vietnamese wijken.
Je ziet echt overal Aziaten (we noemen ze AC's van de weg restauranten in Nl haha) en ze zijn super irritant!!
Ze denken dat ze alles zijn, bleh!!
De Rod Laver Arena is de thuisbasis van de Australian open. Helaas was ik een paar weken te laat om dit tennisspektakel mee te maken :(
Volgende week (15 t/m 18 maart) wordt er de Formule 1 gehouden en tenslotte is het MCG (Melbourne Cricket Ground) een belangrijk centrum voor cricket.
Melbourne heeft veel buitenwijken (St. Kilda, Toorak, Prahran, South Yarra, Carlton) die voornamelijk bestaan uit laagbouw waardoor de moderne stad mijlenver lijkt en allemaal een eigen identiteit hebben.
Met de tram en de metro kun je overal gemakkelijk en goedkoop komen! De stad bestaat gewoon uit blokken, dus voor ons vrouwen wel zo handig ivm het terug vinden van ons hostel ;) hihi!!
Dan tot slot het weer. Ja het weer...4 seasons in 1 day. Beetje ala Tasmanie toch wel. Maar gemiddeld was het de afgelopen tijd toch wel 30 graden!

Werken:
Inmiddels ben ik helemaal ingeburgerd in de "aussie" maatschappij....jawel Rebec heeft werk. Het is niet veel maar ja je moet tevreden zijn met wat je hebt toch :)
Als schoonmaakmiep heb ik nu 4 vaste adressen bij;
- Marko (duur appartement)
- Hallie (mega groot huis. Gezin met 4 kinderen dus je kan de bende je wel voorstellen)
- Ashley (een bed/breakfast hotelletje) &
- Kerbie (een vrouw die zwaar irritant tegen mij doet en mij continu loopt te controleren....moet daar zelfs het doucheputje met een tandenborstel schoon poesten!!)
Nou ja, verstand op nul en zie alleen maar die $ dollar tekens in mijn gedachten.
Verdien namelijk 16 dollar per uur (bijna 10 euro). Daar mag ik niet over klagen toch :D
Volgende week nog een ander interview bij een andere "agency" dus ik zie wel wat door uit komt. Hier stelt een "sollicitatie" gesprek ook echt weinig voor. Geen hand, geen verkooppraatje over jezelf waar je allemaal wel niet reuze goed in bent (of niet)...nee gewoon papieren invullen en u wordt terug gebeld (of niet haha..).
En HARD werken? Dat woord kennen ze niet!! Alls gaat echt op de "ozzie" mentaliteit...pff soms word ik er wel een beetje moe van hoor! Geef mij dan toch maar de Nederlandse mentaliteit!

Stappen:
Ja ook hier zijn we helemaal ingeburgerd hoor, maken jullie je daar maar niet druk om ;)
Aangezien ons hostel in het centrum van de stad staat kunnen we overal makkelijk komen en hebben we een club "The Lounge" gevonden waar we de uitsmijters inmiddels kennen, wat uiteraard erg handig is (lees gratis naar binnen komen!!).
Op vrijdagavond gaan we altijd op zoek naar iets nieuws in de buurt of we pakken een taxi naar een van de buitenwijken bv. Fitzroystreet.

Tv opnamen:
Vorige week hing er een advertentie in ons hostel dat een tv-show op zoek was naar "audience".
Nou dat leek ons wel wat, ons aangemeld en een paar dagen later zaten we in de opnamens van "The Rich List".
Een quiz programma waarin 2 koppels tegen elkaar strijden met antwoorden die in een bepaalde lijst voor moeten komen voor geld.
In de mail was aangekondigt: kom kleurig gekleed....(iedereen liep in het zwart!!) behalve die 3 gekke Nederlandse meiden :D
Na gratis food (wat ons prima in de oren klinkt ;)) waren we "klapvee".
We vonden er niet veel aan totdat er een vraag kwam over welke landen er in de EU zitten. Toen ze "The Netherlands" zeiden, wij gillen haha! De crew kon het wel waarderen en daarna met zijn 3-en volop in beeld! Dus we komen in ieder geval hier op tv haha.
Aan het einde zei hij ook "doei" dus de show krijgt een Nederlands tintje.
(Ik ga het uiteraard proberen op te nemen!!)
Op http://au.blogs.yahoo.com/the-rich-list/ staat een promo flimpje van het programma. Misschien dat ik hier ook nog wel voorbij kom..je weet het nooit ;)

Hostel Bakpak:
Ja dit hostel is inmiddels al een maand mijn "huis".
Ik ben hier nog steeds met die 3 andere meiden, erg gezellig. We koken elke avond gezond (nadat we boodschappen gedaan hebben bij...de aldi ja, ja haha!) en eten dan met elkaar.
Van de week had ik wel een dip (of een "wak" hoe ze dat bij ons in de familie noemen hihi).
Had het even helemaal gehad met al die mensen die komen en gaan...totaal GEEN privacy (nee zelfs niet als je op de wc zit, want dan zit er sowieso nog wel iemand naast je haha) en dan die vieze klame warmte waardoor je niet kunt slapen :(
Laatste weken hebben we veel s'nachts geleefd. Buiten zitten en als het wat koeler werd naar bed toe.
Op zulke momenten word ik ook gek van mijn eigen gedachten!! Je gaat echt nadenken over van alles...nou ja, misschien kom ik wel als een slimmer mens terug :p
Ik mis dan vooral mijn vriendjes, vriendinnetjes & familie!!!!

Maar goed, je moet verder en weet dat dit alleen van tijdelijk aard is. Want ik wil zeker nog niet naar huis toe. Ik wil nog zoveel dingen zien!!
Dus maken we het maar gezellig met kaartjes aan de muur (thanks voor iedereen die iets opgestuurd heeft, super lief :D) en mijn teddybeertje die ik van mijn au-pair gezinnetje gehad heb.
We hebben ook een stuk van de kamer eigen gemaakt waar tassen staan, kleren liggen, waslijnen hangen & eten te vinden is hihi.
Ik lees ook veel boeken. Ben nu in een engels boek bezig en ik moet zeggen...ben best trots op mezelf dat ik het snap haha!
Volgende week gaan we naar nieuw hostel..op de hoek van de straat hihi. De locatie waar we nu zitten is helemaal top, maar we willen even iets nieuws. Ik ben wel op zoek gegaan voor een appartementje met zijn 4-tjes, maar ja dan zitten we ook weer zo geisoleerd..niet echt een optie dus.

Activiteiten:
Als we niet werken, stappen of slapen doen we ook nog weleens andere leuke dingen :)
Zo zijn we een keer naar een openluchtbioscoop geweest in de Botanic Gardens. Een beetje impulsieve actie, want toen we aankwamen had iedereen kleedjes, eten, truien & muggenspray bij zich!!
Maar goed, de film (Happyfeet) was er zeker niet minder om :)
We hangen ook veel buiten voor ons hostel en kletsen met andere backpackers of gaan op stap met de echte ozzie guys.
S'avonds een keer naar het Crown Casino geweest (ja alleen gekeken ;) hihi) en het vuurwerk gezien.
Op de hoek van de straat zit de Victoria Market waar we s'avonds een keer lekker grieks gegeten hebben, naar optredens keken en de rommel eens afstruinden (a la "zwarte markt" idee).
Van de week in het hostel hadden we een "barbie" (bbq). Daar heb ik voor het eerst KANGAROO gegeten en ik moet eerlijk bekennen...smaakt heerlijk!! Net als biefstuk :) dus dat gaan we wel vaker proberen ;)
Net met Demelsa een stuk chocolade taart op als avond eten. Voor 6 dollar is dat best goedkoop avond eten hihi :D

Laatste nieuwtje:
Op 11 april stapt Rebec weer in het vliegtuig naar jawel.... TASMANIE!
Alweer hoor ik je al denken? Ja alweer ja!
Voor 2 hooguit 3 weken mijn oude vertrouwde gezinnetje weer even opzoeken.
Kreeg toen ik weg was zulke lieve voice-mail berichtjes van die meisjes en lieve mailtjes van Kylie...pff ja wat heb ik dan een zwak hart he hihi...ben er dus toch weer voor gezwicht.
Ik heb het geld nu ook even hard nodig, dus als ik daar zit komt er alleen maar geld binnen en hoef ik niks uit te geven (ja, ja wat een echt backpackers instelling he hihi).

Nou dat was het wel weer voor deze blog.
Huggie & kisses
beccie

ps. mijn telefoon is het aan het begeven maar hulp vanuit Nederland is onderweg...een nieuwe telefoon die ik van little Loetje kan lenen :D

• 09 Maart 2007 - 09:57

Little Loetje:

heee lieverd,
    ik heb het pakketje naar je opgestuurd nog wel naar het hostel bakpak, dus je moet af en toe maar even langsgaan om te kijken of het er is.
    maar dat komt goed ik ben me ondertussen te pletter aan het werken om waarschijnlijk deze zomer een vliegtuig te pakken maarten vind het geen probleem in ieder geval, dus werken werken en nog eens werken om geld te sparen ik laat het je wel weten als er genoeg op mijn rekening staat komt goed ik spreek je gauw weer en hoop dat je het pakje leuk vind natuurlijk maar goed komt vast helemaal in orde.

groetjes dikke kus little loetje

• 09 Maart 2007 - 13:43

Diana:

Heee rebec!Dat was alweer een tijdje geleden ! Super leuk dat je het nog steeds nog zo naar je zin hebt. Ben je al helemaal over je 'wakje' heen? Lijkt me best lastig, maar je moet nog zoveel zien !! :D Het stappen verloopt ook allemaal erg goed hoor k wel ;) Ik ben vandaag ziek thuis..:( dus dat is wat minder. Maarja.. niks aan te doen. toch weer terug naar Tasmanie! Wel leuk om weer terug te gaan, maar ga je dan daarna gewoon weer met die meiden? Nou geniet er van!! je bent echt een kanjer :) Liefs Diana

• 09 Maart 2007 - 20:01

Ingrid:

Hoi rebec,
    Wat leuk om weer eens een uitgebreid stuk van je te lezen. Wel weer een heel ander leven dan dat je in Tansmanie had. Ik kan me goed voorstellen dat het gebrek aan privacy je op gaat breken. daar hebben we op z'n tijd toch allemaal behoefte aan niet waar. Verder klinkt het allemaal erg gezellig. Hier hebben we een klein nieuwtje: Daphne heeft weer een vriendje, deze keer ziet het er wel erg serieus uit. Het is een vrolijke actieve jongen en past beter bij haar dan haar vorige scharrels. Maar ja met Daphne weet je het nooit. Wist je al dat Ronald, m'n broertje gaat trouwen en dat hij ook vader wordt? Ze trouwen op 22 maart en in september verwachten ze hun kindje. Leuk hè! Nu meer te vertellen heb ik even niet. Oh ja toch: Hans heeft examen gedaan voor de 'zwarte brigade'bij de douane. Hij heeft een opleiding gehad van een maand. Hij is op alle onderdelen geslaagd behalve op 'precisie vuur' (schieten) en nu heeft hij dinsdag een her. Nog iemand in z'n wak dus, hij is namelijk ook nog ziekig. Nou, vanaf de bank lekker bij de open haard geven we je een dikke kus. Ingrid en de rest

• 10 Maart 2007 - 04:32

Dee:

hi!!!!!!!!

weer een verhaaltje!!!
    die tv opnamen waren echt wel lache, beetje spierpijn te volgende dag van het klappen, maar goed dat maakt niet ui!!! :-)
    na weken van lekker gezond eten en veel ei en ui is het tijd voor rantsoen, noodless!!! ieieie maar ja beetje geld besparen!!!
    zal voor de verandering even actief gedaan, een bericht achtergelaten op jou weblog!!! pfff nu maar eerst even weer uitrusten hoor!!! ;-P

• 10 Maart 2007 - 14:05

Opa:

hoi rebecca

Namens opa even een woordje.Hij is weer helemaal op de hoogte van al je belevenissen.HIJ IS BLIJ DAT HET ALLEMAAL GOED GAAT MET JE.Hij hoop samen met oma dat de tijd die nu nog voor je ligt goed gaat verlopen en wens je al het goeds toe en een dikke pakkerd van OPA en OMA hou je goed beccie

• 10 Maart 2007 - 18:17

Debster:

Johhh, hier weeer een berichtje terug!! Meid wat heb je het toch heerlijk geniet nog maar fijn van het leven daar. En in Tassieland weer lekker bij de meisje! Die verdienen wel een dikke pakkerd van jou!
    Meissie maak je niet druk een dip was ook wel een keer te verwachten. Als je maar weet dat er veel mensen zijn die aan je denken. Waaronder ik (heeeeeel veeeeeeel)
    Dikke dikke knuffel

• 11 Maart 2007 - 05:39

Matthijs:

he ex-medepassagier, ja wij eten elke dag sla en sweet potatos hehe. nee elke dag wat anders!! maar wij waren op onze reis een nederlandse dame tegengekomen die was 27januarie naar alice springs gegaan, en mischien voel je em hangen met onze israelische vriend. ze vond hetzelfde van hem als jij.(wat is australie ook klein he) en prompt 2 dagen later troffen we de israeliet himself, kookte nog steeds nasi met een hoop spices en shit lache man. maar ik wens jou nog heel veel plezier in australie

en de eastcoast is supervet, lekker feesten en genieten.
    adios soep uit blik

• 12 Maart 2007 - 10:18

Oom Theo:

Hallo Rebecca,
    Wat lees ik nou. Je zat in een dipwak. Niks voor jou he. Maar je bent er inmiddels weer uit. Houwen zo!!! Maar je hebt inmiddels weer werk. En denk er om dat je het afvoerputje met een tandenbostel goed schoon maakt, en dat ik daar over geen klachten meer krijg.
    Leuk was die foto met wasgoed op een lijn in de slaapkanmer, drupt het niet op je kop als je in bed ligt? Ik lees dat je weer naar Tasmanie gaat naar je ouwe vertrouwde gezinnetje. Leuk!!! Ook bedankt voor je telefoontje van zondag toen mama nog bij mij was. De uitnodiging is onderweg voor mijn feest op 12 mei in de Aardborsthoeve. Kom je nog even over?
    nee hoor dat hou je tegoed.
    Veel liefs van jouw Oom Theo

• 12 Maart 2007 - 21:05

Vic:

Hahaha.. dat kan je Broer ook Surfen op een BMX kan zelf bochten maken dan. Maar geef toch liever maar een DH-Tank. Ga waarschijnlijk naar Tinus in Munchen mijn volgende leave op te Biken. En heel misschien zelf 2 weken naar Genevea op het vliegveld werken en in de tijd off. Lekker DH-Hillen. Hoe is het met de Zomerse temp daar? Klimt hier elke dag een beetje heeft ook al bijna 3 maanden niet geregent.

Doeggg, Vic

• 13 Maart 2007 - 19:29

Daf! :

Hee nicht!
    Het staat alweer in de ´krant´zo te lezen, maar heb inderdaad een nieuw vriendje, duurt even voordat je hem gaat zien hé, wie weet is die dan alweer pleitos :P (ik hoop het niet maar je weet het nooit)! heb jij al een leuke australier/nederlander/ander soort opgedaan? Je hebt het wel prima naar je zin zo te lezen, niet te veel drinken hé ;)!
    Dikke kus!

• 14 Maart 2007 - 19:02

Mamsie:

Ha Super-Cleanster.
    Jawel, want die Marco was super blij met je, dat hij voortaan elke week zo'n super schoon huis wilde.
    En als je met die tandenborstel bezig ben denk je maar aan $$$$$$$ tekens. Blij dat je wat werk hebt gevonden.
    En dan dat "wak" van je.
    Ik begrijp het zo, dat je eventjes voor 2 dagen terug naar Nederland wilde om iedereen te knuffelen. Dat heb je als je zoveel lieve mensen om je heen hebt in Nederland. Ik snap dat je ze dan toch eventjes mist (ondanks je vriendinnen daar). Dan besef je nog meer dat je ontzettend rijk bent met al die familie,vrienden, vriendinnen, collega's en kennissen. Lieverd ik mis jou ook, maar met een glimlach!!!Je bent voor mijn gevoel toch heeel dichtbij!! Hele dikke knuffel en denk aan je!!!
    (net als alle anderen die van je houden).

• 14 Maart 2007 - 21:19

Debor:

hey rebec
    Ik ben blij met je bericht. Het was al weer even geleden. Maar gelukkig werd ik op de hoogte gehouden door je moeder. Ik ben blij dat je weer uit je wakje bent! Geniet ervan. De tijd gaat zo snel als je het naar je zin hebt. Jammer he. Nou de nieuwtjes van hier heb je al gehoord. Me vader is geslaagd voor zn her! hij mag nu bij de zwarte brigade beginnen :) best stoer! ;) Tussen ronald en mij gaat alles weer helemaal toppie!
    Een hele dikke kus

• 15 Maart 2007 - 19:04

Jeanette:

Hoi moppie Ik heb voor opa van de week het hele verhaal voor zitten lezen. Hij wordt echt kippig. Je moet je voorstellen dat hij bijna met zijn neus (ook niet klein) op het scherm zit.Lachen man.
    Wat ben je al lang weg zeg. De tijd vliegt voorbij. Hier ook hoor. Gelukkig wordt het wat warmer hier.
    Mike is aangenomen in het academisch ziekenhuis in Leiden.In September gaat hij beginnen.
    Pablo is met
    zijn volgende opdracht begonnen in een snoep fabriek. Hij is zelf de grootste afnemer.
    Nico heeft een moter gekocht hij is helemaal in de wolken.
    Gelukkig ga je weer terug naar een vertrouwde omgeving.We zijn blij met je verhalen.
    Pas goed op je zelf dikke Kus van Nico en Jeanette

• 20 Maart 2007 - 06:29

BECCIE:

Hey luitjes....
    Even een korte aanvulling op mijn reeds geschreven verhaal;
    Ik vertrek namelijk NIET naar een ander hostel ivm post die nog onderweg is :) hihi!
    Van iedereen die ik kadootjes, lieve kaartjes/brieven gehad heb...THANKS!!
    Super gaaf!!
    Tot de volgende log!!
    Liefs beccie

• 28 Maart 2007 - 14:26

Daphne! :

Mooi roze is niet lelijk :P (coole telefoon hoor haha)

• 29 Maart 2007 - 17:39

Laura Trel:

Hey Rebecca! Ik had vanmorgen een berichtje op je HYVES achtergelaten en nu vond ik dit!!! HOE GAAF!! Geniet!!! Groetjes Laura