Happy 2007!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Happy 2007!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Happy 2007!!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

01 Januari 2007 | Australië, Sydney

Inmiddels heb ik al ruim 17 uurtjes in het nieuwe jaar erop zitten en heb ik genoten van de jaarwisseling die ik doorgebracht heb in Hobart.
Met vrienden van Kylie en Glen maken we een bootritje, zitten in het kantoor, speel en klets ik gezellig met de kinderen van het Nederlandse "Woofing" gezin, ontmoet een meisje uit Perth waar ik de omgeving mee ontdek en bekijk ik het vuurwerk vanaf een boot in de haven met allemaal dronke mensen aan boord haha!
Rond 2.00 rijd ik met die dikke bak (en een dronken Kylie & Glen) naar Margate.
Vandaag kan ik lekker rustig aan doen, aangezien de kids bij opa en oma zijn en Kylie & Glen moeten werken.
Ik lig lekker lang in bed, bel heel wat af en heb gewoon een lekkere LUIE dag :D (goed begin van het jaar toch ;) haha).

Maar heb de afgelopen weken niet stil gezeten.
Heb een ticket geboekt voor 20 januari naar ADELAIDE :D Gelijk ook maar 4 dagen een hostel daar aan het strand :cool: (ja moet nu toch wel een beetje bruin gaan worden hoor haha).
Dat betekend dat ik dus definitief kan vertrekken hier als au-pair.
(Dus ook geen post meer sturen, anders komt het aan als ik weg ben, dat zou jammer zijn).
Zoals de meest inmiddels wel weten kijk ik hier erg naar uit.
Ben hier nu 6 weken aan het werk en heb het wel weer gezien. Ik moet hard werken (maak dagen van 12 uur) en vind de kinderen gewoon echt niet leuk. Gelukkig krijg ik wel veel waardering van Kylie & Glen :D (Glen zei gister dat ze zo ontzettend tevreden en blij met mij zijn, dat ik een bonus kan verwachten. Ben benieuwd :D)
Maar goed de laatste 2 weken kom ik wel door hoor :)
Fluffy de kat is inmiddels helemaal verliefd op mij geworden (en ik ook wel op hem ;) haha). We slapen bijna elke avond samen in mijn bed, lekker huiselijk gevoel haha :)

Port Arthur (22 december 2006):
Op deze regenachtige maar benauwde dag heb ik met Tazzielink de gevangenis bezocht die gebruikt werd door de Engelsen toen Tazzie een strafkolonie van Engeland was.
Ik vond het heel erg indrukwekkend & interessant!
Dus hier komt een stukje "juffies" info haha.
We maken eerst een stop waar we de "Neck" goed kunnen zien.
Dit smalle stukje land brengt je naar de gevangenis. Daarom zijn er ook geen muren rondom de gevangenis.
Het ligt op een soort eiland en de toegangspoort (Eaglehawk Neck) werd zeer goed beveiligd.
Ontsnappen was bijna onmogelijk aangezien de gevangenen ook niet konden zwemmen en als ze dat wel konden, lagen er haaien op de loer.
Loop je daar (130 jaar later) met een gids die verteld dat dit toen der tijd de hel op aarde was.
Hij vertelde dat de Engelse gevangenissen te vol zaten en dat de eerste gevangenen (rond 1830) hun eigen gevangenis moesten bouwen.
Jongens vanaf 9 jaar (ala Oliver Twist) gingen naar een aparte plek " Point Puer" genaamd.
Er was ook een soort "gekkenhuis". Gevangenen mochten daar niet praten, zaten 23 uur per dag in hun cel en kregen niemand te zien, behalve de dominee op zondag. Dan zongen ze hun longen uit hun lijf omdat ze dan voor een uur hun mond open mochten doen!
Bewakers liepen op sloffen en als gevangenen verplaatst werden, kregen ze een zak over hun hoofd. Vreselijk he!!
Op de terug weg maken we nog een stop bij een soort grot en rijden we door "Doo town". Elk huis heeft een naam met het woord "doo" erin. Erg grappig.
Er is o.a. een huis dat heet "Doo-nix" en "Just Doo it" :)

s'avonds zijn we uitgenodigd voor een vroegtijdig kerstdiner bij de ouders van Kylie. We eten aardappeltjes, kalkoen en groente uit de oven en er liggen kadootjes onder de kerstboom. Ik krijg een douchegel, lief!
Als toetje eten we iets typisch Australisch: plumpudding (soort fruitcake).
Een vermoeiende maar zeer gezellige en geslaagde dag :D

De kerstdagen:
1e kerstdag zijn de kinderen al om 6.00 wakker. Ik hoor ze wel, maar draai mij nog lekker een keer om hahah :p
Het schijnt dat het de koudste kerst is dat ze zich kunnen heugen. Het is "maar" 13 graden... heb ik weer he :( haha!
Rond 8.30 sta ik netjes aangekleed in de kamer en pakken we alle kadootjes uit.
Ik krijg verschillende lipglossen, douchegel (stink ik ofzo :p haha) en bedsokken!!! Jaaa die kan ik nog erg goed gebruiken.
Met de kinderen heb ik voor Kylie & Glen fotolijstjes van pasta gemaakt. Wordt erg gewaardeerd :)
We maken het huis in orde en rond 11.00 druppelen de familieleden van Glen 1 voor 1 naar binnen.
Er is eten in overvloed en er wordt veel gelachen. Gezellig en gaaf om een keer een kijkje te mogen nemen in een Australisch gezin met kerst :D doen niet veel backpackers mij na.
Gelukkig kan ik lekker lang naar huis (en Nigeria) bellen en krijg ik de halve familie aan de telefoon :D .
Ik rij naar de mailbox en daar vind ik nog een aantal kerstkaarten, gaaf, thanks!!!
De rest van de dag loop ik met een glimlach rond.... nee nu mis ik thuis niet meer!!!
Op boxing day (2e kerstdag) gaat het "gewone" leven weer verder...dus voor mij thuis met de kids...net als de andere dagen.

-XXX- van Becca (zoals ze mij hier noemen)

ps. hey debs ik heb Sketchers gekocht, kicke gympies hoor :) mijn "collectie" groeit nu ook ;) haha
ps2. doe je voortaan voorzichtig patje met die trap :p kan je nu niet snel opzoeken!!
ps3. fam Rosenboom, sterkte met het "boomverhaal" :(
ps4. kijk je uit voor een hernia mam met al die kerstspullen die je weer naar boven moet sjouwen :p (ow nee, nu heb je viccie weer he ;) haha)
ps5. succes juf Hannie met de laatste loodjes, ik heb er alle vertrouwen in!
ps6. mijn aboriginal vriend blijft tussen ons he ome Theo ;) haha
ps7. sterkte Vic weer in die Nederlandse kou!!
ps8. ben benieuwd of het lukt met de "vroem-vroem" Carol?
ps9. succes met het verhuren van je huis Marcel, zal voor je duimen ;)
ps10. Daf wat betreft ons onderzoek...ook vanuit Tazzie moet ik je teleur stellen (water draait ook echt met de klok mee hier :p)
ps11. Jimmy Timberlake..heb je toevallig nog meer lekkere nummertjes voor mijn mp3??
ps12. neem voortaan je telefoon op met oud&nieuw Little Loetje :p
ps13. laat eens een berichtje op mijn site achter joh Wouter :p haha
ps14. succes met je bedrijfje Sander, maar pas op voor je gezondheid!
ps15. ze vieren hier geen sinterklaas. Alleen Santa Claus komt op bezoek tante Ria :)
ps16. BEDANKT BEDANKT BEDANKT BEDANKT voor alle "support" via berichten op mijn site, email,(ecard)kaartjes & sms!!
Hoop dat dit door zal blijven gaan in het nieuwe jaar :D :D :D
SEE YA!

Ow en als aller-aller laatste ps... ik heb een nieuwe backpack gekocht :o
Deze is zeg maar wat vrouwvriendelijker. Je kan hem openen als een koffer zodat je niet je hele zooitje eruit hoeft te halen als je iets nodig hebt van de bodem.
Sorry Patrick, niet lullig bedoeld, want ik was juist super blij dat ik die van jou kon lenen :D Ff kijken hoe ik dat ga doen met hem terug sturen voor je!!

  • 01 Januari 2007 - 09:33

    Debbie:

    Ja, het nieuwejaar in aan de andere kant van de wereld.. Een heel heel gelukkig nieuwjaar met veel spannende gebeurtenissen in het vooruitzicht. Tot over een aantal maanden dan zal ik je een nieuwjaarsknuffel en kus geven. (Dan kun je dus heel wat verwachten als er zo veel maanden tussen zitten)
    Dag lieve schat!! En natuurlijk blijf ik je mailen, bellen, smsen en ''lastigvallen''. Wat denk jij nou, je bent toch mn vriendinnetje!!!!

    Knuffel Debs
    (trouwens heb ook nieuwe schoenen Zilver met Goud echt Cool, het zal lastig worden als je mijn collectie wilt inhalen hahahaha)

  • 01 Januari 2007 - 10:46

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,

    Ik weet niet waar jij al die gesprekstof vandaan haalt. Je bent precies je moeder(goed bedoeld hoor).
    Dat je een viendje gevonden hebt blijft tussen ons. Daar moet een ander zich niet mee bemoeien. Als jij er niet over praat, van mij zullen ze niets weten. Als ik zijn foto telkens weer opnieuw bekijk vind ik hoe langer hoe meer echt een type voor jou. Hij lijkt mij ook erg lief. Kun je mij ook zeggen hoe oud hij is. Hij lijkt mij van jouw leeftijd of heb ik het mis.
    Wat doet hij voor werk?
    Rebecca, ontvang de hartelijke groeten, ook voor je vriendje en geef ook aan hem een dikke knuffel ook voor jou

    Jouw Oom Theo.

    P.S. Nog een zalig nieuwjaar en vooral goede gezondheid.

    Theo

  • 01 Januari 2007 - 10:51

    Patricia:

    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

    oke vooruit ik zal niet meer van de trap vallen totdat jij weer terug bent in ons kikkerlandje. "gelukkig" was Ash. ook ziek en zat ik niet alleen thuis. en ik had de kerstdagen vrij anders moest ik werken. en nu heb ik over een paar weken lekker weer vakantie lekker skieen in oostenrijk, en heeeeel lang geleden heb jij beloofd dat je een keer mee zou gaan! en zoals je weet vergeet ik niks dus daar ga ik je zeker aan houden. hihi
    nou geniet van het nieuwe jaar en de nieuwe uitdagingen die je tegen gaat komen!
    love ya dikke kus patje

  • 01 Januari 2007 - 13:18

    Daf :

    Haaj Rebec!! Om te beginnen een heel fijn gelukkig Nieuwjaar!
    Wij hebben Bingo gedaan haha, sommige mensen wonnen alles (Je moeder, mijn moeder en oma) sommige niks (Opa, Mike, Bolle etc) haha! Maar was gezellig! Gelukkig bij jouw ook zo te lezen!
    Dan nu even tot ons experiment, het zou idd goed kunnen dat het water bij jou toch de 'normale' kant het putje instroomt. De cyclonen bewegen dan wel een bepaalde kant op, afhankelijk van het halfrond waar ze zich op bevinden. Maar de kant waar het water opstroomt is afhankelijk van de manier waarop het water in het boorgat (fonteintjes, puntjes) wordt gegoten. Het water is dan namelijk maar zo kort aanwezig dat de stroom erg afhankelijk is van de plaatselijke omstandigheden. Dus het zou goed kunnen dat het gewoon dezelfde kant opstroomt maar blijf opletten hé haha! Als je nou nog op de evenaar komt (als je daar even een tussenstop maakt op de terug weg :P) moet je opletten want daar stroomt het water wel recht naar beneden! Dan een ander vraagje, klopt het wel bij jouw dat de halve maan de andere kant op staat dan bij ons. Dus met de 'dikke' kant naar rechts??? Ik wacht weer af! hahaha! Heel veel plezier nog even bij je 'Familie'! En veel plezier met bruin worden...Niet verbranden hé...Kus Kus

  • 01 Januari 2007 - 14:19

    Ingrid:

    Hoi rebec,
    de allerbeste wensen natuurlijk ook van je brabotante.
    Het klopt: samen met je moeder heb ik schandalig gewonnen bij de bingo. Samen hebben we een cd gewonnen en samen gaan we naar de film. het winnen was zelfs zo erg dat ik uit schaamte een aantal prijzen heb afgestaan. Lief hè!!!
    Ik geloof dat m'n dochter langzaam gestoord aan het worden is met haar wetenschappelijke geleuter over het stromen van het water en nu dan weer de maan. Geloof me dat heeft ze niet van mij en ook niet van haar vader. Nu Rebec geniet nog even van de mooie natuur in Tasmanie en ik ben benieuwd naar je vervolgverhalen. We wachten weer af. dikke kus Ingrid

  • 01 Januari 2007 - 17:21

    Little Loetje:

    hee becca,

    een happy new year daar in aussie zo te lezen gaat alles goed en baal ik dat ik mijn tele niet heb opgenomen ik sms je gauw weer eens. Hier in roterdam een goede jaarwisseling gehad met alles erop en eraan je krijgt ook de groetjes en de beste wensen van maarten die redelijk veel vuurwerk heeft afgestoken. nieuwjaarsdag is altijd duf, maar goed dat hij bijna voorbij is. en nog goede voornemens voor het nieuwe jaar, nog even twee weekjes werken en dan weer verder lekker hoor ik mail je van de week gewoon op je hotmail.
    dikke kus

    little loetje

  • 01 Januari 2007 - 19:37

    Jeanette:

    Bij ons ook 1 jan.Ik heb je al een gelukkig nieuwjaar gewenst, maar dat kan geen kwaad om nog eens te zeggen al het goede toegewenst voor 2007. Het bomen verhaal is wel bizar.Mike heeft vannacht op de bank geslapen zag het niet zitten om onder een zeiltje te slapen. Gelukkig nog geen zichtbaren lekkages.Het zal wel een hele toestand worden voor dat het weer een beetje bij het oude is. We houden je op de hoogte.dikke kus xxx

  • 02 Januari 2007 - 03:52

    Lieke:

    Happy 2007!!!

    Veel plezier nog je laatste weekjes. Ben benieuwd hoe Adelaide is.
    Zo te lezen heb je leuke feestdagen gehad. Super hoor.

    Groetjes Lieke

  • 02 Januari 2007 - 09:30

    Agnes:

    happy new year en nog een hele fijne tijd toegewenst.ben benieuwd hoe het straks hebt in Adelaide. gr ag

  • 02 Januari 2007 - 11:57

    Franske:

    Hoi Rebecca
    Leuk hoor, zo al die verhalen van jou te horen. Ik begrijp dus dat je de kinderen echt niet leuk vind.Maar gelukkig ben je de aupair en kunt gaan wanneer je wilt.Nog even volhouden en dan zit je weer op een andere plek Adelaide lekker even aan het strand.Ga je daarna weer trekken of moet je dan weer ergens aan het werk?
    He nog de beste wensen voor 2007 met heel veel avonturen.
    Groetjes Franske

  • 02 Januari 2007 - 20:28

    Ingmar:

    hoi rebecca.

    gullekig nieuwjaar.ik zag dat je het daar heel leuk hebt. ga zo door.
    ik ga zondag snowboarden.cool toch.

    groetjes ingmar

  • 02 Januari 2007 - 20:35

    Els:

    hoi rebecca nog de beste wensen van al je collega-s
    alles goed zo te lezen met jou.jammer dat je gezin/kindertjesniet zo leuk zijn aan jou zal dat niet liggen,leuk om je verhalen eens te lezen,soory had ik nog niet gedaan maar ga dat nu vaker doen hoor ,nu meid veel plezier groetjes els en iedereen van waalschut

  • 04 Januari 2007 - 17:06

    Diana:

    Heee rebec! Hoe is het met je? Hier gaat alles wel goed. Nieuwe jaar is weer begonnen. haha gaat snel he. Al bijna weer het eind van Tasmanie. Oud en nieuw was wel gezellig. Dit keer was ik thuis gebleven bij mijn ouders enzo. Na 12en zijn we nog naar pablo gegaan. Was wel even leuk nog. Echt leuk om zoveel van je te horen en te zien (foto's) !! echt super ! Zaterdag ben ik jarig :) dan komen er aantal vrienden en vriendinnen. Waarschijnlijk gaan we daarna naar Alcazar dus das ook wel gezellig. Je vindt de kindjes dus niet echt leuk? das wel jammer natuurlijk maar op naar het volgende avontuur! Nou meis ik ga er vandoor. Liefs Diaan

  • 06 Januari 2007 - 05:51

    Dagmar:

    Hallo "Snuffles" ... thanks for your great company yesterday! It was a real pleasure and you are welcome here anytime! Will see you before you leave Tassie.
    cheers
    PS I hope your nose has stopped dripping?

  • 07 Januari 2007 - 12:56

    Jeanette:

    Hoj Rebecca

    Ik hoor dat je nu een vrouw vriendelijke backpack koffer hebt. Waar je alles netjes en geordend in kan doen.Ik was al bang dat je daar een beetje makkelijk ging doen.Gelukkig nog steeds de oude vertrouwde Reb.Zo nog even werken en dan....
    lekker doen wat jij wilt.Ik denk dat ik maar in het duits gaat mailen ben net begonnen met curcus duits.We slapen nog steeds onder een zeiltje.Mike durft ook weer in zijn eigen bedje te slapen. Kan nog wel even door gaan met vertellen maar dan zit ik in de problemen met mijn duits vind de juf vast niet goed als ik het allemaal niet kan.Nico zit nog bij tekomen van spinnen en we moeten zo naar Diana die was gisteren jarig. Toch niet vergeten he. Jawel geef niet hoor. Je broer ook weer thuis. ik ga nu echt opschieten.dikke kus xxx

  • 07 Januari 2007 - 14:27

    Debbie:

    Kan het niet laten nog een keer te reageren. Ik wil je ff zeggen dat je de allerliefte bent!!!!

    Kus

  • 08 Januari 2007 - 17:13

    Diana :

    Heee rebec !! Nou nog 2 weekjes en dan ben je weer uit Tasmanie. Heb je zin in een nieuw avontuur? Vast wel ! anders was je niet naar Australie gegaan ;) Mijn verjaardag was wel gezellig. Je broer kwam nog een kaartje brengen, erg lief. We zijn uiteindelijk naar Locomotion in Zoetermeer geweest. Alcazar was net iets te laat voor het tijdstip dat we weggingen. Volgende x ga je mee he! tuurlijk is het gezellig als je ook meegaat :D Nou meis ik hou de site in de gaten. Veel plezier nog. Liefs Diana

  • 10 Januari 2007 - 11:09

    Vic:

    Ga je morgen Down-Hillen !!! Wel uit kijken dat je niet zo als je broer op zijn Meul gaat moet je ook met een baardje laten staan hahaha.... Doe voorzichtig en draag een Full-Face helm Ok.
    Straks ga je het nog leuk vinden en wil je voortaan ook met ons mee naar de Alphen.

    Doeggg, Je Bro

  • 11 Januari 2007 - 18:51

    Mamsie:

    Hey Lieverd,
    Jij bent het nieuwe jaar al weer spannend begonnen. Down-hillen en kajakken. Geweldig dat je dit van Kylie en Glen hebt gekregen. Ik heb begrepen dat je het ontzettend leuk vond, en dat je weer velig in Margate bent aangekomen.
    Je laatste week is bijna ingegaan in Tazzie. Dus geniet nog even van het wisselende weer daar!!!
    Straks wordt het heerlijk een paar dagen aan het strand in Adelaide.
    O ja, wij hebben die "grote bak" gezien waarin jij linksrijdend en door de nacht iedereen weer veilig thuis brengt!!
    Take care of yourself!!!
    Dikke kus xxxxxxx Tot sms

  • 12 Januari 2007 - 12:54

    Vic:

    En kan ik op zoek naar een Down-Hill Tank voor jou hahahah... Heb je het virus ook nu te pakken, nu alleen nog Off-Piste Snowboarden en je motorrijbewijs LOL.
    Maar er ging voor je een meisje hard op der meullll. Hopelijk niet meer dan een paar schaafwondjes of is ze echt hard op der smoel gegaan.

    Groetjes, Je "Bro" Vic en feliciteer Zoe zondag van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 37076

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: