Tazzie wist je datjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Tazzie wist je datjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Tazzie wist je datjes

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

08 December 2006 | Australië, Sydney

Daar zijn we weer. Dit wordt een weblog op de "wist-je-datjes" manier.
Wat informatie over het land, de mensen, gewoontes en uiteraard over mij ;) haha.

WIST JE DAT:

- er een tijdsverschil is met Nederland van 10 uur (10 uur EERDER wel te verstaan!) Als jullie wakker zijn, ik dus lekker lig te tukken en visa versa. Iedereen nu uit kan rekenen hoe laat het bij mij is en niet hoeft te smsen "ik weet niet hoe laat het bij jou is" (ja ik weet dat het goed bedoeld is :D),

- ze hier aan de linkerkant van de weg rijden en de bestuurder aan de rechterkant zit,

- ik op het moment in een klein plaatsje woon; Margate genaamd. Ik heerlijk mijn eigen kamer heb met een tv en cd-speler en hier volop van geniet (PRIVICAY IS BACK). In het dorp iedereen naar je zwaait en ik dus maar vriendelijk terug zwaai,

- ik veel vis eet (jellyfish) dat onder andere gevangen is door Glen,

- de katten (Fluffy en bad kitty) en max de hond helemaal gek van mij zijn. Ze nog nooit zoveel aandacht gehad hebben,

- ze hier de "NO WORRIES" :cool: mentaliteit gebruiken. Dat betkent dat 10 minuten een uur kunnen duren (en jij maar wachten :? ) maar dit ook betekent dat iedereen ontzettend vriendelijk en behulpzaam is (wij daar nog wat van kunnen leren!!),

-de buurman zo aardig was om op een zaterdagavond met mij naar de dichtsbijzijnde supermarkt te rijden omdat er geen katten-en hondenvoer in huis was en ik helemaal alleen thuis was :D,

-het woord "cheers" bij afscheid gebruikt wordt als combinatie van see ya soon en thanks,

- overal dode dieren langs de weg liggen omdat de wegen hier dwars door de bergen gaan,

- sommige stukken land heel erg droog en kaal zijn door het kappen van de bomen,

- sommige dingen hier erg goedkoop zijn zoals cd's,speelgoed en eten!!,

- de kids 2 dagen in de week naar een soort kinderopvang gaan. Ze daar een uniform moeten dragen hoe klein ze ook zijn,

- ik op deze 2 dagen lekker vrij ben en dingen onderneem of lekker lui thuis kan blijven,

- ik vorige week een kleine tour gemaakt heb naar de Mount Wellington. Deze berg een prachtig uitzicht over een deel van Tazzie geeft. Het daar gemiddeld 10 graden kouder is dan in Hobart. Je dus een sjaal en een dikke trui aan moet doen (of een paar over elkaar ;) )

- Millie (een medewerkster van wildthing) en een vriendin van haar, mij vorige week mee genomen hebben naar de toeristichse plekken van zuid Tasmanie. Ik prachtige foto's heb kunnen maken van het landschap. We een stuk gewandeld hebben over de bergen. Die vriendin van Millie een slang zag en ik daar achter liep. Ik bijna niet meer verder durfde,

- ik gister met Daniel (ook een medewerker van Wildthing) en een vriend van hem mee kon rijden naar Brunny Island. Je hier alleen naar toe kunt met de ferry en we dus om half 8 stonden te wachten wanneer die nou kwam. Ik daar een 3 uur durende trip gemaakt heb. Ik het helemaal niet leuk meer vond toen ik midden in het bos stond en 272 meter omhoog moest klimmen. Ik wel hele mooie foto's heb kunnen maken. Ik zeker weet dat dit God's werk is. Ik super blij ben dat ik geen slangen tegen gekomen ben en dat ik heelhuids weer beneden op het strand stond zonder kleerscheuren,

- ze verwachten dat deze zomer de ergste bosbranden gaat brengen (maar hey, no worries mate ;))

- je sommige Tazzies echt niet kunt verstaan door hun platte accent. Ik ze dan aankijk alsof ik water zie branden. Zoe (de kleinste gup van de meiden) ook zo praat. Ik dus vaak maar wat lach naar haar als ik haar weer eens niet versta,

- er geen slot op de deur zit. Ik een beetje bang ben dat een of andere creep mijn ticket zal jatten,

- officieel de zomer is begonnen maar dat ik met 3 paar sokken aan slaap!!,

- ik verslaafd geraakt ben Gloria Jean's en Starbucks... omdat je daar heerlijke koffie/chocolademelk en andere shakies kunt kopen,

- Tazzie het dichtst bij Antartica ligt dan welk ander land dan ook. Het daarom dus zo koud kan zijn omdat de wind soms rechtstreeks hier vandaan komt,

- de stoplichten hier werken op een computer-achtige manier. Als ie snel achter elkaar piept, je over kan steken,

- de kids altijd een kuddle en een kiss willen voordat ze naar bed gaan. Ik ze toch wel lief begin te vinden. Ik ze soms "manipuleer" met een tik-tak. Ik dit doe omdat ze altijd alles van hun ouders mogen maar niet van mij. Iemand ze een beetje op moet voeden ;) :p

- het huishouden gedaan wordt door super nanny REBECCA :p. Er nog nooit zo goed gestofzuigd en gecleand is. Ik dat denk ik van mijn moeder geerfd heb. Ik niet weet of ik daar wel zo blij mee moet zijn hahah (grappie mam ;)) Ik ook heel de kerk heb gestofzuigd. Ik ook fungeer als "tuinman". Ik het allemaal wel prima vind zolang ik eten krijg, lekker lang kan douchen en mijn tukkie kan doen,

- ik soms ook als medewerker van Wildthing adventures in het kantoor aan het werk ben. Dit inhoudt dat ik de telefoon op moet nemen en mensen moet kunnen helpen die binnen komen lopen. Ik dit wel ok vind, en ze anders lekker doorverwijs naar Kylie,

- ze hier een mooi wildlife park hebben genaamd "Borogong". Ik daar afgelopen maandag met Kylie en de girls naar toe geweest ben. Ik daar met een koala op de foto ben geweest en de kangaroes eten heb gegeven. Ik ook de echte Tasmaanse duivel gezien heb (dus sorry Vic ;) haha). Ik het super vond en zo blij was als een kind,

- de kerstinkopen ook door mij al gedaan zijn. De cadeaus helaas niet voor jullie zijn maar voor mijn gastgezinnetje,

- ik net kennis gemaakt heb met de Tazzie kapper. Ik het erg goedkoop (15 euro) en gezellig vond (roddelen in het Engels haha),

- het precies 1 maand geleden is dat ik vertrokken ben uit Nederland (8 nov - 8 dec 2006) ik jullie gelukkig niet zo heel erg mis omdat de telefoon en email bestaat en uiteraard omdat ik de meeste van jullie bij mij draag in mijn boekje die ik met trots aan iedereen show :D :D,

- ik nu ga stoppen met deze blog omdat ik weer terug moet naar het kantoor voor een lift terug naar Margate. Ik anders moet gaan lopen en ik daar niet zo blij van word....

Dus lieverds, ik denk dat ik alles wel gemeld heb deze keer. Inmiddels weet ik een internetcafe te vinden waar ze mij kennen haha. Het gelukkig ook niet duur is (2,40 per uur!!). Waarschijnlijk tot volgende week weer!!


So Cheers mates!!
Kuddle & kiss from beccie

  • 08 December 2006 - 06:58

    Oom Theo:

    Lieve rebecca,
    Goede morgen. Het is 7 uur en vond jouw uitgebreid verhaal op de computer.Heerlijk! Ik zit nog in pyama, Straks komt de hulp poetsen. Heb je al mijn sms gehad via mijn buurman? Het is wel kort maar ik moet opschieten want anders staat de hulp voor de deur.
    Lieve groetjes van
    jouw Oom Theo

  • 08 December 2006 - 08:13

    Debbie:

    Wat ben je toch een wereld mied. Het is weer vrijdag dus.. mn vrije dag. FF de pc aan en ja hoor, ik werd verblijd met een geweldig leuke mail. Haha, die schoonmaak tik kan je ook bij mij thuis uitvoeren hoor als je weer terug bent.

    Dikke kus!!

  • 08 December 2006 - 08:18

    Marcel:

    Hoi mooie meid!

    Weer een leuke tekst!!!
    Bedankt voor je smsje vanmorgen!!!
    Ik ben nu op het werk en sms in de pauze ff naar je.
    Volgende week Aussie dag!

    xxx

    mij

  • 08 December 2006 - 09:06

    Diana:

    Heee beccie !! Zo te horen heb je het wel naar je zin daar! maaaar wat is ut daar koudddd :p met zes lagen over elkaar red je het wel ;) zondag hebben we sinterklaas gevierd bij de bowling met steengrillen :) dat was erg gezellig. Jammer dat je er niet bij was. Maar geniet nog super erg! je bent alweer een maand weg. gaat best snel. Nou meis, geniet geniet en geniet nog meer ! Ik hou je op de hoogte met je verhalen. Kus Diana

  • 09 December 2006 - 21:24

    Jeanette:

    Veel te lang niet achter de computer gezeten.Zou ik bijna je verhaal missen maar ik ben weer helemaal bij. Het is indrukwekkend wat er allemaal in korte tijd gebeurd.De foto,s spreken al voor zich.Nou wij hebben niks heftigs te melden. Kan ook bijna niet na jouw verhaal. Euh lekker aan het werk geweest. Euh hard geregend vandaag.Nico zeg blijf genieten kus

  • 09 December 2006 - 21:53

    Vic:

    Wist je dat er ook 10 Hours differnce is between Nigeria an Tasmania. And I'm living closed to the equator !!!
    Doeggg, Hugggie
    Je Bro Vic

  • 10 December 2006 - 19:21

    Pablo:

    Hey Rebec, Jij beleeft echt van alles daar tof zeg! Ik heb gelijk hoop geleerd van Tasmanie, bedankt. Ik vind die taz echt chill. Mooie foto´s heb je gemaakt prachtig om te zien. Veel plezier aan de andere kant van de aarde kus

  • 10 December 2006 - 19:33

    Mike:

    Hey Rebec!:D Cool dat je het zo naar je zin hebt! We waren allemaal wel een beetje bang of alles goed met je zal gaan daar maar zo te horen gaat het uitstekend:) Jammer dat je Kerst en Oud en Nieuw dit jaar niet bij ons viert. Volgend jaar maar dubbel zo goed doen;)

  • 11 December 2006 - 14:30

    Mamsie:

    wist je dat:
    -je weer heel wat te melden had (gezellig);
    -ik weet dat je een super nanny ben (en goed kan cleanen);
    -het inderdaad een gevaarlijke onderneming is geweest, zo "alleen";
    -de schepping inderdaad gods hand is (prachtig);
    -je niet alleen was, zie footprints (gaaf zeg);
    -je prachtig uitzicht hebt vanuit je kamer;
    -ik je mis om ALLLLL die kerstspullen naar beneden en het andere naar boven te brengen (pffft);
    -ik blij ben dat je een tazzie kapper hebt gevonden (belangrijk);
    -max er toch gevaarlijk uitziet (grapje);
    -je een BIG HUG van mij krijgt!!! Love you!!!!!

  • 12 December 2006 - 19:56

    Agnes:

    hai wat heb jij het naar je zin fijn hoor. je verhaaltjes zijn leuk om te lezen.je moet niet te goed poetsen hoor dan mag je niet meer weg straks.je krijgt de groeten van sander van rooyen je bent nieuwe rebecca volgens hem. de loge s hebben het nog vaak over je ik print je teks uit dan kunnen zei het ook lezen prachtig vinden ze het zo ook collega s je ziet maar weer na een maand zijn we je nog niet vergeten. de groetjes van ag

  • 13 December 2006 - 04:40

    Rebec En Demelsa:

    Hhihiihih jij hebt het beter dan ons....wij maar zwoegen om fruit te plukken in de brandende zon!!!!

  • 13 December 2006 - 18:43

    Vic:

    Zo zullen we ruilen van Kamer!!! Hahaha...
    En je hebt een Real TAZ gezien? Liept ie in het wild net als die slang LOL..
    Doeggg, je Bro

  • 16 December 2006 - 13:28

    Debbie:

    Wat heb je er weer geweldige foto's bij gedaan. Tof een echt tazz, en je kamer ziet er goed uit!! En dat uitzicht, die natuur. Prachtig.

    Kus kus

  • 16 December 2006 - 16:37

    Daf! :

    Haaj rebec het is vandaag weer maandelijkse schoonmaak dag bij de sjonnies haha! Nico is een echte huisman hier! (Die is namelijk ook meegekomen)! Alles is bijna schoon en dan gaan we lekker eten! Heel veel plezier nog daar! En nog bedankt voor je leuke kaart met foto´s! Echt heel leuk gedaan! Dikke kus kus

  • 17 December 2006 - 15:06

    Ingrid:

    Hoi meiske,
    Gisteren was de schoonmaakploeg weer hier en ik geniet nu heerlijk van een schoon huis en een prachtig opgetuigde kerstboom. Het was heel erg gezellig en ik weet dat ik heel rijk ben met zo'n lieve familie. het kan haast niet anders dan dat jij diezelfde lieve familie daar best wel een beetje zal missen met deze dagen. Maar we denken aan je. pluk de dag en ik hoop snel weer nieuwe spannende verhalen van je te lezen. Dikke kus Ingrid

  • 17 December 2006 - 18:33

    Jeanette:

    Hoi rebecca;
    Diana is helemaal verdrietig omdat Pablo zo nodig voetbal moet kijken. Zijn er daar ook voetbal gekken? Wat hebben ze daarvoor sport Rugby ofzo? Zijn van de week nog naar kaarsjesavond geweest en terecht gekomen in de roomskatholieke kerk waar een optreden was van een kamerorkest acapello gezongen heel mooi. En we gaan het nog een keer proberen met de sms Pas goed op jezelf liefs xxx

  • 17 December 2006 - 21:40

    Mamsie:

    He,weer nieuwe foto's!!!! Ziet er weer leuk uit. Mooie natuur en rood staat je ook erg goed!!!. De verhalen van die trip houden we nog te goed!!! Nog 1 week voor kerst. We komen hier langzaam in kerstsfeer, zeker na kaarsjesavond!! Staat er bij jou al een kerstboom??? Wel raar hier hoor zonder jou en Vic, zing de hele dag maar kerstliedjes en stort me op de kerstkaarten (schrijven). Ik ben benieuwd hoe jij daar kerst gaat beleven?! tot sms/bels xxxxxxxxx

  • 18 December 2006 - 20:55

    Lucinda:

    He rebecca, goed te horen dat alles nog zo goed gaat!! Beetje jaloers wel!!! :) Zit bij wildthing ook een gids genaamd Dave?? Hele toffe gast! Have fun and no worries!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 37071

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: