Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Adelaide & Kangaroo Island

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

29 Januari 2007 | Australië, Adelaide

Het was inderdaad al even geleden dat ik een blog geschreven heb…maar nadat ik verontrustende berichtjes kreeg zoals: "Ben je niet verbrand" en "Ben je wel veilig aangekomen daar?" moest ik toch maar weer eens in de "digitale pen" klimmen.
Nou ik kan jullie geruststellen hoor :) Ik ben al meer dan een week in South Australia(SA) en wel in de plaats Adelaide (en Kangraoo Island).

Vertrek Hobart:
Vorige week zaterdagochtend (20 januari) was het dan zover…na 2 maanden moest ik afscheid nemen van "mijn" gezinnetje.
Van Kylie & Glen een hele lieve kaart gekregen en ik mag onbeperkt gebruik maken van de kerk in Byron Bay (aan de oostkust) die ze ook bezitten. Daar ga ik tzt zeker gebruik van maken :)
Van de 2 boefjes kreeg ik nog heel schattig hun lievelingsknuffel als afscheidskado! Ach dat is toch wel heel erg cute hoor!!!!

De laatste vrijdag met de nieuwe au-pair een auto gehuurd (deels betaald door Kylie). Het was een Toyota Corolla, wat een snel, kick en vrouwvriendelijk wagentje, wow!!
Was dr helemaal verliefd op…dus als iemand nog een oude spaarpot heeft staan voor zo'n auto als ik terug ben ;-) haha!
We wilden naar de oostkust van Tasmanie rijden om "Wineglass bay" te zien. Helaas kreeg ik op mijn laatste dag typisch Tazzie weer…jawel…het was grauw en het regende.
Maar dat weerhield ons niet om toch in de auto te stappen en die kant op te rijden. Uiteindelijk toch mooie dingen gezien (oa in een National park).
Terug in Hobart voor de laatste keer de Mount Wellington op.
Wel grappig, voelde mij helemaal geen tourist..meer een "local" al in vergelijking met Jennifer. Ja kan eigenlijk ook niet anders he als je hier al 8 weken vertoeft ;)

Aankomst Adelaide:
Zoals jullie allemaal wel gelezen hadden in mijn voorgaande bericht, had ik voor 4 dagen een hostel aan het strand geboekt. Toen we landen op Adelaide airport was er geen zon te zien!! Wat is DAT nou dacht ik. Het hoort hier gemiddeld zeker 25 graden te zijn….
Het bleek de 1e dag te zijn van een nasleep van een cycloon bij Perth, heb ik dat haha!
En dat was nog niet alles die dag :( Toen ik van de wc vandaan kwam (ja vrouwen hebben nou eenmaal een kleinere blaas dan mannen) bedacht ik mij ineens dat mijn mp3 speler nog in de wc lag….1 minuut later ging ik kijken en wat denk je WEG mp3 speler #@* !!
Ik naar de beveiliging om te vragen of ze wat gekregen hadden, maar niks.
Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan! Ik zonder mijn mp3 speler, dat voelt een beetje als geamputeerd te zijn :(
Bij de beveiliging hoorde ik een van de guys zeggen dat hij een Nederlander was, dus daar moest ik met mijn grote mond natuurlijk even op reageren.
Ik vertelde hem wat er gebeurd was en zo kwamen we in gesprek. Niels bleek 9 jaar geleden geimmigreerd te zijn naar Aussie. Daarvoor was ie gewoon een Hollandse boeren jongen ;) haha! Hij gaf zijn nummer, mocht ik mij vervelen. Altijd handig!
Toen ik op de bus zat te wachten, in de regen, die mij naar het hostel zou brengen, kon ik er wel heel hard om lachen! Het is ook niet te filmen toch haha!
Het hostel was echt op een superlocatie, 2 minuten lopen van het strand! Maar ja, wat heb je aan een strand als het regent haha.
Wel raar om nu helemaal op jezelf te zijn. Nu begint het "backpack" avondtuur eigenlijk pas echt.
Zaterdag beetje rond gewandeld en geprobeerd om het openbaar vervoer te begrijpen. Zondag nam Niels mij op sleeptouw mee door de stad. Lekker rond gecruisd in de auto :)

Adelaide city:
Na 4 dagen een hostel in de stad geboekt. Again een toplocatie! 2 minuten lopen van de winkelstraat vandaan. In de stad is niet veel te beleven (het is gewoon een stad net als elke andere stad) en in het hostel liep ook al geen kip. Ik had een 8 persoonskamer maar de 1e nacht sliep ik alleen en de 2 daarop volgende dagen met een andere vrouw.
Best boring dus als je juist nieuwe mensen wilt ontmoeten!
Vanaf de Mount Lofty wel een mooi overzicht over het voornamelijk vlakke Adelaide.
Verdwaald in alle winkels en genoten van alle (goedkope) kleding winkels. Heb na lang zoeken dan toch eindelijk metallic havaianas gekocht (slippertjes). Lekker vakantie gevoel dus :)

Australian day:
26 January is het hier groot feest. Dan vieren de Australiers "Australie dag". Vraag me niet wat de betekenis ervan is, want dat weten de meeste Australiers volgens mij zelf ook niet haha!
Rond 9.30 am word ik mijn bed uit getrompetterd door een fanfare dat door de straat dendert.
In mijn slaapkloffie en een bakje cornflakes vanaf het balkon het eens allemaal bekeken.
Daarna in een park naar muziek geluisterd van verschillende nationaliteiten die hier wonen en jawel... de KLOMPENDANS kwam ook voorbij, vreselijk haha!

Kangaroo Island:
In het hostel hing een "advertentie" van een Israelische jongen die op zoek was naar een reisgenoot naar Alice Springs. Dat is in het midden van de woestijn. Hij had een auto en je hoefde alleen de benzine kosten te betalen (delen dus). Ideaal dus dacht ik met mijn Nederlandse mentaliteit (hoe minder het kost = hoe beter hihi).
Dit is overigens heel normaal onder backpackers om reisgenoten te vinden...dus verklaar me niet bij voorbaat voor gek haha.
Maar ja toen ik contact met die jongen had gehad via de telefoon bedacht ik dat ik hem toch eerst wel ffies wilde zien, voordat ik met hem "in zee" ow nee de woestijn (haha) in zou gaan.
Het bleek een klein, dun mannetje te zijn...geen probleem dacht ik. Daar kan ik altijd mijn "bodycombat-technieken" op los laten mocht ie vervelend worden.
Uiteindelijk kwam ik op het geniale plan om eerst naar Kangaroo Island te gaan. Dan konden we elkaar een beetje leren kennen enzo. Ja ik blijf toch een beetje een schijterd hoor :p
Via het internet de ferry geboekt en zo zat ik de volgende dag op de ferry naar Kangaroo Island. Dit eiland ligt iets onder Adelaide.
We hadden net op tijd de ferry gehaald..5 minuten voor tijd en de deuren sloten achter ons. Meneer Gilad dacht namelijk dat we het wel in een uur konden rijden...pff mannen hahah!
Na een zware overtocht (ik zag bijna groen) kon het avondtuur dan beginnen.
Info gehaald over het eiland, boodschappen gedaan, getankt en op naar Seal Bay.
Prachtig om al die zeeleeuwen vlak voor je neus te zien liggen.
Daarna begon mijn camping avondtuur.
Gilad kon de auto omtoveren tot een "minivan". Dus de achterbanken plat, matras erop en pitten maar!!
Ja dat betekende dus dat ik dicht naast die gast moest slapen...mijn spijkerbroek aangehouden, trui met capuchon over mijn kop getrokken en in mijn slaapzak gekropen, dicht tegen het raam haha!!
S'nachts een paar keer wakker geworden met een sterrenhemel als uitzicht..wel genieten hoor!!!
2 Nederlandse jongens ontmoet, waar ik dinsdag mee naar Melbourne kan rijden :) Super!! Dus geen Alice Sprinsg voor mij nu, maar Melbourne. Zoals ik al eerder schreef, je plannen veranderen hier echt per minuut!
De volgende dag naar de Kelly Hill Caves (grotten), Admirals Arch en the Remarkable Rocks geweest. Picknicken in het National Park, waar de kangaroe's bijna op je schoot springen!! S'avonds een penquin tour gaan.
Echt allemaal even prachtig!! Genieten is het sleutelwoord op dit eiland!! Genieten van alle dieren en de natuur.
Helaas zien we ontzettend veel dode dieren langs de weg liggen :(
De laatste dag bezoeken we nog een "sheep factory" waar we lekkere dingen kunnen proeven. Daarna rijden we naar de ferry en GELUKKIG hebben we een plekje eerder erop.
De afgelopen 2 dagen hebben we weinig tegen elkaar gezegd. Begon het bijna irritant te vinden om met hem op stap te zijn haha.
Daarna een nachtje in mijn "oude" hostel geboekt en dan morgen halen de jongens mij op voor het "Great Ocean Road" avondtuur!!!

Take it easy en vraag alsjeblieft niet meer wanneer ik terug kom....uiterlijk 8 november 2007 in ieder geval :)
Liefs beccie

  • 29 Januari 2007 - 11:44

    Lieke:

    Hey Rebec,

    Wat een avonturen weer. Het leven van een backpacker veranderd idd iedere minuut. :)
    Maar dat is ook het leuke.

    Groetjes Lieke

  • 29 Januari 2007 - 14:17

    Patricia:

    haha, heb jij weer! mag je eindelijk weer eens naast een jongen slapen krijg je er zo een. maar op de foto`s te zien heb je weer heel wat mooie dingen gezien, en wat komen die kangaroes dichtbij zeg. echt gaaf.
    vast ook wel weer lekker om nederlands te praten naar zo`n lange tijd engels.
    dag lieverd en weer heel veel plezier dikke knuf Patje

  • 29 Januari 2007 - 15:44

    Carola:

    hoi beccie,
    Aardig gek, dat je met een vreemde durfde mee te gaan! Waarschijnlijk zal het nog wel meer gebeuren, hoort erbij he! De fotos zijn weer geweldig! De zee en lucht zien er goed blauw uit. En al schijnt de zon niet maar jij straalt genoeg!
    Tot het volgende nieuws
    dikke kus

  • 29 Januari 2007 - 19:51

    Debbie:

    He Lieffie!!!!!

    Lekker gezellig zo krap in een auto. Ach, jij overleefd alles. He, wel cool, zo lekker op pad en je plannen met de minuut veranderen. Dat kan in het 'gewone' leven niet zo makkelijk.
    We mailen snel weer.
    Dikke dikke kus

  • 29 Januari 2007 - 20:06

    Little Loetje:

    hee beccie,
    wat geniet ik toch van jouw verhalen ik lig helemaal in een deuk en zie je gezicht al voor me lachen zeg ik wil ook absoluut nog niet weten wanneer je terugkomt niet belangrijk toch? dit avontuur is veel beter ik lees dat je er echt van geniet ook ik kan het sleutelwoord gebruiken hahhaa
    dus nu ga je onderweg naar melbourne leuk zeg ik moet zeggen je komt wel veel mannen op je pad tegen hahahahha nou ja na dat ene smsje kan het ook wel weer hee de fijne dingen smsen we weer love you dikke kus

  • 30 Januari 2007 - 18:45

    Jeanette:

    Hoi Rebecca,
    Je oom is stinkend jaloers op al die mooie indrukwekkende foto´s van de natuur. Ik ook moet ik bekennen.De een is nog mooie als de andere. Het ziet er allemaal lekker relaxst uit. Het zonnetje zal echt wel vol op gaan schijnen bij je. Wij zitten weer een een beetje droog.tot gauw tot gauw.

  • 31 Januari 2007 - 18:26

    Agnes:

    hai je krijgt de groeten van waalschut.Ze vinden het wel spannend wat je allemaal doet.Vooral dat je zo mee gaat met iemand een loge zei dat moet ze eerst aan haar moeder vragen leuk he. Ik vindt het echt gaaf voor wat je allemaal mee maakt lekker spannend.de groetjes van agnes

  • 31 Januari 2007 - 20:09

    Mamsie:

    Hey Lieverd,
    Wat een avonturen weer, het ene is nog niet afgelopen of het andere begint al!. Ik denk dat je het straks in Nederland maar saai gaat vinden. Want koala's, walibi's en pelikanen zijn er hier niet!
    Ik hoop trouwens nog steeds voor je dat het toch iets warmer wordt, gewoon even geduld nog maar!!
    Een van de loge's van Waalschut heeft gelijk (ha, ha)moet je even aan je moeder vragen.
    Advies van ma: spijkerbroek aan, trui met capuchon over je hoofd trekken en diep in je slaapzak. Ha, ha
    Een fijne tijd straks weer in Melbourne:
    P.s.
    groetjes van jouw ome Theo

  • 03 Februari 2007 - 17:05

    Vic (from Romania):

    Hoi Hoi,

    Ff snel heb je verhaal nog niet gelezen. Doe ik later heb het opgeslagen op de Laptop.
    Ik hooooop dat het weer beter is dan hier, het is hier net begonnen met sneeuwen.
    Verder is alles goed me mij.

    Huggie, Je "Big" Bro

  • 05 Februari 2007 - 11:56

    Oom Theo:

    Lieve Rebecca,

    Laat ik je eerst hartelijk dank zeggen voor de Haalmark kaart die voor mij ligt uitgeprint. Dat ik dit nog van mijn lieve nichtje mocht ontvangen uit dat verre Australie. Ik kan dit niet schrijven met droge ogen. Sorry.
    Het is nu 5 februari en ben weer thuis uit het ziekenhuis voor de 2'maal.
    Ga morgen naar de huisdokter want ik ben niet tevreden met het eidresultaat. De cardioloog heeft mij gezegd dat hij niets kon vinden en ook dat ik hem te weinig aanwijzingen kon geven waarop hij de diagnose kon stellen. Wel dat ik op de grond moest gaan liggen als ik het weer voelt aankomen omdat ik anders wat kon breken. Ja dat hoeft hij mij niet te vertellen. Wel dat het hart prima in orde is. De oorzaak is vermoedelijk een plotselinge bloeddrukverlaging.
    Ik heb begrepen dat je weer op tour bent en waarscijnlijk naar Malbourne, Nieuwe kansen , nieuwe prijzen. Ik kan maar een ding zeggen: pluk de dag!!! Nu kan het nog.
    Bedankt voor de prachtige foto's. Ik heb ze allemaal uitgeprint. De eerste map is al vol en moet een andere map kopen want er kan niets meer in, maar dat heb ik er graag voor over. Je verwent me met je weblog. Ik zie er iedere dag naar uit.
    Een dike knuffel van
    jouw Oom Theo
    P.S. Zondag wordt met de hele familie de as van Tante Rietje uitgestrooid in de Dommel.
    Heel veel liefs
    Oom Theo

  • 05 Februari 2007 - 15:22

    Diana:

    Hee rebec! echt super om weer een verhaal van je te lezen! Waar ben je nu ondertussen beland? echt knap dat je gewoon zo met iedereen meegaat :) ik zou het niet durven. haha. Gisteren was de verjaardag van Oma Snijders, helaas kon ik er niet bijzijn, omdat ik moest werken. Het was wel gezellig heb ik gehoord. Die kangaroes joh!! hahah die komen zowat op je schoot zitten. lijkt me wel erg tof ! Hier is alles goed. Het begint weer beetje kouder te worden. Pablo en ik hebben een vakantie geboekt voor de zomer. We gaan naar Griekenland. Spannend!! Verder alles goed met jou? ben je nog steeds met die Nederlandse jongens? ;) Nou nog superveel plezier. elke dag check ik wel even je site :) op naar het volgende verhaal. Liefs Diana

  • 06 Februari 2007 - 08:07

    Daphne :

    Heeej Rebec, gezellig was het laatst op msn, echt even leuk! Op school werken aan mijn sociale buitenlandse contacten :P haha! Volgende keer praten we in het Engels, dat is nog beter ;)! Maar heb je alweer een nieuwe, betere, goedkopere slaapplek gevonden? Nu trouwens echt gefeliciteerd met oma, vorige keer was ik een dagje te vroeg hé ;)..ik was zondag ook niet op de verjaardag want ik was niet lekker thuis, dus er ontbraken nogal wat kleinkinderen maar ja volgend jaar zijn we er weer allemaal :) toch? of heb je al een leuke australier gevonden :P? Geniet nog maar lekker van de natuur en al het andere en we wachten weer op je volgende blog!
    Dikke kus

  • 11 Februari 2007 - 11:09

    Debbie:

    Lieverd! Echt cool dat je ff belde. Heerlijk om je stem te horen en weer ff te lachen met zn twee.

    Dikke dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 37013

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: