Party people!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu Party people!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rebecca - WaarBenJij.nu

Party people!!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

12 Februari 2007 | Australië, Melbourne

Great Ocean Road:
Na het saaie Adelaide ging het avondtuur dus weer verder...met 2 oer hollandse jongens, Klaas en Matthijs genaamd...naar Melbourne vertrokken.
In eerste instantie dachten we er 2 dagen over te doen, maar voordat we Adelaide uit waren was het al middag haha :p
De eerste dag was super saai. Alleen maar rechte wegen en weinig te zien. Het meeste van de tijd had ik het rijk alleen op de achterbank in de jawel...Ford Falcon (the backpackers car to be!!).
Je mag hier trouwens maar 110 km per uur rijden. Maar ja, wel hard zat ook met zo'n vol geladen auto hihi!
Om een uurtje of 5 gestopt in Portbeach en een camping opgezocht. Lekker gekookt door onze kok Matthijs, ja een culinair hoogstandje: soep uit blik (wat meer op een vaste derrie leek, maar best goed te eten was :) )
S'avonds nog een rondje gelopen in het dorpje, maar dat was echt uitgestorven.
Een warme douche genomen en in mijn tentje gekropen.
En ja...toen begon de ellende eigenlijk!
We stonden vlak bij de zee en onze camping helden hadden niet zo goed nagedacht over de plek van de tentjes.....we stonden dus IN het gangpad!!
Gelukkig stond mijn tentje nog achter die van hun, dus ze hielden de wind een beetje voor mij tegen.
Uiteindelijk toch in slaap gevallen maar weer wakker geworden door de kou!
S'ochtends wakker worden met je gare kop en de zon op je tentje voelen schijnen...ja daar doe ik het wel voor hihi :)

De tweede dag hadden we meer geluk. Met frisse moed de auto weer ingestapt en uiteindelijk kwamen we dan terecht op de "Great Oceaan Road" (400 km lang).
Van Simon (de zoon van Dagmar die ik kende vanuit Tasmanie) een routebeschrijving mee gekregen van mooie plekken die niet zo toeristisch zijn.
Daar hebben we uiteraard gebruik van gemaakt. De eerste stop was bij de "Bleu Lake".
Dit (hoe kan het ook anders ;) ) blauwe meer ligt midden in een dorpje. Het is ontstaan door een vulkaan krater of zoiets. Echt prachtig om te zien, zo helder blauw, wowie!!
Voor de tweede stop moesten we een beetje afwijken van de "hoofdweg". Op de grens van South Australie (SA) en Victoria (VIC) lagen de Princes Margaret Caves. Echt 100 keer mooier dan de grotten op Kangaroo Island.
Maar toen die man aan het einde van de trip vertelde dat er een grote anaconda zat om de "bats" (vleermuizen) op te eten...was ik snel weer boven!
Na lang zoeken vonden we dan eindelijk "The twelve apostels"!!!
Dit is wel de grootste trekpleister van de "Great Ocean Road". Het was een beetje bewolkt, maar de foto's zijn echt super gaaf geworden vind ik :D
Nog een laatste nachtje op een camping geslapen vlakbij de "Twelve Apostels".
Toen heb ik als echte keukeprinses *ahum* maar eens een heerlijk maaltje voorbereidt (sweet patatoes, sla en worstjes hihi :) ) hier prima geslapen!
De volgende dag nog een "Tree top walk" gedaan. 30 meter boven de grond tussen de bomen, best apart!
Vanuit de auto een hostel geboekt in Melbourne en tegen 18.00 uur stond ik dan weer alleen met mijn bedoelinkje op staat.
Thanks for the ride guys!

Melbourne:
Mijn hostel opgezocht en mijn spullen op de kamer gedumpt. Daarna op onderzoek uit. Even wat gegeten in "Chinatown" en een internetcafe opgezocht. Toen ik met mijn mamsie aan het bellen was in een telefooncel zag ik ineens Demelsa en Rebecca lopen (2 meiden van de groepsreis). Dus ik door die straat heen gillen. Was heel erg maf! We wisten namelijk niet van elkaar dat we in Melbourne zaten en die stad is ook nog eens mega groot!!
Bijgekletst en gezellig wat gedronken.
De volgende dag in het huiselijke ;) hihi hostel van de meiden ingetrokken. We zijn nu met zijn 4-en (inclusief Marita ook een Nederlandse meid) en slapen op een kamer met 14 meiden! Om gek van te worden dus haha!
Niet veel gedaan de afgelopen 1,5 week. Nou ja...veel uitgegaan en het nachtleven onveilig gemaakt ;) Party beccie leeft weer :p hihi!

Een impressie van een dag:
We staan rond 11.00 op, douchen, nemen een uitgebreidt onbtijt (met altijd gebakken ei!!), moeten weer even rusten op ons bed, gaan de stad in/werk zoeken/toerist spelen en terug in het hostel moeten we weer even bijkomen! Avond eten koken (dat doen we om de beurt), weer even op bed liggen en ons klaar maken om te gaan stappen.
Ons leefritme is echt omgedraaid en zijn overdag zo lui als wat.
Inmiddels hebben we de "no worries" mentaliteit wel over genomen. Als we iets "moeten" doen, zeggen we tegen elkaar "joh dat kan morgen ook wel".
Dat wordt dus weer wat als we terug in NL zijn hihi.
Melbourne is trouwens echt een relaxte stad. Ze zeggen hier ook dat je een Sydney mens bent of een Melbourne. Nou Melbourne RULEZZZ!!!

S'avonds zijn we een keer naar een Imax film geweest "A night in the museum". Het grootste 3D scherm ter wereld...alleen ja...die brilletjes kwamen we na afloop pas tegen dus we gaan nog terug voor een herkansing :)
Toen we terug liepen zagen we allemaal "possums" in het park. Die beesten zijn hier echt een plaag, die wil je in ieder geval niet in je achtertuintje hebben. Maar ze zijn best leuk om te zien :)
Een middagje naar het strand geweest in St. Kilda. Helaas was er niet veel zon te bekennen. Gemiddeld is het hier wel rond de 30 graden en meestal staat er wel een lekker windje, goed te doen dus.
Met een echt Ozzie guy (Sean) naar het laatste stukje van een cricket wedstrijd wezen kijken (gratis naar binnen gesneakt). Australie tegen Nieuw Zeeland, scheen heel spannend te zijn, maar snapte er maar weinig van. Wel heel kick om het sfeertje geproeft te hebben en het "crickeee" in "Straliaaa" gezien te hebben :) (ja zo spreken ze dat hier uit hihi!) en ze plakken overal "did ya" achter aan (did you had a good weekend did ya).

Werk zoeken:
Ja na het bovenstaande verhaaltje kan je wel begrijpen dat de Aussie dollars onze zak uitvliegen!
Dat betekent dat we werk moeten gaan zoeken. Lekker simpel werk is wel aan mij besteed nu. Moet morgen een schoonmaakbedrijf terug bellen en dan kan ik op gesprek komen.
Wordt vervolgt....

Liefs en tot snel
Beccie

  • 12 Februari 2007 - 08:30

    Patricia:

    Hey lieverd,
    wat leuk dat je die meiden weer tegen kwam! ziet er gelzellig uit hihi.
    en wat een leuke foto`s weer. zo zie je toch heel duidelijk dat aussie veel verschillende kanten heeft!
    dag lieverd love ya! xxxx patje. have fun!!!!

  • 12 Februari 2007 - 10:47

    Demelsa:

    Hiiii

    zeg kom eens uit je nachtleven ritme!!! overdag een beetje de hele dag op bed liggen en 's avonds weer wakker worden en weer op stap!!! ;-) is wel erg gezellig zo hoor!!!!

  • 12 Februari 2007 - 14:39

    Little Loetje:

    hee beccie,

    ik hoor het alweer jij lekker feesten en ik keihard blokken dat kan natuurlijk niet heb dan ook maar besloten om het anders te gaan doen en wat vandaag niet lukt komt morgen toch?
    leuk om even over je road trip te lezen ik ben blij dat je niet weggewaaid bent, maar daar hadden we over gsmst zo to horen bevalt alles lekker en gaat alles goed als je terugkomt ben ik benieuwd naar je kookkunsten natuurlijk er zijn dingen die ik in 23 jaar vriendinnetjes nog niet heb geprobeerd jouw kookkunsten dus hahahaha
    ik kan niet wachten.
    hier in Nederland is het een beetje gewoontjes geworden ik doe elke dag nagenoeg hetzelfde.
    Ben wel hard op zoek naar een baan voor als ik klaar ben als het zover is dan hoor je het wel van me...
    lieve schat als het schoonmaken je goed bevalt heb ik hier nog een huisje voor je heb je gelijk een baantje natuurlijk..... !!!!!
    heel veel plezier neem een lekker drankje van me en we mailen, smsen of hyven wel weer...
    dikke kus

  • 12 Februari 2007 - 19:53

    Debbie:

    Liefde Liefde!!

    Nou over jou hoef ik mij geen zorgen te maken. Jij vermaakt je wel.
    En ik zal jouw leefstijl een beetje naleven in Nederland. Er staat nog een berg afwas "Ach kan morgen ook wel!!"
    He, die Nike zaak had Patrick wel van binnen willen bekijken. Had ik vast en zeker weer een paar gympies gekregen nadat hij er eerst 3 voor zichzelf had gekocht dan. Hahaha!
    Dat blauwe meer, prachtig. Mn mond stond open en kreeg pareltjes in mn ogen. Daar had ik nou wel even samen met jou willen staan en genieten van het uitzicht.

    Dikke Dikke kus Debs


  • 12 Februari 2007 - 20:23

    Vic:

    Hoi Sukkel,
    How Now? Really Enjoying now down in Melbourne. You also slept in a Museum hahaha(nice movie).
    Keep Enjoying It.

    Doeggg, Vic

  • 13 Februari 2007 - 08:57

    Kelney:

    Hey Becky...

    Da's weer ff tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben...zijn we gewend he haha. Ziet er allemaal vet uit daar in Aussie oooohh wou dat ik erbij was, wat een lekker weer heb je.. Hier in Nederland heeft het zelfs 1 dag gesneeuwd!! Ik ga 2 t/m7 maart snowboarden in Oostenrijk met school. Vet hoor... heb ik echt zin in!

    Succes met je avonturen!! Dikke knuffel en KUS

  • 13 Februari 2007 - 09:47

    Ingrid:

    Hoi Rebec,
    Geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt! En dan dat weer!!!!! Hier in het druilerige koude Nederland ziet dat er wel heel aanlokkelijk uit hoor. Hier gaat alles gewoon door. Hans is gestart met zijn opleiding tot 'terroristen bestrijder (is geen officiele term hoor)' (zwarte brigade) bij de douane. Hij moet 4 weken lang elke dag naar school. Gisteren was zijn eerste dag en het was best wel zwaar geweest: veel sporten (zelfverdediging etc), veel schietlessen en veel theorie.
    met Ingmar ga ik deze week naar de open avond en middag van zijn nieuwe school; ons kleintje wordt groot. Niemand meer op de basisschool vanaf het nieuwe schooljaar. Deborah moet haar keuze richting gaan bepalen maar krijgt nogal onduidelijke informatie van de school hierover, één en ander verandert steeds en daar kan ze niet goed tegen. Zeker is wel dat ze begin van het nieuwe school jaar waarschijnlijk voor 8 weken naar Schotland gaat om daar stage te lopen. Daphne is inmiddels over naar de 6de en doet volgend jaar januari eindexamen. Nou dat was het brabo nieuws weer. geniet nog maar lekker en ik kijk uit naar je volgende bericht. Dikke kus Ingrid

  • 13 Februari 2007 - 12:49

    Oom Theo:

    Lieve rebecca,
    Ben eindelijk weer in staat om achter de computer te kruipen en jouw verhaaltje te lezen en de foto's te printen.
    Hartelijk dank voor je leuke kaart met beterschap er op. zoals je gemerkt hebt heeft het goed geholpen. Ook bedankt voor je telefoontje. Ik wist in eerste instantie niet wat ik hoorde. Zowaar mijn nichtje uit Australie aan de telefoon. Nogmaals bedankt daar voor.Het verstrooien van de as van Tante Rietje in de Dommel is goed gegaan hoewel het voor mij verschrikkelijk zwaar was, maar het moest nu eenmaal gebeuren. Wij hebben daarmee het rouwproces afgesloten.
    Ik lees datje nu in Melbourne bent als poetsvrouw, maakt niks uit als je maar geld verdient, want dat heb je toch ook nodig en hoe!!!
    Lieve schat, ik hoop dat je het nog steeds goed bevalt in dat verre oosten
    van de wereld en tot de volgende keer.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van
    jouw Oom Theo

  • 13 Februari 2007 - 17:44

    Nico:

    hoi nicht lekker aan het feesten geweest. je heb gelijk maar nu moet je weer achter het geld aan, dus weer werken schoonmaken kan je overal. sport kijken zonder te betalen,je lijk wel een hooligan. meid volgens mij heb jij een geweldig leven daar. geniet en tot horens.groetjes nico en een knuffel van mij

  • 13 Februari 2007 - 18:58

    Anita:

    hey meid,
    Zo te lezen heb je weer heel wat meegemaakt!!
    Is cker super gezellie met zoveel meiden op de kamer, lekker kletsen en gek doen!
    Dus het stappen ben je nog nie verleerd ;)
    Lekker toch dat feesten!
    Succes met het werk zoeken!
    Nog heel veel plezier, dikke kus anita

  • 13 Februari 2007 - 20:12

    Agnes:

    hai rebecca wat geniet jij het wordt erg wennen voor jou als je weer in holland bent. Waalschut heeft ook een nieuwtje de deeltijd bewoners zijn uit elkaar gehaald.het werd een hechte kliek de andere loges wilde niet logeren in hun groepje. we zijn benieuwd hoe het gaat straks.De deeltijd bewoners waren boos dat we dat hadden gedaan.verder geen nieuws alleen iets vervelends nog Rob zn vrouw is overleden was erg ziek ik weet niet of je dat wist. gr van agnes en een knuffel van loge s

  • 13 Februari 2007 - 21:52

    Franske:

    Hoi Rebecca
    Ja, dat zal zeker wennen worden als je straks weer in Nederland komt.Je bent helemaal uit je ritme. Nou ja misschien ook niet zo erg, als je zo door blijft leven zit je waarschijnlijk in het goede ritme,want het scheelt hier zo'n 12 uur.
    Fijn hoor dat je het zo naar je zin hebt. Mooie dingen gezien hoor, ik ben best jaloers op je.
    Jammer dat je moet gaan werken, maar ja het kan ook wel leuk zijn,en je kan op die manier Melbourne op zijn kop blijven zetten. Ik zag dat Agnes de nieuwtjes van Waalschut al had verteld.Nou veel plezier met het schoonmaken dat is voor jou geen probleem, op Waalschut was je daar ook goed in. Nou meid ik kijk weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes en nog veel plezier.
    Franske

  • 14 Februari 2007 - 15:04

    Mamsie:

    He, Feestbeest,
    Nog steeds niet verleerd om van die kant het leven te vieren?!!!!
    Je hebt weer heel wat ondernomen en weer een andere stukje van Aussie gezien, geproefd en
    geroken!!!
    En nu dus van Super-Nanny en Keukenprinses naar Interieursverzorgster.
    Lekker alles laten glimmen. Spiegels en ramen bewerken met water/spitirus.
    Veel succes met poetsen; zemen, stofzuigen, stoffen en dweilen. Lekker cleanen en dan weer feesten!!
    Dikke knuffel XXXX
    LIEVERD ENJOY LIVE!!!!!

  • 15 Februari 2007 - 10:34

    Carola:

    Hoi moppie,
    Ziet er allemaal weer geweldig uit! Wel heel gaaf dat je die meiden tegenkomt! feest er nog maar lekker oplos. En dan weer aan de bak! Iedereen mij ons in de omgeving is wel ziek lekker hoor! He tot gauw!
    Heel veel knuffels

  • 15 Februari 2007 - 14:37

    Diana:

    Heee rebec!! Ik heb laatste dag beetje druk gehad met van alles voor school, maar ook dit verhaal is echt weer super !! Dat meer is zooo blauw!! :) echt superleuk en dan het uitgaansleventje in Aussie ;) hihi. Ga maar lekker party-en! Echt toevallig dat je die meiden tegenkwam zeg! Toeval bestaat niet ;) haha. Hier is alles wel goed. Zonnetje schijnt! Ik 'werk' deze week 3 dagen op de huishoudbeurs. Gaat van school uit. Dus opzich wel grappig, gister Gerard Joling gezien en die vrouwen van 'Hoe schoon is jouw huis'... kan je misschien nog wat van leren ;) Zaterdag moet ik ook nog en dan komen Nick&Simon (vrienden van Jan Smit). Volgende week vakantie. Paab en ik gaan dan naar steenbergen een dagje. Nog superveel plezierrrr daar!! Geniet ervan maar dat zal wel lukken! enne... NO WORRIES :)Liefs Diana

  • 27 Februari 2007 - 09:48

    Daf :

    Haaj Nicht! Hier weer even een berichtje van je jongste nichte met het laatste nieuws! De carnaval hier is weer achter de rug en de vakantie is weer voorbij. in de vakantie samen met debor naar oma en opa gegaan met de trein en daar gezellig gedobbelt en friet gegeten! was echt wel heel gezellig :)! ook nog een dag neef en nichtendag gehouden met aanhang ;! zijn we gaan winkelen in Breda. we misten alleen onze oudste nicht :P! In juni gaan we met zijn allen naar concert at sea, je mama en victor gaan ook mee! :) En chienetje en ghans ook niet te vergeten ;)! Jij heel veel (uitgaans)plezier en niet te hard werken he ;)! dikke kus

  • 02 Maart 2007 - 12:36

    Jeanette:

    Hallo
    Ik moet je nog even wat op het hart drukken.Ik was namelijk van de week naar 3 jaar even bij mijn oude sport cluppie wezen kijken en sporten.Ik moet bekennen de tijd had stil gestaan, niks veranderd. Even gezellig en leuk,maar het kwam wel binnen.Er veranderd voor jouw hier ook niks.Als je straks terug bent zit je zo weer in je oude leventje Gouda is niks veranderd,misschien een huisje hier en daar meer gebouwd.Jij zit nu ergens die alle nieuwe dingen mee maakt. WAt ik eigenlijk wil zeggen GENIET GENIET GENIET

  • 04 Maart 2007 - 06:37

    Beccie....:

    Wil je alsjeblieft die vreselijke foto van mij eraf halen???? Hij is echt te erg voor woorden...wat een feest wat een feest, maar helaas moeten we ook werken!!! Maar de Beccie's slaan zich er wel doorheeb, zoals gewoonlijk!!!!

    Becky.

  • 04 Maart 2007 - 06:39

    Becky:

    Doorheen bedoel ik...hahahahahahha do re mi fa so la ti dooooooooo lalaalalala lalallala lalalalla sound of music...lalalalalalala

  • 05 Maart 2007 - 21:04

    Pepeijn:

    Hey Beccie,

    Ik kijk regelmatig op je site. Zo te zien heb je het nog erg naar je zin. Leuk om te zien dat je het zo leuk hebt. Party nog maar even rond en neem een drankje van me :-)... ik spreek je snel weer

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 36987

Voorgaande reizen:

08 November 2006 - 05 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: