Goodbye Tazzie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Goodbye Tazzie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Goodbye Tazzie

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

18 Januari 2007 | Australië, Sydney

2 days to go and then.. "Off we go" to Adelaide :D
New adventure!!

De laatse 2 weken heb ik nog genoten van het mooie Tasmanie.
Als kadootje van Kylie en Glen een mountainbike trip van de Mount Wellington. Met een busje worden we naar boven gereden en daarna begint het "afdaalavondtuur".
En WAT een avondtuur zeg haha!
Eerst op de weg en daarna "off-road".
Na 5 minuten gaat er een Duits meisje echt volop op dr giegel voor me :s
Uhhmm ja daarna ben ik nog voorzichtiger. Ik voel me echt een held op sokken als ik op een pad "rij" dat steil naar beneden gaat met allemaal kuilen en hobbels haha!
Maarrrr Rebec komt zonder kleerscheuren beneden :) en vond het achteraf toch wel heel gaaf om gedaan te hebben hoor :)

De toerist gespeeld in Hobart en naar de Penitentiary Chapel & criminal courts geweest. Deze gevangenis schijnt nog ouder te zijn dan Port Arthur.
I love historic things :)

Nog een aantal boottrips gemaakt op de Wildthing boot en als klap op de vuurpijl...een trip naar Bruny Island inclusief fimcrew, helikopter en ene Jennifer Hawkins (miss universe in 2003) die het programma presenteert.
Ik kom dus op tv in Aussie haha!
We vertrokken uit Hobart met een straalblauwe lucht en een spiegelgladde zee, prachtig!
Al snel kwam daar verandering in en begon het zeeziek gevoel aardig naar boven te komen....als beloning kregen we wel de zeehondenkolonie te zien!!
Impressive!!!
Daarna terug gekeerd omdat het water echt te wild was. Toen ik bijna ingedoezeld was en mijn ogen weer openden, sprongen er 3 dolfijnen voor de boot, WOW!!!
Helaas hadden ze honger en geen zin om met de boot te spelen, dus geen foto :(

Inmiddels is de nieuwe au-pair gearriveerd en trek deze 2 dagen met haar op.
Hoogstwaarschijnlijk gaan we voor morgen een auto huren en dan rijden we naar de oostkust van Tazzie, Wineglassbay.
Pik ik dat op de valreep ook nog even mee :)
Ow ik wil jullie trouwens 2 foto's niet onthouden van de kids. Op 1 van de foto's is Bella aan het stofzuigen!!! en Zoe gooit al haar vuile was in de wasmand!!
Heb ik toch nog wat bereikt ;) haha!
Met het Nederlandse Wwoofing gezin gezellig bbq-en in Margate :)
En over Wwoofing gesproken...daar ben ik nu ook lid van. Je leuk zal je denken maar wat is dat ;)
Wwoofing betekend dat je werkt op een boerderij of bij een familie voor ongeveer 4 uurtjes per dag en in ruil daarvoor krijg je eten en onderdak.
Dus becs gaat ook nog leren hoe je in de tuin en op de "boederie" moet werken haha ;)
Goh wie had DAT nou verwacht he haha!

Zaterdag vertrek ik om 11.15 naar Adelaide en zoals de meeste wel weten heb ik daar voor 4 dagen een hostel aan het strand geboekt. 4 dagen heerlijk NIKS doen en lekker met mijn luie gat op het strand liggen haha :) Heb ik wel verdient denk ik zo ;)
Daarna wil ik naar Kangaroo Island en dan richting Melbourne......maar hey.... "No worries" ik zie het wel wat op mijn pad kom :D

Liefs en een dikke kus en knuffel voor jullie allemaal!

  • 18 Januari 2007 - 07:19

    Diana:

    Hee rebec!! superleuk dat je nu weer een nieuw avontuur gaat beleven! Hoop voor je dat het niet tegenvalt :) Echt leuk om die foto's te bekijken. Haha je hebt zeker wat bereikt bij de kinderen met het stofzuigen enzo :p echt grappig :) hehe. Ben je ook bij de Billabong geweest? Want ik zag pas geleden een documentaire over de Billabong met krokodillen :| Ik hoor wel weer van je. Liefss Diana

  • 18 Januari 2007 - 08:42

    Malu:

    heeej,
    Echt jammer dat ik niet bij mijn tele in de buurt was, maar wel weer gaaf om een verslag van je te lezen alles gaat zo te horen goed en nu naar adelaide ook spannend maar heel erg cool allemaal. hier is het echt klote weer met veel regen wordt wel jaloers als ik je zie zitten in je topje...
    maar goed ik ben even home alone maarten gaat op wintersport maar dat is ook wel eens lekker.
    ik stuur je binnenkort een sms geniet even lekker aan het strand, wordt voor mij ook nog maar een beetje bruiner hahahah pikzwart is ook goed.
    dikke kus en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    dikke kus little loetje

  • 18 Januari 2007 - 10:26

    Patricia:

    hey rebec!
    wat een super leuke foto`s weer. staat je inderdaad erg leuk zo`n fietshelm hihi.
    ik ga straks met Debbie naar je moeder, alleen het stormt hier nogal met windstoten van 125km per uur. pff zo gaat het hier nu al dagen.
    nou veel plezier met je Wwoofing kan het me nog niet echt voorstellen. op naar de volgende uitdaging!
    love you dikke knuf patje

  • 18 Januari 2007 - 11:44

    Lieke:

    Nou zo te lezen heb je best veel leuke dingen gedaan daar in Tasmanie. Geniet van de rest van je reis. En vooral van die dagen aan het strand.

    Groetjes Lieke

  • 18 Januari 2007 - 22:15

    Rebecca:

    Hey.....hahahaahha jouw werk zit er dus op! Fijn man! Hmmm ik zit hier nog een tijdje maar ik vind het niet erg....(Bundaberg) Fruit-packing! De bedoeling is om in Februarie naar Frasier Island te gaan! Bel je nog wel tegen die tijd waar jij zit!!!!

  • 19 Januari 2007 - 06:57

    Debbie:

    He lieffie!!

    Zozo, het is niet te geloven wat je allemaal voor elkaar krijgt ik korte tijd. Leuke trips, kinderen her opgevoed, met een miss naast je vooral de Aprille (lekker wijf!!)
    En je staat elke keer weer heel erg mooi op de foto!!! en altijd weer een leuk pakje aan.. staat je allemaal goed hoor. Jij zou zo de miss van 2007 kunnen worden.

    Kus kus

    Alvast een hele hele goede vlucht en veel plezier aan het strand. (smeer je maar goed in)

  • 19 Januari 2007 - 10:56

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,

    Eindelijk weer eens een berichtje van jou.
    Ik begrijp dat je richting Melbourne gaat.
    Dan kom je precies op tijd voor de open australie tennis kampioenschappen.
    Zoals je weet heb ik 4 dagen in het ziekenhuis gebivakkeerd. Na 4 dagen weer ontslagen. Het hart is prima OK. Ook mijn bloed is goed. Heb gisteren 2 scans gehad.
    De uitslag krijg ik a.s. Donderdag.
    Ben benieuwd!!!
    Het stormt hier. 130 km. per uur.
    Verder alles OK.
    Dikke knuffel ook voor jouw vriendje!!!
    Jouw Oom Theo

  • 19 Januari 2007 - 16:51

    Vic:

    Hoi Hoi,
    Zo nog een paar uurtjes en dan Weerrrrrrr Vliegen. Op naar Adelaide !!! Veel plezier daar. Over 3 dagen ben ik ook weer aan het Vliegen naar Owy in Romania.

    Doeggg, je Bro

    Ps. heb je tegen Jennifer Hawkins gezegd dat je nog een Broer in de aanbieding heb hahaha...

  • 19 Januari 2007 - 22:13

    Mamsie:

    Super Nanny, dat heb je goed gedaan en nu.....
    Op naar Adelaide en op naar het strand. Heerlijk voor je, even vakantie vieren!!! Here I come!!!!
    Hele goeie vlucht toegewenst. Liefs en een knuffel.

  • 21 Januari 2007 - 20:17

    Agnes:

    zo en nu op naar het volgende avontuur.en zorg ervoor dat ze je daar ook niet vergeten. De kids zullen je wel missen en de poes ook.we wachten weer op je volgende bericht het blijft leuk om te lezen. groetjes ag

  • 25 Januari 2007 - 13:47

    Daf :

    Al een lange tijd geen nieuwe verhalen meer...Is mijn nicht soms aan het verbranden op het strand?? :P:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 37077

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: