Laatste bericht van dit jaar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Laatste bericht van dit jaar - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Laatste bericht van dit jaar

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

21 December 2006 | Australië, Sydney

Terwijl ik de titel van deze nieuwe blog intik, denk ik bij mezelf...dat klinkt raar!
En toch is het zo...nog iets meer dan een week en dan begint het nieuwe jaar weer.
Een nieuw jaar wat ik voor het eerst in mijn leven niet thuis bij mijn familie en vrienden in zal luiden... maar aan de andere kant van de wereld!
Dat betekent ook de kerstdagen zonder jullie. Maar de kerstkaarten die ik al gekregen heb, maken dat helemaal goed! Thanks :D :D
Voor iedereen die ik geen kerstkaart gestuurd heb, bij deze:
HELE FIJNE KERSTDAGEN EN EEN ONDERNEMEND 2007 (om even in mijn context te blijven haha).
Ik zal het nieuwe jaar ook 10 uur eerder inluiden dan jullie, maf idee he!
Maar goed zover is het nog niet.

Afgelopen 2 weken heb ik veel moeten werken. Het begint nu druk te worden met de boottrips.
Dat houdt in dat het s'ochtends een gestress in het huis is met een Kylie en Glen die te laat opstaan en dan van alles bij elkaar moeten zoeken en een Zoe en Bella die niet willen dat hun papa en mama weg gaan (hysterisch worden!!)
Dat houdt ook in dat super nanny Rebecca elke keer weer een slimme truc uit de kast moet halen zodat papa & mama stiekem kunnen "ontsnappen".
Dat houdt ook in dat ik ze van 8.00 am tot vaak 6.00 pm bezig moet houden met activiteiten, zorgen dat ze elkaar niet in de haren vliegen, eten maken, opruimen, opruimen en nog eens opruimen.
Aan het eind van de dag ben ik kapot. Die kinderen hebben energie voor 10 en er zit echt geen rem op.
Maar goed, je moet het zelf een beetje leuk en spannend maken he ;)
Zo zingen we veel liedjes, gaan we vaak naar de speeltuin, bakken we een cake, maken kerstkaarten, maken kerstkadootjes voor papa en mama, verkleden we ons vaak, geven de tuin veeeel water en kijken we dvdtjes (zie foto's).
Ik kan onderhand al die kinder-muziek-dvd's mee zingen ("I wish, wish, wish i could talk to a fisch...then i talk to a fisch all day..la la la la la") en die spoken zelfs s'nachts nog door mijn hoofd haha!

Op dagen dat Kylie in het huis is, zoek ik met Max (de hond) de natuur op. Ik vind het heerlijk om s'ochtends een lange wandeling met hem te maken :)
Dan kan ik echt genieten van de prachtige natuur en die STILTE!! Je hoort en ziet echt niemand!

Vorige week na de Brunny trip (verhaal komt hieronder) moest ik een dronken Kylie en Glen naar huis rijden in hun grote 4x4 landcruiser.
Was echt raar om in zo'n grote auto te rijden (voor mijn gevoel aan de verkeerde kant van de weg en aan de verkeerde kant in de auto). Geen verlichting en berg op en berg af... maar ik heb ons heelhuids terug gebracht :D :D
Daarna heb ik al vaker in de auto mogen rijden. Dus ze hebben wel vertrouwen in mijn rijkunsten :D (de andere au-pair had namelijk de auto van Kylie helemaal in de prak gereden!!!)

Maandag 11 december:
Vandaag de eerste "Brunny" trip met de wildthing boot. Kylie en ik droppen de kinderen af bij de ouders van Glen die op dit eiland wonen. Daarna rijden wij (in de regen) naar het onderste deel van het eiland waar de boot gearriveerd is.
Met de crew en de passagiers eten we wat en daarna jumpen Kylie en ik ook op de boot.
Ik heb mijn dikke trui en 2 waterdichte jassen aan (zie foto). Koud heb ik het niet meer.
Het water is onrustig en we vliegen over het water. Het is de bedoeling dat we naar een plek gaan waar we zeehonden kunen zien. Helaas... we krijgen een melding over de radio dat er een gevaarlijke storm op komt zetten dus we moeten terug aangezien we op open zee zitten.
Ik besluit wel op de boot te blijven om terug naar Hobart te gaan.
Het is super!!!! Je moet je goed vast houden en af en toe krijg je een splash zout water in je gezicht, maar dat maakt het alleen maar leuker.
1 van de passagiers is een Nederlandse vrouw. Daar kan ik lekker Nederlands mee kletsen :D heerlijk na al die tijd Engels haha!

Vrijdag 15 december:
Na lang zoeken in brochures en de lonley planet van Tasmanie, besluit ik een trip te maken naar de Mount Field.
Voor donderdag en vrijdagavond boek ik een hostel in de stad. Dan ben ik in ieder geval op tijd!
S'ochtends word ik om 8.30 opgehaald bij mijn hostel en langzamerhand druppeld de bus vol met allemaal Japanners, Chinezen en weet ik het allemaal.
We bezoeken een zalm kweker, waar ik niet veel aan vind. Maar goed, misschien belandt er vanavond wel 1 op mijn bord :p haha!
Daarna naar een wildlife park met dieren die gewond of in de steek gelaten zijn.
Uiteraard zie ik weer koala's (we mogen met een baby koala op de foto, het is echt een schatje!!), kangaroes, possums, emoes en wombats.
Terug in de bus zetten we koers naar het nationaal park. Voordat we de tocht gaan maken eten we wat en klets ik gezellig met de gids en een duitse backpacker.
We wandelen door het "forest" en de smalste bomen van de wereld.... uiteindelijk worden we beloond met de bekende "Russell Falls". Onze gids neemt ons mee op een pad dat eigenlijk gesloten is voor toeristen.. maar we komen op een plek waar we een prachtige foto kunnen schieten van de waterval.

Morgen (22 december) ga ik een trip maken naar Port Arthur. Dit was een gevangenis in de tijd dat Australie een straf kolonie van de Engelsen was. Ben benieuwd of ik weer de enige blanke ben :p haha.


Liefs Rebecca

ps. het wordt eindelijk warmer hier :D Loop nu lekker in mijn korte broek en top!!

  • 21 December 2006 - 07:18

    Carola:

    gelukkig wordt het warmer weer!je kan echt zien dat je geniet. en de natuur die blijft mooi. en wat een bekies van die kids, geweldig!
    Hier begin het nu een beetje koud te worden van de week weer gekrapt, heerlijk!
    Jij ook goede feestdagen. tot volgend jaar!
    dikke kus carola

  • 21 December 2006 - 08:04

    Diana:

    Heee beccie!! Zo te horen heb je het wel nog steeds naar je zin! wat een schattige kindjes. Ze lijken me wel ondeugend ;) Tweede kerstdag vieren we bij Pablo weer, echt jammer dat je er niet bij bent. Ome Theo komt ook en Oma Rosenboom. Volgend jaar kunnen we weer met z'n allen gezellig bij elkaar zijn. Klinkt inderdaad wel gek 'Laatste bericht van dit jaar'. Haha. Ook wel vaag dat jij eerder nieuwjaar hebt dan wij hier in dit kleine landje. Ik wens je een hele fijne kerst meis! en natuurlijk ook een super gelukkig nieuwjaar. We zullen je missen. Kus Diana

  • 21 December 2006 - 09:08

    Oom Theo:

    Ondanks de 2 rakkers lees ik toch uit jouw verhaal dat je je goed kan vermaken. Je geniet van je vrye uurtjes. Ik wens jou een vrolijk Kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar.
    Jouw
    Oom Theo

  • 21 December 2006 - 09:59

    Little Loetje:

    heej ik ben blij dat het zomer gaat worden voor je hier is het nu nog goed te doen leuk om te horen dat je je zo goed vermaakt daar ben ik blij om je kaartje is onderweg maar je kent me ik ben iets wat laat. maar ja beter laat dan nooit toch?
    wat een gigantische mooie foto's ik word ook wel nieuwschierig naar meer maar dat komt in het nieuwe jaar wel weer.
    heel veel plezier en fijne dagen.

  • 21 December 2006 - 10:05

    Patricia:

    hey!!!!
    sommige foto`s lijken wel kaarten. echt ziet er heel mooi uit.lekker dat het wat warmer bij je wordt. het omgekeerde van hier. maar helaas voor ons ook geen witte kerst het vriest zelfs nog niet eens goed. o, ik ga trouwens naar Justin timberlake in de arena lachen he. nou ik blijf je op de hoogte houden van alle nieuwtjes en blijf je sms`jes sturen. ja, die laatste had je vast niet verwacht he.
    dikke knuf patje

  • 21 December 2006 - 10:24

    Marcel:

    Hoi ld

    Leuke foto's! Leuk verhaal!
    En hoe was de gevangenis??

    Tot heel snel!!!

    xxx mij

  • 21 December 2006 - 12:27

    Franske:

    Hoi Rebecca
    Leuk weer van je te horen, mooie foto's. Ja die kinderen lijken me wel boefies, maar volgens mij kan je ze wel aan.
    Fijn dat je ook nog tijd hebt om wat trips te maken, het lijkt me wel onwijs gaaf daar die natuur. Jou jaar duurt nu 10 uurtjes korter,wij kunnen dan nog door feesten ha ha.
    Nou rebecca geniet ervan. Ik wens je een heel goed en fijn jaar toe.O ja ook nog gezellige kerstdagen, ook al is het zonder je family.
    Groetjes Franske

  • 21 December 2006 - 14:03

    Daf! :

    Haaaj Rebec...leuk joh al die foto´s..ennuh ik eet wel voor je met kerst en met oud en nieuw ook wel hoor! ik zal ze niet met het eten laten zitten..nee maar het lijkt me idd raar daar helemaal aan de andere kant van de wereld te zitten, volgend jaar ben je der gewoon weer net als ´vroeger´ haha! Hele Fijne feestdagen! Geniet er maar lekker van...
    Dikke kus je kleine etternichtje :P

  • 22 December 2006 - 15:21

    Debbie:

    Rebecje!!!

    Zo te zien heb je het berengezellig en kom je die laatste weekjes daar wel door.

    KUS

  • 23 December 2006 - 10:37

    Lucy:

    Het is weer een heel verslag geworden en zo te lezen ben je een echte super nanny.We zitten nu in duitsland en komen net als Vic 3 januari weer terug.Gelukkig dat het weer beter gaat worden kan je weer een beetje opwarmen.Bedankt voor je kaartje en foto .Wij wensen je vanuit hier hele fijne Kerstdagen en inderdaad als eerste de beste wensen voor het Nieuwe jaar 2007.

    Gr.en dikke kus Adrie en Lucy

  • 23 December 2006 - 16:31

    Ingrid:

    Hoi Rebecca,Hier zijn we druk met de voorbereidingen van de feestdagen. De foto's zijn prachtig, Dat land trekt me wel, maarja een beetje ver weg, beetje jammer. geniet maar van al die pracht. Veel liefs van ons allemaal

  • 24 December 2006 - 12:39

    Mamsie:

    Hey Super Nanny,
    Ja hebt al weer heel wat gezien/gedaan de afgelopen weken. Ik ben benieuwd hoe je het in de gevangenis vond!!
    Ik vind het elke keer weer een feest je nieuwe web-log te lezen!!
    Ja en dan voor het eerst Kerst zonder ons en wij zonder jou en Victor. Wel vreemd hoor, ik hoop dat je daar fijne Kerstdagen zult hebben!!!
    Wij als familie,
    "kruipen" weer bij elkaar. Maar in onze gedachten en in ons hart zijn jij en Victor er ook bij. Gezegende kerstdagen en blijf vooral genieten van alles wat op je pad komt!!! Heel veel liefs!!!
    Lieverd,ik hou van jou en een BIG HUG Mam!!!!!!XXXX

  • 24 December 2006 - 15:43

    Jeanette:

    Hallo Rebecca,
    Staan voor de kerstavond.Wordt die tante altijd sentimeteel.Bij jouw is het al kerst.Ik weet hoeveel je aan andere denkt en om ze geeft.Wij denken aan jouw.Liefs nico en jeanette

  • 25 December 2006 - 01:28

    Oyibo:

    Hey Sis, Marry Christmass, take good care of that 2 rascals hahahaha.... They won't be happy when the see on the phone bill you made a call to Nigeria LOL.
    Doeggg, Huggie your Bro at W-Africa.
    Vic

  • 26 December 2006 - 12:10

    Pablo:

    Vandaag komt de hele familie gezellig! Zal je zeker ga missen vandaag, zonder jou en Vic is de familie niet compleet :(
    Fijne kerst nog

  • 26 December 2006 - 19:06

    Wendy:

    Heej rebecca!!!
    Hier een berichtje van mij vanaf Rotterdam Airport (helaas moet ik werken met de feestdagen). Zo te lezen vermaak jij je daar prima :). Maak er een mooie tijd van. Fijne feestdagen en tot volgend jaar.
    Liefs Wendy


  • 27 December 2006 - 06:31

    Rebec:

    Hey Rebec alvast de beste wensen he!!!!!! Hoop dat ik je nog zie. Maar dat gaat vast lukken, leuk om je verhaal te lezen!!!!

  • 31 December 2006 - 10:50

    Diana:

    heee rebecca !! vandaag is de laatste dag van het jaar. jij zal eerder nieuwjaar vieren dan wij. Dat is wel gek. Gister was hier een ontzettende storm. Er is een boom op pablo's huis gevallen. Het huis is flink beschadigd. Niet zo best dus... nou meis ik wens je alvast een super gelukkig en voorspoedig 2007!! dikke kus en liefs diana

  • 31 December 2006 - 15:58

    Debor:

    hoi Rebec, twas wel gek de kerst zonder jou. En nu weer oud en nieuw. Gelukkig ben je er volgend jaar weer bij.:) We vieren vanavond oud en nieuw bij pablo en mike maar er is een boom op hun huis gevallen. Ik hoorde dat het heel koud was bij je 'snachts. :s Het ziet er erg gezellig uit op de foto's bij je. Alvast een gelukkig nieuwjaar! Nog heel veel plz! En geniet nog even van je tijd bij dit gezin.;) Hele dikke kus Debor.

  • 31 December 2006 - 16:24

    Mamsie:

    Hey lieverd,
    Een super goed en vetrouwensvol 2007 voor je en geniet nog maar heeeel wat maanden daar in Aussie. En dat je met een rugzak vol goede/blije/inspirerende herinneringen bij ons terug zult komen. En daarna een hele leuke baan!!!
    Voor jou is het nieuwe jaar al begonnen, met... een vrije dag. Wij hebben de jaarwisseling nog tegoed. Happy New Year!!

  • 31 December 2006 - 23:48

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,

    Het is nu nieuwjaarsdag oo.15 uur en wens jou een gezond en gelukkig nieuwjaar.
    Jouw Oom Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 37072

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: